Ik ben voor het eerst aan het overclocken geslagen met mijn 1800+ XP. Nou weet ik niet helemaal hoe ik dit moet aanpakken maar ik zal eerst mijn specs/opstelling uitleggen
Specs:
MSI K7T266 Pro2
AMD 1800+ XP
256 DDR PC2100
2 x Maxtor 7200 rpm 30 Gb Raid 0
Koeling etc:
Kast Inwin Midi
2 x 8x8 fans (achter intake / voor outtake)
2 x hdd koeling (Coolermaster Cooldrive)
Zalman 6000Cu
Ik ben nou eigenlijk net begonnen met overklokken door de FSB op te voeren naar 140 en daar lijkt ie stabiel op te draaien, maar het vreemde is mijn CPU temp is idle 37 graadjes en stressed 41/42...
Dat kan toch niet zo laag zijn als de proc al op 1.61 Ghz draait??
Volgende vraag, kan ik gewoon doorgaan met FSB opvoeren?? Of moet ik ook de Vcore gaan opvoeren oid?? Sorry voor de n00b vragen maar heb de FAQ bekeken en daar stond idd genoeg boeiende info in maar kzou graag wat info/ervaringen willen van ervaren XP OC'ers...
Specs:
MSI K7T266 Pro2
AMD 1800+ XP
256 DDR PC2100
2 x Maxtor 7200 rpm 30 Gb Raid 0
Koeling etc:
Kast Inwin Midi
2 x 8x8 fans (achter intake / voor outtake)
2 x hdd koeling (Coolermaster Cooldrive)
Zalman 6000Cu
Ik ben nou eigenlijk net begonnen met overklokken door de FSB op te voeren naar 140 en daar lijkt ie stabiel op te draaien, maar het vreemde is mijn CPU temp is idle 37 graadjes en stressed 41/42...
Volgende vraag, kan ik gewoon doorgaan met FSB opvoeren?? Of moet ik ook de Vcore gaan opvoeren oid?? Sorry voor de n00b vragen maar heb de FAQ bekeken en daar stond idd genoeg boeiende info in maar kzou graag wat info/ervaringen willen van ervaren XP OC'ers...