Toon posts:

router en mxstream lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt maar kan niets zinnigs vinden.
Krijg mij sitecom dc-201 met mijn adsl mxstream niet aan de gang.
weet niet wat ik fout doe kom ook niet in het lan scherm.

Verwijderd

Hallo Tim,

Ik heb een DC 200 ik denk dus bijna hetzelfde ding

weet je welke fout ik had gemaakt toen ik hem aansloot?
De stekkertjes voor de kabelmodem en naar de Hub verwisseld.

Dom he?

Misschien ben jij ook wel zo dom

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb de modem in de wan poort zitten en de overige pc's in poort 1,2 en poort 3.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Heeft het wel eeder gewerkt? Zo nee, weet je zeker dat die router PPTP ondersteunt? Kan je naar de router pingen?

Verwijderd

Topicstarter
De router is nieuw en heeft nog niet eer der gewerkt ping heb ik nog niet gedaan weet niet wat ik achter de ping moet zetten.

• Novah
Ok first of all, sluit alles GOED aan, dan ga je beginnen met de router te pingen. Hoe? Het ip van je router pingen.

Verwijderd

pong :)

Nee hoor grapje

probeer eens als je hem aangesloten hebt vanuit explorer het adres 192.168.0.1 in te vullen in de adres balk

• Novah
Heb je op de site zelf de faq al gelezen, had je eigenlijk wel gemoeten maar hier kan je hem vinden.
Q: Mijn MXstream verbinding werkt niet via de router, ondanks dat ik alles heb geconfigureerd als in de handleiding
A: Download de laatste firmware voor uw MXstream ADSL modem van de MXstream site. www.mxstream.nl
Heb je dat al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik wel allemaal gelezen en zelfs de nieuwe fimware van de alcatel gefixt

Heb de ping gedaan maar hij ziet hem niet doelhost niet bereikbaar dus 100% velies wat nu.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Niet zo schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

op deze site staat ook heel veel info over Mxstream. misschien dat je daar iets aan hebt
http://www.weethet.nl/dutch/welcome.asp

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
Jammer die site is onder constructie

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Op maandag 01 juli 2002 21:17 schreef tim het volgende:
Jammer die site is onder constructie
hier doettie het gewoon hoor :?
Je moet in dat linkse menu zijn

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
Dat linkse menu doet het mij mij niet.

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Op maandag 01 juli 2002 21:21 schreef tim het volgende:
Dat linkse menu doet het mij mij niet.
je moet er op klikken :)

Hier werkt het zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik ook maar het menu is hier niet zichtbaar.
Zal wel een java script installeren misschien doet ie het dan.

He,he ben op site van weethet maar mijn probleem staat er niet echt tussen.

Snap niet dat ie hem niet ziet, als ik ping.
Ping spatie en dan het ip nummer, of doe ik iets niet goed.

Gebruik -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

• Novah
Misschien ff de edit knop gebruiken voortaan anders krijg je een slotje als je zoveel je eigen topic stiekem kickt.

Check eerst de ethernet kaarten goed, en of de kabels wel kloppen, zijn het wel non-crossed kabels?

Heeft de netwerk kaart het eerder goed gedaan? Probeer eerst je netwerk kaart te pingen, dan ping je je router, als je kaart het wel doet maar router niet dan check je eerst de verbinding, verkeerde kabel, niet goed aangesloten, wel op goede punt enz...

Verwijderd

Topicstarter
Snap er niks van dat ding is voor mxstream geschikt andere kabels geprobeerd netwerkkaart werkt goed.
Allen kan de route niet pingen.
lampje van de route is eerst rood daarna groen das ook goed.
Op de site van sitecom is alles ook heel sumier.

• Novah
Jah het is makkelijker als je daar zit, zo is niet echt de manier, wat je moet doen is morgen de sitecom helpdesk bellen, die hebben een best goede helpdesk en helpen je goed. Iets van 10 eurocent per minuut maar als je daardoor je router goed werkent krijgt... via de telefoon is het helpen veel makkelijker. Die gasten hebben ook een pc voor zich staan vol met alle problemen en de oplossingen en daarvoor.

Hier wat links voor je:
http://213.19.128.215/userforum.php?forum_id=12

Of stuur je je vraag via email:
http://213.19.128.215/support.php

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb de zelfde router, alleen dan met chello ik denk alleen wel dat ik je aardig op weg kan helpen ten eerste het router ip is 192.168.0.1 (voor als je dat nog niet wist, dat moet je pingen) als je http://192.168.0.1 in je browser invoert kom je in router config als goed is

vervolgens klik je op het kopje wan en dan PPPoE (PPP Over Ethernet) en dan knopje configure, daar voor je de gegevens van mxstream in, der zit ook boekje / cd bij dat ding en daar staat ook nodige hoe je het configen moet, moet wel lukken dus :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
SithWarrior , hij laat zich niet pingen en ik kom ook niet in het wan scherm.
Als het vandaag niet meer lukt moet ik morgen maar even bellen.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja dan zit er dus iets niet goed in je verbinding naar router, brand lampje op router op poort die van je pc komt? (lan poort dus) heb je tcp / ip wel goed geinstalled? (lukt pingen localhost) of is netwerk kaart niet goed installed kan van alles zijn

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Als ik alles goed begrijp lukt het niet om te communiceren tussen een van je pc's en je router. Als ik goed begrijp van de experts van de verschillende routers zou het ip-adres van de router 192.168.0.1 moeten zijn.

Kijk eerst eens wat het ip adres van je NIC is. Deze moet in de range van 192.168.0.1 tot 192.168.0.254. Deze kan niet hetzelfde zijn als de router.

Daar naast wat is de instelling van de andere nic's / pc's. Kan je deze wel pingen, ook onder elkaar. Als je nu aanhoudt dat het adres van je router 192.168.0.1 is en je pc's achtereenvolgens 192.168.0.10, 11 en 12 geeft en dit alles met het submask van 255.255.255.0. Dan zou je nu alle pc's en de router moeten kunnen pingen van af elke pc.

Zo nu laat ik de rest over aan de experts met betrekking tot de routers :)

edit:
Als dit niet werk kijk dan eens naar je nic

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Heb, hem omgeruild voor een ander was geen probleem.
En deze doet het wel in 1 keer.
Maar wat ik nu beb is een open verbinding.
Wanneer ik internet ben ik er ook gelijk in.
Heb liever voor de veiligheid dat ie eerst vraagt om een verbinding of kan dat bij gebruik van een route niet meer.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

tim, ik heb een paar van je post getrashed en deze in je bericht ervoor gezet.

Gelieve niet zo snel te schoppen en je vorig bericht te edit'n.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1