Toon posts:

HELP: partition table foetsie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gekloot en wat fouten van mij met verkeerd gejumperde harddrives is mijn complete partition table verdwenen van m'n linux hardeschijf. Ik hoop stiekum nog wat data terug te kunnen krijgen. Zijn er tools onder linux om het een en ander te herstellen? fdisk geeft aan dat er geen enkele partitie meer is, maar misschien zijn er wat lower level tooltjes die ik kan gebruiken?

Tips zijn ZEER welkom.

Verwijderd

gpart zou je nog kunnen redden (Guess PARTition table)

Verwijderd

Ik heb gpart ook ooit eens gebruikt om m'n verwoeste partitie tabel te herstellen, en met succes!! :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zoek eens naar threads met als topicstarter Beelzebubu in NOS, hij had enige tijd geleden ook een dergelijk probleem en in dat topic werden enkele tools genoemd die je kunt gebruiken om het geheel hopelijk weer in min of meer bruikbare staat te herstellen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, beide programma's weten een deel van de partities terug te vinden maar de rest is een soepzooitje. Het is niet mogelijk om ergens mee te scannen op bestanden? Dat ik de boel opnieuw moet inrichting enzo vind ik geen probleem, maar ik had graag wat bestanden gebackupped.

Zonder bestandstabel begin ik niet veel denk ik. Of zou het nog mogelijk zijn om de files van elkaar te onderscheiden zonder die partities? Staat zo'n bestandstabel eigenlijk los van de partities? Of staan ze altijd aan het begin van een partitie?

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 21:05 schreef odysseus het volgende:
Zoek eens naar threads met als topicstarter Beelzebubu in NOS, hij had enige tijd geleden ook een dergelijk probleem en in dat topic werden enkele tools genoemd die je kunt gebruiken om het geheel hopelijk weer in min of meer bruikbare staat te herstellen :).
testdisk! :).

http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

Verwijderd

Topicstarter
Testdisk heb ik al geprobeerd. Daar kwam ook niet veel meer uit dan een hoop troep. Ik heb inmiddels ook al gewoon met fdisk lopen knoeien. Het enige dat ik terugkrijg is mijn swappartitie (nee, DAT is prettig :() en een linuxpartitie waar toch niets bijzonders op stond.

Mijn datatank is en blijft weg. 't is trouwens een reiserfs partitie. Maar na enig geknoei daarmee kom ik ook niet verder. Hij schijnt wel een reiserfs superblock te vinden, maar als ik daarmee een tree probeer te rebuilden dan loopt ie over z'n blocklimiet heen ofzo. Ik vermoed dat de partitie dus niet op de goeie plaats staat? Ik ben bang dat ik het alleen maar van kwaad tot erger heb gemaakt.

Nouja, dan moet ik het maar als verloren beschouwen denk ik. Evengoed bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1