X Server - Client probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ik ben nu bezig om ThinClients (Van die X - windows pizzadozen) werkend te krijgen met RedHat 7.2. De software van de boxen heb ik gelukkig aan de praat (Wat een kutwerk :r), maar nu heb ik nog het probleem dat de X server geen connecties accept van andere ip's dan localhost. Ik kan gewoon zegmaar niet aanloggen met een box. Als ik een poortscan draai, zie ik dat de fontserver wel gestart is, maar de X zelf niet. (177?) En zodoende kan ik geen verbinding maken. Ik heb alles geprobeerd volgens http://www.tldp.org/HOWTO/XDMCP-HOWTO/procedure.html , maar het lukt op een of andere manier niet. Ik draai RedHat 7.2 met KDE als default. Iemand een oplossing?

modjes: Eventueel naar Advanced

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 21:27 schreef Cornholio2001 het volgende:
Als ik een poortscan draai, zie ik dat de fontserver wel gestart is, maar de X zelf niet. (177?)
Je bedoelt geen X, maar XDMCP. :)

En het is je display manager die daar voor zorgt, dus xdm/kdm/enz. Hoe je die configureert voor XDMCP hangt af van welke je gebruikt.

Voor xdm moet je bijv. in /etc/X11/xdm/xdm-config zijn, voor kdm in /etc/kde/kdm/kdmrc.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 23:30 schreef Onno het volgende:

[..]

Je bedoelt geen X, maar XDMCP. :)

En het is je display manager die daar voor zorgt, dus xdm/kdm/enz. Hoe je die configureert voor XDMCP hangt af van welke je gebruikt.

Voor xdm moet je bijv. in /etc/X11/xdm/xdm-config zijn, voor kdm in /etc/kde/kdm/kdmrc.
Oke, bedankt. Het werkt nu ongeveer.... Na een half uur wachten verschijnt keurig netjes het inlogvenster, maar op een of andere manier verschijnt 177 nog steeds niet in mijn poortscans. De font server wel. |:(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11