Toon posts:

Mijn systeem maakt teveel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Thuis heb ik dus ff een mooi servertje staan voor het delen van mijn internetverbinding en het draaien van een FTP, maar savonds moet ie van mijn oudes uit, omdat ie teveel lawaai maakt... heeft iemand een oplossing?

THNX...

Verwijderd

staat ie bij je ouders onder et bed ?

:?

Verwijderd

Topicstarter
nope... maar boven, je weet hoe doordringent het geluid is.. of niet :)

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

Pierik

I'll be back!!!

Ja hier heb ik hetzelfde probleem echt heel irritant. Ik wil dus een beetje uptime halen en gelijk een koetje laten grazen :) Alleen moet ie uit omdat m'n ouders hem kunnen horen. Vraag me niet hoe want zoveel lawaai maakt ie volgens mij niet. De voeding heb ik al schoongemaakt misschien dat dat bij jou helpt. Maar bij mij hielp het niet veel :( .

Iracing Profiel

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik heb mijn servertje doodstil gemaakt.
Zowel mijn CPU-fan en voeding zijn voorzien van een temp. sensor. De CPU-fan gaat bij 60 graden draaien, die van de voeding bij 40 graden. Het enige dat je hoort zijn de schijven...

ideetje misschien ?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Pierik

Pierik

I'll be back!!!

Werkt dat dan ook bij een AT voeding? Mijn servertje hier is iig een P166MMX en dat is dus een AT bak. :(

Iracing Profiel

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
fans/blowers zou ik nie uit laten staan tot de cpu 60 graden wordt. Heb gehoord dat op de intel site staat/stond dat het plastic begon te smelten op 70 graden, maar tis tog veel te heet eigenlijk :)

Je kan beter een dekbed ofzow over de kast heen leggen. Wel oplette dat je de blowers niet afsluit van de buitenwereld :)

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Je kan ook je voeding wat verbouwen.
Knip achteraan het rooster eruit en buig binnenin de lange lamellen van je roosters een kwartslag.

Geeft betere airflow en minder kabaal. Als je een intake fan hebt voorin je kast kun je de gaten daarvoor wegknipppen en vervangen door een roostertje dun staaltdraad om toch je kooi van faraday intakt te houden.

ieeeepppppp :P

• Palomar
  • Niet online
schijven na een paar minuten op standby laten gaan.. iets zachts (een kussen oid) onder de pc zetten, zodat het niet resoneert..

• koffercomputer
Ik heb mijn CPU eens tot 80 graden laten gaan, gewoon om te zien wat 'ie dan doet..
Plastic begon niet te smelten.

Het werkt ook met een AT voeding..

• Pierik

Pierik

I'll be back!!!

VROEM! ---> <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>om toch je kooi van faraday intakt te houden.[/quote]Ik heb het roostertje van de voeding eruitgeknipt. Maar moet ik nou nog eerst gaas eroverheen doen voordat ik hem aan kan zetten ofzo? En waarom is dat komt anders de kast onder stroom te staan ofzo?

Iracing Profiel

• Pierik

Pierik

I'll be back!!!

koffercomputer --> Kun je ook ff uitleggen hoe je dat precies gedaan hebt want dat lijkt mij ook wel wat eigenlijk :-)

En hoe warm wordt een voeding eigenlijk als ik die ventilator er gewoon helemaal uitsloop? Er hangt niet zoveel apparatuur aan.

2 netwerkkaartjes
1 cdromspeler 36x (wordt nauwelijks gebruikt)
1 hd 800 MB seagate
1 videokaart 2 MB
En dan het moederbord met een P166MMX proc. Dus ik denk niet dat ie veel stroom trekt. Het is een 230 watt voeding geloof ik.

Iracing Profiel

Verwijderd

onderclocken en dan ventilator vervangen door een groot koelrib. :)

Verwijderd

Distortion-->

mja .. je kan et proberen .. als je je voeding open maakt zie je als et goed is, iets zitten met koelribben .. voel eens een keer hoe heet ie kan worden,

alstie net aan staat issie nog op een tempratuurtje wat je met je vingers kan aanraken. kijk eens hoe et na een paar minuten is. mja .. maar ik denk dat een fan er nix voor nix zit :P
kijk anders eens naar andere fans, er zijn zat PSU'tjes die meer piek-vermogen en een stillere fan hebben

kofferkompu --> hoe hebbie dat gedaan met je voedings-unit ?

• koffercomputer
Ik heb een NTC in een spanningsdeler gezet, en het uitgangs signaal daarvan naar een schmitt-trigger. De trigger stuurt een transistor aan, en die doet weer de FAN aan.
Met een potmeter is alles in te stellen

Pagina: 1