raar blauw scherm??

Pagina: 1
Acties:

• Kouwe_Arie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
steeds als ik een tijdje FireArms speel (www.firearmsmod.com, voor de duidelijkheid)
dan krijg ik na een tijdje een blauw scherm
met een foutmelding die ik zo snel niet kan lezen omdat de melding na 3 sec al weer weg is, en dan start de computer zomaar opnieuw op

ik heb ff in logboeken ofzow gekeken en daar zag ik deze fout:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

The system BIOS attempted to incorrectly access hardware resources concurrently with the operating system. This type of access cannot be synchronized and can cause system instability.

ik kreeg laatst ook nog een andere foutmelding nog
maar daar stond dit in:
de fout was: driver_irql_not_less_or_equal

er was iets met bios, geheugenopties en daar moest ik iets van caching en iets van maken van schaduwkopien uitzetten

maar hoe dat moet??? :?

ik heb een amd athlon, winXP
1000 mhz
256 mb ram (net 128 erbij gekocht, misschien dat het daar aan ligt)
geforce 2 mx

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Haal die ene 128mb dimm er eens uit, misschien is die kapot want ik had een keer precies dezelfde foutmeldingen, bleek ook verrot geheugen te zijn.. (ik had toen ook 2 128dimms waarvan 1 kapot)

Verwijderd

Of je mobo kan de 2 dimms niet aan: timing probleem.
Je kunt in Windows het automatisch opstarten na een failure uitzetten zodat je de foutcode wel kunt zien.
Zit ergens bij app. beheer.