Toon posts:

Verschil dvd op pc en standalone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het verschil in kwaliteit met het afspelen van een
dvd op de pc groot met het afspelen van een dvd in een standalone?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een DVD op je pc scherm is vele malen scherper als op je TV.
Echter een stand-alone DVD speler geeft op een TV mooier beeld als de TV out van een videokaart.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 21:01 schreef dreeke het volgende:
Een DVD op je pc scherm is vele malen scherper als op je TV.
Echter een stand-alone DVD speler geeft op een TV mooier beeld als de TV out van een videokaart.
en als je zo een DVD-Add-on kaart in je pc doet
en dan die tv out gebruikt
is het dan vergelijkbaar met een standalone dvd speler?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 21:06 schreef LingerieRipper het volgende:

[..]

en als je zo een DVD-Add-on kaart in je pc doet
en dan die tv out gebruikt
is het dan vergelijkbaar met een standalone dvd speler?
Dat ben ik nu de laatste tijd aan het proberen; en het bevalt me meer dan uitstekend! (Hollywood Plus) Echt prachtig beeld, maar of het kan tippen aan een stand-alone weet ik niet, maar het beeld is bij mij al veel mooier dan het gem. tv-kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 21:07 schreef Cubix het volgende:

[..]

Dat ben ik nu de laatste tijd aan het proberen; en het bevalt me meer dan uitstekend! (Hollywood Plus) Echt prachtig beeld, maar of het kan tippen aan een stand-alone weet ik niet, maar het beeld is bij mij al veel mooier dan het gem. tv-kanaal.
klinkt goed ik denk dat ik zo een kaartje ga halen
hoe duur was die van jou? 100 euro?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 08:11

Acid_Burn

uhuh

Ik heb zelf een Dxr3 (wat dus een H+ kloon is) en ik moet ook zeggen dat de beeldkwaliteit uitstekend is.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

"standalone dvd speler" is ook wel een heel wijds begrip :D. Er zit ook vrij veel beeldkwaliteitverschil tussen DVD spelers onderling.

Nou zijn ze allemaal wel 'subliem' te noemen vergeleken met videorecorders, maar sommige zijn veel contrastrijker of hebben veel meer 'diepte' lijkt het wel. achtergronden die mooier zijn, donkere sequenties die veel gedetaileerder lijken...

Net als met TV-outs. Maar goede TV outs halen de kwaliteit van een mooie stand-alone DVD speler soms ook wel (een G400 bijvoorbeeld).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 21:35 schreef JvS het volgende:
"standalone dvd speler" is ook wel een heel wijds begrip :D. Er zit ook vrij veel beeldkwaliteitverschil tussen DVD spelers onderling.

Nou zijn ze allemaal wel 'subliem' te noemen vergeleken met videorecorders, maar sommige zijn veel contrastrijker of hebben veel meer 'diepte' lijkt het wel. achtergronden die mooier zijn, donkere sequenties die veel gedetaileerder lijken...

Net als met TV-outs. Maar goede TV outs halen de kwaliteit van een mooie stand-alone DVD speler soms ook wel (een G400 bijvoorbeeld).
mijn geforce 4 mx 440 heeft dat niet he :P

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Op maandag 01 juli 2002 21:36 schreef LingerieRipper het volgende:
is er mischien iemand die een standalone dvd speler heeft
en zo een dvd add on kaart?
Ik had ze beide, een hollywood+ en ik heb nog steeds mijn pioneer 535, beeld kwaliteit is op mijn Sony KV-32FX60B gelijk. Hoewel de pioneer qua bediening een stuk makkelijker is, de zapper van de h+ was toch een stuk minder.
Het grote voordeel van een standalone is toch dat ie een stuk stiller is als een pc, en bovendien een stuk sneller opstart.

Wel heb ik het gevoel dat de DD geluid van de pioneer beter is, maar dat kan ook komen omdat de coax van mijn pc langer was dan de optische kabel die nu tussen de dvd en receiver hangt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 01 juli 2002 21:40 schreef MeNTaL_TO het volgende:

[..]

Ik had ze beide, een hollywood+ en ik heb nog steeds mijn pioneer 535, beeld kwaliteit is op mijn Sony KV-32FX60B gelijk. Hoewel de pioneer qua bediening een stuk makkelijker is, de zapper van de h+ was toch een stuk minder.
Het grote voordeel van een standalone is toch dat ie een stuk stiller is als een pc, en bovendien een stuk sneller opstart.

Wel heb ik het gevoel dat de DD geluid van de pioneer beter is, maar dat kan ook komen omdat de coax van mijn pc langer was dan de optische kabel die nu tussen de dvd en receiver hangt.
Ik denk dat het komt omdat je PC aanstaat en met z'n ruis een stuk dynamiek wegpikt... Dat verneukt je details.

Het digitale DTS/AC3 signaal zal door een langere kabel niet slechter worden, dat is gewoon een 448/384kbps datastream :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

een pc met dvd sluit je makkelijker (en beter :? ) op een projector aan :)

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb in mijn oude dell een toshiba dvd speler zitten en een Cinemaster dvd kaart. Nu wil ik ze in mijn nieuwe pc stoppen maar ik weet niet zeker of ze beide speciaal voor dell zijn gemaakt dus of ze het dan zouden doen?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Op maandag 01 juli 2002 22:15 schreef B-100 het volgende:
een pc met dvd sluit je makkelijker (en beter :? ) op een projector aan :)
Of je een pc makkelijker op een beamer aansluit betwijfel ik, het is gewoon een kwestie van kabels inpluggen.

Het beeld kan natuurlijk wel verschillen, maar dat hangt gewoon af van de kabel die je gebruikt. Als je een stand-alone dvd-speler via de component aansluiting met een beamer verbind krijg je ook een zeer goed beeld.

Zelf ben ik overiges voorstander van een stand-alone dvd-speler. Ze zijn stiller, hebben meer gebruiksgemak en de video uitgang is meestal wel iets beter.
Pagina: 1