• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Mijn vader wil een navigatiesysteem in de auto voor zijn werk, maar we hebben meerdere auto's en niet in alle auto's is altijd een navigatiesysteem nodig.
Is er een navigatiesysteem die je gemakkelijk (in een paar minuten) over kan zetten in een andere auto?

Ik zat zelf al te denken aan iets van een iPaq en daar een GPS module op aan te sluiten, maar volgens mij kun je daar niet de hele kaart van Europa op krijgen ivm de beperkte ruimte.

Iemand een oplossing of andere ideeen?

...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je maar een flinke CF-kaart inpropt past daar wel hele grote kaart in.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Inderdaad een Ipaq met een GPS module is een goede oplossing.
Een kennis van mij heeft dat ook en je kunt er wel de hele kaar van europa inladen, er zijn namelijk Flashcards met extra geheugen voor te krijgen.
Enige nadeels is dat het wel behoorlijk prijzig is.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 01 juli 2002 20:34 schreef virtual het volgende:
Inderdaad een Ipaq met een GPS module is een goede oplossing.
Een kennis van mij heeft dat ook en je kunt er wel de hele kaar van europa inladen, er zijn namelijk Flashcards met extra geheugen voor te krijgen.
Enige nadeels is dat het wel behoorlijk prijzig is.
Nog altijd goedkoper dan tig nav-systems laten inbouwen....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Als eenmaal umts eris is die toepassing standaard ...
weet je wel wat een flashcard kost .. en dan te bedenken dat er ook al systemen zijn van 500 piek (JA GULDENS JA!) en dat je er zeker over een aantal jaar, bij inruiling relatief veeeel voor terugkrijgt zou ik er nog maar eens over nadenken :D

(.. is beter voor mijn vader :D:D ... haha reclame !)

• Rav
  • Niet online
ik zat ook al te kijken naar dat destinator ding op www.destinator.nl

lijkt me een erg gemakkelijke oplossing
wat voor cf grootte heb je nodig om heel europa in te laden?

...

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16
wij hebben eens een compleet vdo navigatiesysteem in een koffer gebouwd. computer erin, scherm er bovenop, speaker aan de zijkant. stroom kwam van de aansteker. misschien is dat een oplossing ? een beetje tweaker moet dat toch lukken.

Verwijderd

Hoe zit dat dan met het zendertje dat bovenaan bij je dashboard gebouwd word om signalen vd satellieten op te vangen?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 01 juli 2002 20:52 schreef Raafje het volgende:
ik zat ook al te kijken naar dat destinator ding op www.destinator.nl

lijkt me een erg gemakkelijke oplossing
wat voor cf grootte heb je nodig om heel europa in te laden?
Check ook deze. goede concurrent voor de destinator denk ik http://pocketpc-club.nl/nieuws.php?action=1&id=449

En destinator vecht terug met http://pocketpc-club.nl/nieuws.php?action=1&id=469

• wibblemoo
  • Laatst online: 11:16
Op maandag 01 juli 2002 21:05 schreef ellen het volgende:
Hoe zit dat dan met het zendertje dat bovenaan bij je dashboard gebouwd word om signalen vd satellieten op te vangen?
dat zendertje is ten grote van een lucifer doosje. kan dus in de koffer gebouwd worden. ter bevordering van het signaal zou ik de zender mbv klitteband oid steeds bovenop het dashbord bevestigen. krijg je wel een kabel erbij.

• Rav
  • Niet online
hmmz, heb zojuist gister een iPaq 3850 besteld, :9~
met een NavMan erop

krijg er software bij dat er ook zo'n dametje met zwoele stem zegt waar je heen moet

...

Verwijderd

Tof!
Ik vind het een geweldig iets dat je het gemakkelijk in andere wagens kan doen.
Ik zit eigenlijk te wachten op GSM's die deze mogelijkheid hebben. Lijkt me super gemakkelijk.
Zijn die er trouwens al?
Op dinsdag 02 juli 2002 08:57 schreef Raafje het volgende:
hmmz, heb zojuist gister een iPaq 3850 besteld, :9~
met een NavMan erop

krijg er software bij dat er ook zo'n dametje met zwoele stem zegt waar je heen moet

• Rav
  • Niet online
je hebt al wel mobiele gps apparaten, maar dat gewoon monochrome kleine displaytjes
dat is meer een uitgebreid kompas met volgens mij (?) hoogtelijnen erop
dat is meer iets voor wandelaars en kaartlezers

...

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Op dinsdag 02 juli 2002 09:31 schreef ellen het volgende:
Tof!
Ik vind het een geweldig iets dat je het gemakkelijk in andere wagens kan doen.
Ik zit eigenlijk te wachten op GSM's die deze mogelijkheid hebben. Lijkt me super gemakkelijk.
Zijn die er trouwens al?
[..]
Als je een XDA van O2 hebt met een Navman dan heb je een GSM / PocketPC / GPS / Navigatie.

Lijkt me voldoende ;)

Verwijderd

XDA ? waar vind ik die? Lekker duur zeker ;-)
Op dinsdag 02 juli 2002 09:46 schreef kaandorp het volgende:

[..]

Als je een XDA van O2 hebt met een Navman dan heb je een GSM / PocketPC / GPS / Navigatie.

Lijkt me voldoende ;)

• GeenHackman
  • Laatst online: 28-09-2024
vdo heeft zelf als demo e.e.a. in een koffertje gebouwd, dat moet je zelf dus ook wel kunnen.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:55

Masselink

Voor de dorst

de destinator (met die ipaq) werkt wel goed !

Koffie en meer...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op 02 juli 2002 @ 09:51:
XDA ? waar vind ik die? Lekker duur zeker ;-)
[...]
ik dacht maar 800 euro met een 2 jarige o2 abonnement (de duurste ;) )
Wat heb je dan... een pda waarmee je kunt bellen.
Is dat bellen niet nodig dan kun je veel beter een goedkopere pda kopen waarbij je jezelf niet nog eens 2 jaar blauw betaald aan de abon kosten ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

De NavMan werkt niet op de XDA.
Op dit moment worden de Destinator GPS-kabels voor de XDA uitgeleverd aan de bestellers van het eerste uur. Na lang wachten dan eindelijk ook autonavigatie voor de XDA-gebruikers.

Verwijderd

Ook TomTom komt binnenkort met een XDA versie.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:27
Raafje schreef op 02 juli 2002 @ 09:35:
je hebt al wel mobiele gps apparaten, maar dat gewoon monochrome kleine displaytjes
dat is meer een uitgebreid kompas met volgens mij (?) hoogtelijnen erop
dat is meer iets voor wandelaars en kaartlezers
Ik heb de [url="http://www.garmin.com/products/etrexsummit/index.html"]Garmin Etrex Summit[/url] en ik moet zeggen dat je daar ook een eind mee komt als je het combineert met Easy Travel.
Ik ben vorige maand met de fiets van Bussum (boven Hilversum) naar Texel gefietst zonder kaarten en alleen dit apparaat op mijn fiets. Ik heb er een aantal waypoints ingeprogrammeerd en aan de hand daarvan een route uitgestippeld waarbij ik zonder al te veel problemen op mijn bestemming ben aangekomen.

Ik kan me voorstellen dat je dit ook met de auto kan doen. Het vergt alleen iets meer voorbereidingen en het is misschien een beetje minder l33t! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1