Geluidskaart wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben al meer dan een week bezig met een geluidskaart te installeren :(.

Het is een Soundblaster Audigy. Wat heb ik geprobeerd:
- Drivers geinstalleerd via cdrom met autoplay -> eax & 4.1 speakers doen het tot dat je restart -> windows loopt genadeloos vast
- Handmatig drivers geinstalleerd van af cdrom -> geen eax & slechts 2.1 geluid
- Niet officieele drivers geinstalleerd van Compaq, is setup van 377 mb. Setup.exe uitgevoerd -> windows loopt vast bij het restarten.
- Niet officieele drivers handmatig geinstalleerd -> windows start vrolijk op, maar niets doet het, zo ziet het er dan uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ardys/sb1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ardys/sb2.JPG

Ben er nu zo'n 8~10 uur mee bezig geweest. Het vreemde is, op mijn oude pc doet die Audigy het perfect met de niet officieele drivers. Das toch best vreemd of niet :?

Misschien weet er iemand een oplossing, zou ik erg op prijs stellen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb helaas geen oplossing, maar ik wil je wel even op dit artikel wijzen: http://www.tweakers.net/nieuws/20433?highlight=audigy+bug

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 21:12 schreef SH007 het volgende:
Ik heb helaas geen oplossing, maar ik wil je wel even op dit artikel wijzen: http://www.tweakers.net/nieuws/20433?highlight=audigy+bug
Op de pc waar die het niet wil doen zit een Intel i850 chip. Geen VIA dus. Weer iets vreemds, op de pc die het wel doet met de audigy zit een via chipset :D.
Tnx voor je antwoord in ieder geval :).

• dr snuggles
  • Niet online
Ben nu inmiddels anderhalf uur bezig met het IRQ# proberen te wisselen. Hij moet op 5 staan, maar op de een of andere reden hebben al mijn apparaten bij apparaatbeheer een IRQ# hoger dan 15.

Verre van logisch, op mijn abit moederbord nu IRQ# 5 ingesteld. Nix hoor, lekker irq# 19 houden. Vage troep allemaal. Op mijn oude pc staat IRQ# wel op 5, dus ik neem aan dat hier het probleem ligt.

De vraag luidt nu dus:
Waarom is het IRQ# 19, terwijl ik 5 instel :?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb hier winXp met een sb audigy gewoon die van de cd doen het al goed, maar ik heb ook de nieuwste gedownload toen ik em installeerde (januarie).

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 22:12 schreef geforce5_guy het volgende:
ik heb hier winXp met een sb audigy gewoon die van de cd doen het al goed, maar ik heb ook de nieuwste gedownload toen ik em installeerde (januarie).
Op mijn oude pc doet ie het ook perfect, das nu juist het gekke.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

heb je ook al eens een ander slot geprobeerd? wil IRQ conflicten nog wel eens oplossen

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, moeilijk. Ik heb na veel ervaringen van andere Audigy gebruikers gelezen te hebben, zelf ook die 377 MB Compaq drivers geinstalled na eerst een volledige uninstall te hebben gedaan van de Creative drivers. De kaart zit nu als enige op IRQ 5, ACPI staat uit en heb weinig problemen ermee, behalve toch nog heel af en toe de beruchte SoD (Squeal of Death).

Een goede informatiebron is de newsgroup
"Products.Sound_Blaster.Audigy" op de public newsserver van Create zelf. (connect met bijv. Forte Agent eens naar: news.creativelabs.com). Maybe dat Harvey Fong je daar kan helpen.

Voor degene met interesse, hier kan je de Compaq drivers neerhalen: (zijn recenter dan die van Creative en veel mensen mijzelf incluis bevallen ze beter) + als je wilt, dat je af bent van die naar nederlands vertaalde apps die er standaard bijzitten, want hier kan je gewoon de taal kiezen (ik wil alles in het Engels dus!).

ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb het beestje aan de praat gekregen :Y).

Alleen in pci slot 2 van mijn abit th7-II moederbord wilde die gaan werken. Alle andere sloten kreeg ik "device couldn't start, error code 10".

IRQ toewijzen via de bios kan alleen als je ACPI (power management) uitzet in windows Xp. Zo gauw als die uit staat heb je de poppen aan het dansen:
Deelt je netwerkkaart toevallig een IRQ# met je USB poorten, je videokaart, je geluidskaart, je com poorten enz, dan weigeren beide onderdelen. Fijn he. Conclusie: laat ACPI ten alle tijden aan!

Misschien dat andere mensen hier nog wat aan hebben, kan je een paar uur vrije tijd schelen :P.
Pagina: 1