Toon posts:

[samba] profile probleem, wat is de oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samba pdc voor win9x clients opgezet met scrips voor drive mappings, roaming profiles e.d. Maar nu heb ik een probleem met die profiles.

Ik map H: voor de home directory van de user die dan aanlogt. Maar als die user uitlogt en een andere user logt in dan staat de oude home dir van de user die uitlogt als G: in windows.

Nu heb ik hier de reden van mijn probleem gevonden. Maar hoe los ik dit probleem op? Windows 9x kan profiles niet dieper opslaan dan \\...\\... dus de optie logon path = \\server\profile\%U werkt niet. Ik vindt het dan ook vreemd dat als ik dat verander in smb.conf dat hij gewoon de profiles in /home/%U blijft opslaan en geen foutmelding geeft.

smb.conf

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in een dos batch bestand dat in de netlogon directory staat op te nemen dat hij alle drives die zijn gemapt de verbinding verbreekt en dan en daarna de goede drives mapt.

Dit zou het G: probleem oplossen.

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
ik heb ook zoiets. Als 1 van mijn clients afmeldt. Zeurt hij dat hij het profile niet kan opslaan, en dan wil hij het lokale profiel overschrijven....Het is maar 1 client

Verwijderd

Topicstarter
Kan jij je smb.conf eens posten ik wil hem wel graag eens vergelijken. Ik zie veel smb.conf's die ook de home directory voor het opslaan van profiles gebruiken, maar het is nu voor het eerst dat ik tegen deze problemen oploop.

Ik heb 3 client pc's.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 11:26 schreef eenprobleempje het volgende:
Is het mogelijk om in een dos batch bestand dat in de netlogon directory staat op te nemen dat hij alle drives die zijn gemapt de verbinding verbreekt en dan en daarna de goede drives mapt.

Dit zou het G: probleem oplossen.
dat kan:
code:
1
net use * /delete

Ik vraag me alleen af of dat alles oplost..