Hi, zijn er bepaalde tweaks (hardware of software matig) om het k*t modem van Casema sneller te krijgen. Ik weet dat de max snelheid door de seriele poort wordt bepaald maar in de praktijk red ik dat niet eens. Dus suggesties om een paar bytes (is toch weer 30% winst op de snelheid :-) ) erbij te krijgen, laat het weten!?
kijk eens op www.speedguide.net
helpt meestal wel ietsje...
helpt meestal wel ietsje...
Verwijderd
Wat je kan doen is dat modemkastje openmaken en de dip-switches op de snelste stand zetten. Maar dan vervalt wel de garantie van het kastje en moet je hem ook nog eens overnemen voor de hoofdprijs als je je abo opzegt.
Die switches staan volgens de handleiding op 56000bps ipv de maximale 115200bps die dan kreng aan kan.
Verder inderdaad even op die speedguide page rondneuzen. Ik heb laatst die MTU zitten tweaken en dat maakte de boel in elk geval wat stabieler.
Die switches staan volgens de handleiding op 56000bps ipv de maximale 115200bps die dan kreng aan kan.
Verder inderdaad even op die speedguide page rondneuzen. Ik heb laatst die MTU zitten tweaken en dat maakte de boel in elk geval wat stabieler.
Alleen bij de nieuwere generatie Deltakabel (kcma) modems zitten de dipjes aan de binnenkant.. bij de oudere (lees-->vierkante) zitten ze achterop en staan altijd standaard op 115k
daar zal je dus niets aan hebben.
Wat wel uitkan maken is --> zorg dat je een nagenoeg perfecte verbinding hebt tussen wanddoos en modem en zo kort mogelijk
Wat wel uitkan maken is --> zorg dat je een nagenoeg perfecte verbinding hebt tussen wanddoos en modem en zo kort mogelijk
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
hier DragoslaV uit Maarssen, Heb geduld er komt een snellere modem uit, je krijgt vanzelf wel een bericht van Casema ( over 100 jaar ofzo )
Verwijderd
Oh, da's ook zoiets. Ik heb Casema in Den Haag en betaal nu 44,- per maand, dat was 59,-. Nu las ik laatst dat Casema aan de grootverbruikers een nieuw abo gaat aanbieden, tegen de oude prijs van 59,- wat sneller en beter is dan het huidige zootje. Maar waarom aan de grootverbuikers?? Laat die lekker op dat gare netwerk zitten en laat de anderen lekker genieten van een betere aansluiting. Of nog beter: als je toch iets beters kan aanbieden aan een selecte club, wacht dan nog heel even met de invoer en breidt dan meteen alles uit zodat iedereen beter kan internetten.
Nougoed, we wachten het wel weer af wat ze allemaal gaan verzinnen. Kreeg gister ook nog een folder van ze dat ze telefonie via de kabel gaan aanbieden. Als dat net zo lekker gaat werken dat internet ....
btw: ik heb een rechthoekig modemkastje en ik kan me niet heugen dat er dip-switches aan de achterkant zitten, dus ik ben bang dat die van mij een nieuwer model is en dus lager staat ingesteld.
Nougoed, we wachten het wel weer af wat ze allemaal gaan verzinnen. Kreeg gister ook nog een folder van ze dat ze telefonie via de kabel gaan aanbieden. Als dat net zo lekker gaat werken dat internet ....
btw: ik heb een rechthoekig modemkastje en ik kan me niet heugen dat er dip-switches aan de achterkant zitten, dus ik ben bang dat die van mij een nieuwer model is en dus lager staat ingesteld.
Jongens, vergeet het nou maar.
Het modem valt dan misschien wel te tweaken, het brakke DEMOS netwerk niet!
Als de servers en actieve apparatuur van Casema hooguit 3 Kilobyte/s doorlaten, wat heeft het dan voor zin om bij het eindpunt (jouw modem dus) de boel de gaan opkrikken?
Het is en blijft een klotesysteem, dat DEMOS.
Wist je trouwens dat dat staat voor Digitaal Electronisch Meld en Oproep Systeem en dat het eigenlijk nooit bedoeld is voor internet aan zoveel gebruikers.
Het modem valt dan misschien wel te tweaken, het brakke DEMOS netwerk niet!
Als de servers en actieve apparatuur van Casema hooguit 3 Kilobyte/s doorlaten, wat heeft het dan voor zin om bij het eindpunt (jouw modem dus) de boel de gaan opkrikken?
Het is en blijft een klotesysteem, dat DEMOS.
Wist je trouwens dat dat staat voor Digitaal Electronisch Meld en Oproep Systeem en dat het eigenlijk nooit bedoeld is voor internet aan zoveel gebruikers.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Yep... Crusader heeft gelijk. Tweaker van modem heeft weinig zijn bij Casema.
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
Pagina: 1