Toon posts:

welke 19 inch servercase voor co-locating?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een server gaan co-locaten...ik heb de volgende hardware, en wil daar een goed (maar ook niet te duur!) 19 inch (4HE) case voor hebben:

atx board (standaardmaat) met p2 processor
1/2 nic's (3c905tx(m))
192 mb SDramm geheugen

mijn budget is max € 250.- ... verder wil ik er nog het volgende inzetten:

Promise FastTrak100 TX2 ATA RAID in IDE RAID 1 (mirror)
met 2 IDE 7200 RPM hd's (20/30 GB)

ik heb zitten kijken naar de kasten van SVEC:
19" SVEC FD7130XP3 4U (300W) :http://www.svec.com/Products/fd7130i.htm

en naar een procase kastje:
http://viddel.shop.tweakers.net/?action=product&nr=65

maaaaar, zit hier voeding in? (vooral die laatste), is hier gewoon ATX voeding in te zetten? (ik heb net een nieuwe 300 W atx lownoise voeding)

heeft iemand ervaring met deze kasten? of weet iemand andere goeie niet te dure kasten?

in de pricewatch stond verder nog een (no name?) 4HE/19" kast, ( http://www.tweakers.net/pricewatch/18891 ) met 300 W voeding

Wie?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Weet niet of procase ook van zulke goedkope kastjes heeft, kijk maar 's op shop.tweakers.net

Heb er goede ervaringen mee, zitten goede koelers in en e.v.t een prima voeding.

Ga je een p2 colocaten? Weet je dat zeker? ;)

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 20:58 schreef jep het volgende:
Weet niet of procase ook van zulke goedkope kastjes heeft, kijk maar 's op shop.tweakers.net

Heb er goede ervaringen mee, zitten goede koelers in en e.v.t een prima voeding.

Ga je een p2 colocaten? Weet je dat zeker? ;)
Procase IPC-C4S Zwart: € 232 (zie link in eerste post) maar dat is dan zonder voeding denk ik :? kan daar een gewone ATX voeding in?

ennuh, ja voorlopig blijft het een PII (500/700 MHz ofzo), ivm budget...maar voor gewoon apache en licht MySQL gebruik zal dat toch moeten voldoen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op maandag 01 juli 2002 20:53 schreef decrypt het volgende:

atx board (standaardmaat) met p2 processor
1/2 nic's (3c905tx(m))
192 mb SDramm geheugen
[HK MODE]
Misschien is een hele netwerkkaart handiger als een halve :+
{/HK MODE]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 21:02 schreef FastBunny het volgende:

[..]

[HK MODE]
Misschien is een hele netwerkkaart handiger als een halve :+
{/HK MODE]
LOL! :D

maaruh...please ff ontopic :) voordat dit in die rare nieuwe hk gedonderd word :P

Verwijderd

[knip uit de specs van die procase]
Geschikt voor 250/300W AT/ATX/HRP (hot-swap redundant) voeding
[/knip]

oftewel er zit geen voeding in, maar er kan een AT, ATX of HRP voeding in.

Ik zou gewoon de goedkoopste case nemen die je vinden kunt, merk of geen merk. Zo belangrijk is de case zelf nou ook weer niet, tenzij er echt een baggervoeding inzit.

Maar ook een no-name-bagger-300W voeding trekt de componenten die jij er in wilt zetten, dus wat dat betreft geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
http://viddel.shop.tweakers.net/?action=product&nr=65

dit is dus wel wat als ik al een voeding heb? ziet er echt :9~ uit!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op maandag 01 juli 2002 21:02 schreef decrypt het volgende:

[..]

Procase IPC-C4S Zwart: € 232 (zie link in eerste post) maar dat is dan zonder voeding denk ik :? kan daar een gewone ATX voeding in?
Is die 2U? Dan wel..
ennuh, ja voorlopig blijft het een PII (500/700 MHz ofzo), ivm budget...maar voor gewoon apache en licht MySQL gebruik zal dat toch moeten voldoen?
PII loopt maar tot en met 450MHz :). Voldoet wel inderdaad, als het niet te extreem gaat worden natuurlijk.

