[OC] Paar oc vraagjes XP1800+

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik ben voor het eerst aan het overclocken geslagen met mijn 1800+ XP. Nou weet ik niet helemaal hoe ik dit moet aanpakken maar ik zal eerst mijn specs/opstelling uitleggen

Specs:
MSI K7T266 Pro2
AMD 1800+ XP
256 DDR PC2100
2 x Maxtor 7200 rpm 30 Gb Raid 0

Koeling etc:
Kast Inwin Midi
2 x 8x8 fans (achter intake / voor outtake)
2 x hdd koeling (Coolermaster Cooldrive)
Zalman 6000Cu

Ik ben nou eigenlijk net begonnen met overklokken door de FSB op te voeren naar 140 en daar lijkt ie stabiel op te draaien, maar het vreemde is mijn CPU temp is idle 37 graadjes en stressed 41/42... :? Dat kan toch niet zo laag zijn als de proc al op 1.61 Ghz draait??

Volgende vraag, kan ik gewoon doorgaan met FSB opvoeren?? Of moet ik ook de Vcore gaan opvoeren oid?? Sorry voor de n00b vragen maar heb de FAQ bekeken en daar stond idd genoeg boeiende info in maar kzou graag wat info/ervaringen willen van ervaren XP OC'ers... :)

SysSpec

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Je kunt gewoon doorgaan met FSB opvoeren als je verder wilt overclocken.

Pas als je merkt dat ie niet meer stabiel wil draaien hoef je je Vcore aan te gaan passen. Dwz met kleine stappen omhoog brengen...

natuurlijk weet je pas of iets volledig stabiel is na echt lang testen

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• lak
Op maandag 01 juli 2002 21:47 schreef Scatman_II het volgende:
Je kunt gewoon doorgaan met FSB opvoeren als je verder wilt overclocken.

Pas als je merkt dat ie niet meer stabiel wil draaien hoef je je Vcore aan te gaan passen. Dwz met kleine stappen omhoog brengen...

natuurlijk weet je pas of iets volledig stabiel is na echt lang testen
Had hem net lopen oc'en naar 145 FSB maar blauw scherm vlak na inloggen windhoos... Kan ik daar de Vcore gaan verhogen?? En zo ja met hoeveel *wat versta je onder kleine stapjes??*??

SysSpec

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op maandag 01 juli 2002 21:51 schreef lak2k het volgende:

[..]

Had hem net lopen oc'en naar 145 FSB maar blauw scherm vlak na inloggen windhoos... Kan ik daar de Vcore gaan verhogen?? En zo ja met hoeveel *wat versta je onder kleine stapjes??*??
Mjah, ik zou zeggen zo klein als je ze kunt instellen..

maar ik ben verder niet de persoon om dit aan te vragen, mijn XP wordt zo warm dat ik er eigelijk niks mee kan...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• lak
Op maandag 01 juli 2002 21:56 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

Mjah, ik zou zeggen zo klein als je ze kunt instellen..

maar ik ben verder niet de persoon om dit aan te vragen, mijn XP wordt zo warm dat ik er eigelijk niks mee kan...
Misschien niet maar je bent wel de enige die reageert. (vaag btw in 'die-hard overclocking ;))

SysSpec

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

misschien is het slim om [topic=525314/1/25] nog een keer te lezen.
zelf vergroot ik mijn FSB steeds met 1 MHZ stapje voor de pci. en als het niet meer wil dan gooi ik de Vcore met .05 omhoog en kijk wat hij dan doet.

HF

[edit]
geduld is een schone zaak

Van klussen krijg je grijze haren

• lak
Op maandag 01 juli 2002 22:00 schreef www.outer het volgende:
misschien is het slim om [topic=525314/1/25] nog een keer te lezen.
zelf vergroot ik mijn FSB steeds met 1 MHZ stapje voor de pci. en als het niet meer wil dan gooi ik de Vcore met .05 omhoog en kijk wat hij dan doet.

