Toon posts:

CPU temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een hele stille comp. wil, dan begin ik denk ik met een CPU die van zichzelf niet zo heel warm wordt.
Welke van deze 3 blijft het koelst, : Cellie 1800, XP 2000/2100 of P 4 2000.

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:43
Ik denk zelf de Celly 1800

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

yep... en die kun je uitstekend koelen met een Zalman cooler! (Minder dan 20 db.... ) :)

WWW.RC5.NL

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

De Cellie blijft verre weg het koelst. En de AMD's worden verre weg het warmst. Maar koel en stil hoeft nog niet samen te gaan. Een Cellie met standaard koeler (of nog extremer, een Alfa) zal altijd nog veel meer herrie maken als een XP met Zalman 6000Cu...

Ceci n'est pas une signature!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

Celly

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

kloksnelheid = warmte. Nogal wiedes dat die celly het koelst zal blijven.

Ik zou eerder gaan voor een brute CPU en dan je kast isoleren. Werkt prima hoor, je hoort als je klaar bent alleen de airflow nog zachtjes..

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Op maandag 01 juli 2002 21:15 schreef hezik het volgende:
kloksnelheid = warmte. Nogal wiedes dat die celly het koelst zal blijven.

Ik zou eerder gaan voor een brute CPU en dan je kast isoleren. Werkt prima hoor, je hoort als je klaar bent alleen de airflow nog zachtjes..
Kloksnelheid = warmte geld alleen voor processoren binnen dezelfde reeks. Een XP 1800+ wordt warmer dan een Intel 1,8Ghz (vergelijkbare snelheid). Een Celeron verschilt in bouw ook weer van een Intel. Een Celeron 1800 is qua snelheid een heel stuk trager dan een P4 1800. Dus het principe gaat hier toevalligerwijs op bij Intel (heeft ook met andere zaken te maken, bouwwijze).

Je kast isoleren is inderdaad een optie, maar een Zalman 6000Cu (voor de Xp, voor de intel is het geloof ik 6500Cu) is toch nog een stukje stiller en goedkoper.

Ceci n'est pas une signature!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 21:19 schreef vehpol het volgende:

[..]

Kloksnelheid = warmte geld alleen voor processoren binnen dezelfde reeks. Een XP 1800+ wordt warmer dan een Intel 1,8Ghz (vergelijkbare snelheid). Een Celeron verschilt in
:z droom je ofzow????

Hij wordt wel warmer, maar een 1800+ draait geen 1800Mhz maar 1.54Ghz, en het is geen vergelijking...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 juli 2002 21:19 schreef vehpol het volgende:

[..]

Kloksnelheid = warmte geld alleen voor processoren binnen dezelfde reeks. Een XP 1800+ wordt warmer dan een Intel 1,8Ghz (vergelijkbare snelheid). Een Celeron verschilt in bouw ook weer van een Intel. Een Celeron 1800 is qua snelheid een heel stuk trager dan een P4 1800. Dus het principe gaat hier toevalligerwijs op bij Intel (heeft ook met andere zaken te maken, bouwwijze).

Je kast isoleren is inderdaad een optie, maar een Zalman 6000Cu (voor de Xp, voor de intel is het geloof ik 6500Cu) is toch nog een stukje stiller en goedkoper.
Celeron is van Intel, sorry :z
Op maandag 01 juli 2002 21:22 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

:z droom je ofzow????

Hij wordt wel warmer, maar een 1800+ draait geen 1800Mhz maar 1.54Ghz, en het is geen vergelijking...
Tuurlijk kun je dat wel (proberen) te vergelijken, de AMD versjouwt per kloktik meer IPC en daar krijgt je proc het ook warm van.

Als je trouwens echt een stille bak wilt moet je een C3 kopen. Passief koelen :+. Je kunt ook kijken of je een celly tualatin op 66 Mhz fsb kunt krijgen, die hebben dan volgens mij ook nauwelijks stevige actieve koeling meer nodig... Die hebben standaard al niet zo extreem veel koeling nodig volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden kom ik tot de conclusie dat een cellie 1800 met zalman 6000 wel eens heel stil kon zijn zonder kastisolatie.
Wat is een C 3 ?? en wat voor snelheid heeft een tualatin ??

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Op maandag 01 juli 2002 21:38 schreef PETOST het volgende:
Tot op heden kom ik tot de conclusie dat een cellie 1800 met zalman 6000 wel eens heel stil kon zijn zonder kastisolatie.
Wat is een C 3 ?? en wat voor snelheid heeft een tualatin ??
C3 is een Via Cyrix 3 processor. Deze zijn bijna nergens meer te vinden omdat cyrix is gestopt met processors maken. Er staan er echter nog een paar in de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
O.K. maar die gaan niet sneller dan 933 en dat was nou ook weer niet de bedoeling!!! snelheid tualatin??

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 juli 2002 21:46 schreef PETOST het volgende:
O.K. maar die gaan niet sneller dan 933 en dat was nou ook weer niet de bedoeling!!! snelheid tualatin??
http://www.tweakers.net/pricewatch/29636

Celeron Tualatin 1.4 Ghz. Dat is op 100 Mhz FSB, maar zo is ie ook al een stuk koeler dan de celly 1.8 volgens mij. Snelheid misschien nog wel vergelijkbaar ook... Als je 'm op 66 Mhz FSB (kunt) zet(ten) draait hij 933 Mhz en kun je hem haast passief koelen denk ik...

De C3 is vrij langzaam, hij loopt wel op 933 MHz (laatste model zelfs 1 Ghz...) maar houd afhankelijk van de applicatie maar ongeveer een celly 433 bij ofzo ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Volgens mij moet je niet kijken na de warmte ma na de prestaties de XP en de P4 zullen wel wat warmer worden dan de celly maar ze zijn wel een heel stuk sneller :P

Als de processor wat warmer wordt door dat je een low noise koeler erop zet lijkt mij geen probleem :?
Pagina: 1