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 15:50

CyeZ

Vroem vroem!!!

Op maandag 01 juli 2002 21:02 schreef decrypt het volgende:

[..]
PII is prima voor licht apache en MySQL gebruik inderdaad. Maar ik zou als ik jou was wel goed informeren naar de prijzen. Ik zie dat je het zaakje in een 4HE kast wilt stoppen om te co-locaten. Let er dan echter wel goed op dat je ook hoger maandkosten hebt bij een grotere kast bij de meeste co-locaters. Meestal is het beter om in het begin meer geld uit te geven voor een systeem en een 1HE kast, hiermee bespaar je vaak erg veel maandlasten. Dus dan heb je die hogere initiele kosten er vrij snel weer uit.

Max 250,- voor een kast is overigens erg aan de lage kant denk ik. Waarschijnlijk zul je eerder rond de 400 a 500 uitkomen wil je een goede kast hebben.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 16:49
Ik heb zelf een Sigmatex kastje ge-colocated (2U)
www.sigmatex.nl

Bij mijn colo is 2 of 4U erg weinig prijsverschil. (NXS)

Maarre... weet je zeker dat je een P2 gaat colocaten??

Leg jij je klanten uit dat hun website ff een weekje plat is omdat je een antiek moederbord hebt dat nieuw niet meer te krijgen is??

Nofi, maar ik zou zeker nieuwe hardware gebruiken. Al is het maar de lichtste celeron, dan kun je altijd nog upgraden naar een Tualitin P3 ofzo als je CPU power nodig hebt.

Wat voor OS/apps komen erop te draaien??

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn colo is 2 of 4U erg weinig prijsverschil. (NXS)
Ik zat aan WideXS te denken, die hebben 1 prijs t/m 4U
Maarre... weet je zeker dat je een P2 gaat colocaten??

Leg jij je klanten uit dat hun website ff een weekje plat is omdat je een antiek moederbord hebt dat nieuw niet meer te krijgen is??

Nofi, maar ik zou zeker nieuwe hardware gebruiken. Al is het maar de lichtste celeron, dan kun je altijd nog upgraden naar een Tualitin P3 ofzo als je CPU power nodig hebt.
ik heb nu een 300 mhz celeron, (schaam!) maar kan zo een 700 mhz pIII (ja, was een pIII) erin zetten...die zijn vrij goedkoop te krijgen zag ik. Is misschien wel een goed idee om dat meteen ipv later te doen. Het idee is wel om regelmatig het e.e.a. up te graden.
Wat voor OS/apps komen erop te draaien??
Linux 2.4.18-grsecurity, apache, mysql, ssh, vsftpd etc etc etc.

Verwijderd

decrypt schreef heel wat
als ik je posts zo lees zit je nogal met je budget, ik denk dat je serieus beter ff nog een paar maandjes kunt wachten ofzo en dan een goed systeem bij elkaar knutselen en bij een goede colocater te gaan zitten ipv met een 4u pentium II in een of andere goedkope toko

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 01:10 schreef Kertje het volgende:

[..]

als ik je posts zo lees zit je nogal met je budget, ik denk dat je serieus beter ff nog een paar maandjes kunt wachten ofzo en dan een goed systeem bij elkaar knutselen en bij een goede colocater te gaan zitten ipv met een 4u pentium II in een of andere goedkope toko
misschien heb je wel gelijk...maar ik wil het eigenlijk binnen een maand geregeld hebben (om redenen). Als jullie denken dat ik er wat meer geld tegenaan moet gooien dan moet ik dat maar overwegen dan.

Suggesties voor te gebruiken hardware? (en mezelf toch niet blauw te betalen...) hou er rekening mee dat het vooral om WEBHOSTEN gaat.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 01:19 schreef decrypt het volgende:

[..]

misschien heb je wel gelijk...maar ik wil het eigenlijk binnen een maand geregeld hebben (om redenen). Als jullie denken dat ik er wat meer geld tegenaan moet gooien dan moet ik dat maar overwegen dan.