HF

[edit]
geduld is een schone zaak
Ben nu een beetje aan t kloten met 145 FSB.. vcore nu op 1.8 gezet (steeds getest met + 0.25 en dan 10 x sisoft burn in test, maar liep tot nog toe steeds vast... BSOD)

SysSpec

• lak
Nou 10x gepassed... vreemde vind ik dat de cpu stressed temp nog maar op 43 graden staat...???

SysSpec

• lak
Op maandag 01 juli 2002 22:39 schreef lak2k het volgende:
Nou 10x gepassed... vreemde vind ik dat de cpu stressed temp nog maar op 43 graden staat...???
Effe ge-3dmarked

7539... redelijk

SysSpec

Verwijderd

Draai maar eens een uur Burnk7. Post hier wat je temps dan zijn.

Edit: niet goed gelezen |:(

• lak
Op maandag 01 juli 2002 23:43 schreef Fewture het volgende:
Draai maar eens een uur Burnk7. Post hier wat je temps dan zijn.

Edit: niet goed gelezen |:(
Hmm.. burnk7... zegt me geen drol?? Zal het es gaan downen... Wat zijn nou eigenlijk echt goeie burn-in tests?? Of gewoon gaan utten??

SysSpec

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 23:49 schreef lak2k het volgende:

[..]

Hmm.. burnk7... zegt me geen drol?? Zal het es gaan downen... Wat zijn nou eigenlijk echt goeie burn-in tests?? Of gewoon gaan utten??
Burnk7 dus. Tis niet meer dan een dos box, maar let wel op je temps :o Echt 100% stress.

• lak
Op maandag 01 juli 2002 23:54 schreef Fewture het volgende:

[..]

Burnk7 dus. Tis niet meer dan een dos box, maar let wel op je temps :o Echt 100% stress.
Gedownload.. en getest... na 30 secs al bsod... heel wat intensiever als sisoft dus... nou vcore op 1.85 gezet... dan is cpu idle 41 graden ofso.. en bij 2 minuten burnk7 al 45 graden.. ik ga hem vannacht laten draaien.. post ik morgen de temps even... (als ik tenminste blijf draaien ;))

SysSpec

• lak
Nou dat is blijkbaar een aardig intensief progje (thnx btw) en zoals ik kan zien heeft ie ongeveer 4 uur succesvol gedraait en daarna vastloper en opnieuw opgestart. Dus t wordt weer tijd om de vcore te verhogen voor zover mogelijk en anders toch de fsb iets te verlagen..

SysSpec

Verwijderd

Ghehehe, hijs niet stabiel dus! Ik gebruikte eerst altijd 3dMark. Na dit proggie heb ik altijd een stabiele pc. Als hij niet vastloopt met Burnk7 is het goed.

Edit: Met die Zalman wordt het moeilijk. Niks slechts over die koeler hoor, maar hij is niet gemaakt om over te klokken.

• lak
Op dinsdag 02 juli 2002 10:28 schreef Fewture het volgende:
Ghehehe, hijs niet stabiel dus! Ik gebruikte eerst altijd 3dMark. Na dit proggie heb ik altijd een stabiele pc. Als hij niet vastloopt met Burnk7 is het goed.

Edit: Met die Zalman wordt het moeilijk. Niks slechts over die koeler hoor, maar hij is niet gemaakt om over te klokken.
Nee blijkbaar is ie idd nie stabiel, maar 3dmark... die had ik dus al een x of 5 laten draaien: nix aan de hand... ook 10x cpu benches van sisoft laten draaien: ook nix aan de hand... maar burnk7 tja....

Nee ik weet het Zalman is niet de ideale cooler voor oc'en maar houdt mijn cpu wel mooi cool (tenminste bij 1900+ stabiel was ie iets van 42 graden stressed en das toch niet erg hoog lijkt me)

SysSpec

Pagina: 1