[@home] Nieuw modem troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb als een van de eerste in Maastricht in 2000 kabelinternet gekregen, was toen nog COM21 modem. Nu sinds deze week hebben ze het modem vervangen door een nieuw exemplaar (met de smoes oud netwerk gaat eruit, dus nieuw modem plaatsen...) nou goed. Ik vind het best zolang mijn snelheid okeej blijft (zeg ik tegen die meid aan de phone, want daar betaal ik voor, ja daar veranderd niks aan meneer). Ik denk ik heb hier alles op orde, mooi snel internet, 5 pc's eraan hangen, 3 ip adressen, alles werkt goed!
Vanmiddag ik nieuw modem testen, haal ik godver vanaf sommige sites waar ik normaal 300-400kb/sec vandaan download nog maar 30kb/sec.
Dit is toch niet normaal ofwel? Nog meer mensen met dit euvel na het plaatsen van het nieuwe modem, in Maastricht?
Graag jullie reactie!!!

Verwijderd

Das minder!

Heb ook @home com21 modem maar ben nog niet gebeld gelukkig!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 20:42 schreef SittingDuck het volgende:
Das minder!

Heb ook @home com21 modem maar ben nog niet gebeld gelukkig!
Ik kan je verzekeren dat je dat nog wel wordt... Want de vent zei, alle modems moeten binnen 3 weken worden vervangen :(

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Misschien komt het doordat ze zagen dat je 5 pc gebruikt :P en dachten, ha die kerel gaan we minder bandbreedte geven en dus programmeren we de modem zo dat ie minder snel gaat :S

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
is het weer een com21 of een motorola ?
ik heb namelijk van een kennis van mij die voor planhold kabelmodems installeerd bij @home gehoord dat die motorola krengen super snel zijn
het zijn 100mbit modems ipv de com21 10mbit modems
hij haalt download snelheden van 1.6mb per seconde
en dit is geen flauw geintje

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:20

Newy

is het nog steeds Zat

Als je nou ook nog even *meldt* wat voor modem..
Waarschijnlijk een Motorola Surfboard 4200e.
Deze heb ik ook net nieuw, en ik haal max 720 KB/sec.
Ping tijden in Q3 van 40-50 naar 15-30.
Niets te klagen in Overijssel.

Door in je browser 192.168.100.1 in te typen, kom je in je modem.
Zet hier de ingebouwde DHCP server uit en gaan.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Op maandag 01 juli 2002 20:52 schreef Newy het volgende:
Als je nou ook nog even *meldt* wat voor modem..
Waarschijnlijk een Motorola Surfboard 4200e.
Deze heb ik ook net nieuw, en ik haal max 720 KB/sec.
Ping tijden in Q3 van 40-50 naar 15-30.
Niets te klagen in Overijssel.

Door in je browser 192.168.100.1 in te typen, kom je in je modem.
Zet hier de ingebouwde DHCP server uit en gaan.
idd
nou van mij mag @home bellen dat ze morgen nog langskomen :):)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

Predator

Suffers from split brain

[forum=19] -> [forum=4]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Nou ide wil ik ook wel hebben van @home kan ik gelijk uncappen
maar gaat @home toch niet vervangen :(

Verwijderd

die Mororola's gaan echt rap. misschien dat het niet helemaal lekker aangesloten is bij je...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 20:56 schreef dune3002 het volgende:
Nou ide wil ik ook wel hebben van @home kan ik gelijk uncappen
maar gaat @home toch niet vervangen :(
Zucht :z zoek eens op uncappen zou ik zo zeggen ...

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op maandag 01 juli 2002 21:12 schreef eppo1313 het volgende:
die Mororola's gaan echt rap. misschien dat het niet helemaal lekker aangesloten is bij je...
Hij heeft gelijk die motorola's zijn supersnel ja.
Zal waarschijnlijk aan je signaal liggen..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Wildfire
  • Laatst online: 22:24

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 01 juli 2002 20:45 schreef SuB-Gold het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat je dat nog wel wordt... Want de vent zei, alle modems moeten binnen 3 weken worden vervangen :(
Geloof je 't zelf? Ze gaan echt niet alle abbo's binnen drie weken omzetten naar het Motorola Surfboard platform. Daar hebben ze veels te weinig manskracht voor. Dat gaat dus erg geleidelijk aan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb een Thomson modem ofzoiets... Enne die 3 pc's wat eraan hangen zijn legaal, die overige 2, dat zijn laptops, die hangen er dus overdag niet aan, soms het avonds... Die kunnen ze echt niet ontdekken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/thomson.jpg

Btw, ze gaan dus niet over naar de Motorola zo te zien, en er zijn in Maastricht een aantal mensen met dat Com21 modem en die gaan er echt binnen 3 weken uit, ze hebben namelijk een Belgisch bedrijf ingehuurd!

Verwijderd

..en zo te zien is het 10base en niet 100base..

Bij mij komen ze volgende week woensdag.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 12:30 schreef SittingDuck het volgende:
..en zo te zien is het 10base en niet 100base..

Bij mij komen ze volgende week woensdag.
Nee, ik kan je gerust stellen, er kan ook een 100mbit verbinding mee gemaakt worden (netwerk he), maar ik heb een vervangend hubje (mijn switch was defect) van 10mbit. Ik heb toevallig vandaag weer met @home gebelt en zij gaven me het advies om maar eens de pc rechtstreeks op het modem aant te sluiten. Ik zal het maar eens proberen, zie het alleen somber in. Flip er echt van uit, heb altijd (2,5jaar lang) een super verbinding gehad. Weinig uitval, goeie snelheid enz. Nu sinds dat kutmodem geplaatst is, is het allemaal maar fuck...