Suggesties voor te gebruiken hardware? (en mezelf toch niet blauw te betalen...) hou er rekening mee dat het vooral om WEBHOSTEN gaat.
als je webhosting wilt gaan aanbieden, zul je toch wel wat betrouwbaar spul moeten hebben en bij een betrouwbare colocater moeten gaan staat

ik kan je bv www.ttec.nl aanraden, niet goedkoop, niet duur, koop daar een kant en klaar 1u of 2u systeem met bv een mooie 3ware raid controller. Kost je dan circa 2000 euro of ietsje meer, maar dan heb je ook wat.

Ga verder kijken bij een betrouwbare goede colocater. je zou is kunnen kijken naar wat "resellers" van trueserver. Vorige maand heb ik mijn 1u server geplaatst bij een reseller van trueserver. Trueserver heeft goede aansluitingen en een goede network uptime. Verder noodstroom voorziening en al dat soort stuff dik in orde. Qua prijs zit er wel wat verschil in de resellers van trueserver (btw reseller is niet het juiste woord), maar de een bied ook weer wat meer dan de ander. Een aansluiting op een powerswitch voor remote resetten is bv wel handig als ze dat bieden.

Verder kan ik je zeer aanraden om bv is met wat colocation bedrijven te gaan praten, dus niet zelf gaan beslissen op het uiterlijk van de mooie website of de mooi gekozen bedrijfsnaam, maar ook ff zelf met de mensen van het betreffende bedrijf praten. Je merkt dan snel genoeg al inhoeverre ze serieus bezig zijn, of ze beetje clueless zijn of niet, of ze vriendelijk overkomen etc.

Verwijderd

ga naar www.ncs.nl haal een p3 @ 1ghz, 256mb, ide 20gb, harde schijf, ben je voor 1000 euro klaar, heb je eeen super micro server, super kwaliteit (intel nic's, serverworks chipset, ati video kaart) allemaal kwaliteit onderdelen, en voor zeer weinig (is een 1U uitvoering)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 01:46 schreef maarten het volgende:
ga naar www.ncs.nl haal een p3 @ 1ghz, 256mb, ide 20gb, harde schijf, ben je voor 1000 euro klaar, heb je eeen super micro server, super kwaliteit (intel nic's, serverworks chipset, ati video kaart) allemaal kwaliteit onderdelen, en voor zeer weinig (is een 1U uitvoering)
erg leuk ja, maar upgraden kun je vrijwel vergeten bij dat ding. Verder zijn de overige specs nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.... de reden ook dat ie zo goedkoop is. Leuk systeempje geloof ik graag, maar ik denk als je over een jaartje is wilt upgraden je alsnog een nieuw systeem moet kopen....en tja, dan is zo'n goedkoop systeempje ineens heel duur :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 15:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Supermicro gebruikt gewoon standaard componenten. Het lijkt me geen probleem om zo'n server later te upgraden.

SVEC kasten: we hebben zelf een 2U kastje van SVEC en die vind ik erg slecht ontworpen. Waarom heeft dat ding maar 2 PCI slots terwijl alle 2U Procase kasten er drie hebben? De 4U SVEC kast van de link hierboven heeft maar twee 5,25" bays terwijl je makkelijk drie bays + 3,5" in een 4U kwijt kunt. Voor goede rackmounts zou ik eens gaan kijken naar Procase en CI-Design.

Colocation: er zijn bedrijven die een betere service leveren dan WideXS. Zo lees ik op de WideXS site dat je voor onderhoud buiten kantooruren moet betalen. Bij TrueServer (en TrueServer 'resellers') kun je 24 uur per dag terecht. Het netwerk en de colocatiemogelijkheden van TrueServer zijn ook erg goed. Er zijn weinig webhosters die colocatie op twee locaties kunnen bieden en een redundant netwerk met een totale bandbreedte van 2,5Gb/s en uplinks naar de AMS-IX, NL-IX, Level3, LambdaNet, MFN, Sprint, Telia en Easynet hebben.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 05:45 schreef Femme het volgende:
Supermicro gebruikt gewoon standaard componenten. Het lijkt me geen probleem om zo'n server later te upgraden.
in de betreffende link hierboven kost de 1ghz/256 mb server slechts enkele honderd euro's goedkoper dan bij de link die ik gaf van ttec waarbij je een 1.4ghz/256 mb systeem hebt en 3 jaar onsite garantie.

Daarbij kun je de ttec systemen upgraden tot bv 4gb geheugen in tegenstelling tot de supermicro die "maar" tot 512 mb gaat...

Nouja, verder ben ik erg tevreden over ttec, ik kwam bij hun ook weer via via, je hebt er bv ook 3 jaar (zelfs zonder de onsite garantie) garantie op ALLE onderdelen.

• zeroxcool
  • Laatst online: 08-07 15:13
Femme schreef op 02 juli 2002 @ 05:45:

SVEC kasten: we hebben zelf een 2U kastje van SVEC en die vind ik erg slecht ontworpen. Waarom heeft dat ding maar 2 PCI slots terwijl alle 2U Procase kasten er drie hebben? De 4U SVEC kast van de link hierboven heeft maar twee 5,25" bays terwijl je makkelijk drie bays + 3,5" in een 4U kwijt kunt. Voor goede rackmounts zou ik eens gaan kijken naar Procase en [url="http://www.ci-design.com"]CI-Design[/url].
Ben even oude koeien uit de sloot aan het halen, ben dus zelf ook naar een case aan het kijken en het budget is een beetje het probleem. Dus keek ik ook in de richting van SVEC. Nou zag ik dit http://www.svec.com/Products/FD7132EDS.htm kastje, dat leek mij persoonlijk zo gek nog niet... (vergeet niet bij next page te kijken) Wat denken jullie ervan?

zeroxcool.net - curity.eu

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Ik zou liever een Procase kastje hebben. Maar is ook weer afhankelijk van eisen enzo; btw direct bij procase de spullen halen scheelt nogal ;)

• zeroxcool
HGM schreef op 05 november 2002 @ 20:15:
[...]
Ik zou liever een Procase kastje hebben. Maar is ook weer afhankelijk van eisen enzo; btw direct bij procase de spullen halen scheelt nogal ;)
Dat klopt dan ook weer, maar goed, zo veel als dit kastje kost scheelt het denk ik niet. Ik snap verders ook wel dat Procase beter is. Maar is dit na jullie zeggen dan een goed B-merk ;)?

[ Voor 0% gewijzigd door zeroxcool op 05-11-2002 21:07 . Reden: Het schrijven gaat na sporten ook al achteruit :D ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:59

ReseTTim

Chocolate addicted

Femme schreef op 02 juli 2002 @ 05:45:
Colocation: er zijn bedrijven die een betere service leveren dan WideXS. Zo lees ik op de WideXS site dat je voor onderhoud buiten kantooruren moet betalen. Bij TrueServer (en TrueServer 'resellers') kun je 24 uur per dag terecht. Het netwerk en de colocatiemogelijkheden van TrueServer zijn ook erg goed. Er zijn weinig webhosters die colocatie op twee locaties kunnen bieden en een redundant netwerk met een totale bandbreedte van 2,5Gb/s en uplinks naar de AMS-IX, NL-IX, Level3, LambdaNet, MFN, Sprint, Telia en Easynet hebben.
Femme ik wil ffies wijzen op de kosten van True Server. deze zijn vrij hoog tot erg hoog. ok je krijgt misschien wel service er voor terug. maar wat ik en iemand die een eigen bedrijf runt en zocht naar een ruimte voor een server vonden de prijs vergeleken met andere bedrijven veels te veel. btw jullie krijgen volgensmij dit gesponsord als ik het goed heb. correct me if iam wrong, plz. dus daarom is het voor jullie goed te doen.
iig ik denk dat je beter vor WXS kan kiezen en desnoods moet zorgen dat er ergens een soort van backbone staat als het echt heel belangrijk is. dat is misschien ook wel een idee voor jullie..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• zeroxcool
Schop?!

Pagina: 1