Verwijderd

Krijgt iedereen die @home heeft nu een nieuwe modem?
of alleen bepaalde regios"?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb het over Maastricht en zijn COM21 modems... Weet alleen niet of dat geldt voor regio's buiten Maastricht, met COM21 modems?
Ik heb net mijn switch terug, dus eens kijken hoe het internetten dadelijk gaat, ben echt benieuwd!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 14:13 schreef SuB-Gold het volgende:
Ik heb het over Maastricht en zijn COM21 modems... Weet alleen niet of dat geldt voor regio's buiten Maastricht, met COM21 modems?
Ik heb net mijn switch terug, dus eens kijken hoe het internetten dadelijk gaat, ben echt benieuwd!
en ?

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 12:35 schreef henry_f het volgende:
Krijgt iedereen die @home heeft nu een nieuwe modem?
of alleen bepaalde regios"?
nope, niet iedereen krijgt een nieuw modem. wat ze allemaal in Limburg uitvoeren weet ik ook niet, dus dat even buiten beschouwing gelaten :)

het heeft ook geen zin om @home te bellen omdat je graag een nieuw modem wilt hebben.

die motorola's zijn sneller, maar dat blijft ook niet.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 16:56 schreef DraiC het volgende:

[..]

en ?
Nou switch hangt eraan, ik heb nu download van 300kb/sec, net gehaalt, aantal speedtests gedaan en soms zaten er pieken in van 500-600kb/sec
Dus schijnbaar is er toch een aantal dingen veranderd. Ik moest eigenlijk even weten waar je nog speedtests kunt doen, behalve www.speedtest.nl
Iemand?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 16:58 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

nope, niet iedereen krijgt een nieuw modem. wat ze allemaal in Limburg uitvoeren weet ik ook niet, dus dat even buiten beschouwing gelaten :)

het heeft ook geen zin om @home te bellen omdat je graag een nieuw modem wilt hebben.

die motorola's zijn sneller, maar dat blijft ook niet.
Hehe Limburg is schijnbaar een verhaal apart, why?
Enne ik ga ook niet bellen, alleen belde ik omdat ik me snelheid wel heel traag vond, tegenover mijn oude COM21 modem en mijn nieuwe THOMSOM modem. Nu is het weer op een respectable niveau hopelijk... Hopelijk blijft dat ook zo :?
Ik heb overigens geen MOTOROLA, tenzij die THOMSOM's dat zijn?

Verwijderd

Zal morgen even laten weten hoe het bij mij is gegaan....

Verwijderd

Ik krijg hem ook zometeen (ook Maastricht). Ik ga maar snel slapen, ik heb een afspraak tussen 8:00 en 12:00 :z.

Verwijderd

Ok, ze zijn geweest! Leuk is dat tussen 12 en 17 en dan om 11 uur bellen of ze mogen komen.... Tja...

Mijn download bij Mordax 3X gedaan en 3x rond de 410kb/s dus redelijk. Upload stijf gecapped op 15 zoals altijd..

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 11:46 schreef SittingDuck het volgende:
Ok, ze zijn geweest! Leuk is dat tussen 12 en 17 en dan om 11 uur bellen of ze mogen komen.... Tja...

Mijn download bij Mordax 3X gedaan en 3x rond de 410kb/s dus redelijk. Upload stijf gecapped op 15 zoals altijd..
Trouwens cable modem diagnostics zegt TOCH 10BaseT.. :( Maar ja goed zat. Mijn Universiteit connectie (zelfde modem) zegt wel 100BaseT

..en sorry had op wijzig moeten drukken |:(

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 11:53 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

Trouwens cable modem diagnostics zegt TOCH 10BaseT.. :( Maar ja goed zat. Mijn Universiteit connectie (zelfde modem) zegt wel 100BaseT

..en sorry had op wijzig moeten drukken |:(
Dan weet ik het niet, ik heb nu 100baseT netwerk en dat geeft die pagina ook aan. Helaas ben ik deze week niet thuis, dus kan ik geen screendump maken. Ik weet ook niet hoe de snelheid nu is, maar mijn broertje had deze week schijnbaar weer een klote verbinding, dus... Ik ben benieuwd als ik thuis ben dit weekend!

Verwijderd

Misschien ligt het wel aan die 3com NIC die ik van @home had...

Verwijderd

ik krijg 1sept nieuwe modem :) ben benieuwd

Verwijderd

Mooi klote dus!

Kan niet meer online gamen. Ping is van zo'n 70 naar zo'n 200 gegaan. gvd!

• Mr.Axe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06-2008

Mr.Axe

Hmmm ... ik ben benieuwd of ze bij mij ook een nieuw modem gaan instaleren (woon in landgraaf <-- zuid limburg :))

Maar wat ik me nog eigenlijk afvroeg .. ik heb dus zelf een routertje na mijn kabel modem hangen ... maar maakt @home er een probleem van als je dus een router hebt ge-installeerd? :?

(en ja .. ik heb de search gebruikt ... )

Verwijderd

volgens mij niet :)

ik heb namelijk een keer een andere com21 gekregen enzo omdat die andere brak was :) monteur sluit het netjes aan en de router stond boven zun kop te zoemen
Pagina: 1