MSI KT7 266 PRO ontploft! vraag over voeding

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
aargh,

ik had een pc voor een vriend gebouwd een tijdje terug en die liep als een trein.
eigenlijk het enige wat hij er mee deed was zijn mail lezen en wat office toestanden.

maar opeens deed dat ding het niet meer.

ik de kast open geschroeft, blijken die 4 hele dikke groene condensators naast de cpu alle 4 ontploft te zijn en over het moederbord te hebben gelekt.

hoe krijgt iemand dit voor elkaar?

ik zelf verdenk de voeding maar die ziet er van binnen helemaal ok uit en ruikt ook normaal (dus niet zo'n doorgebrande lucht).

nu is inmiddels een vervangend mobo gearriveerd en ik heb een beetje mijn twijfels of ik dat mobo'tje weer aan die zelfde voeding ga hangen.

wat kan ik doen om te testen dat die voeding nog goed is?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

zoder mobo aanzeten door een draad tussen de groenen en de zwarte te doen en dan meten welke spanningen eruit komen.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
verbindde groene draad en de 3e zwarte draad met elkaar en kijk of de voeding aan gaat en geen problemen geeft

• GiLuX
k,
tnx,
zal het proberen.

kan natuurlijk dan ook even een fan eraan hangen en zien of dat werkt

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 20:12 schreef GiLuX het volgende:
k,
tnx,
zal het proberen.

kan natuurlijk dan ook even een fan eraan hangen en zien of dat werkt
kan ook maar meet wel ff dan spanningen want als een fan iets teveel stroom krijgt gaat hij niet stuk maar je mobo wel.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

hoelang heeft dat ding het WEl gedaaan

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je gaat meten met een draadje tussen de groene draad en een willekeurige zwarte: success ermee, maar je meet heel er foute waarden.
Een voeding geeft hele vreemde spanningen af als ie onbelast gestart wordt. Veel voedingen starten niet eens (heb hier een A-merk voeding van 110W liggen die pas start na de 4e fan of de 2e harddisk eraan)

• GiLuX
hmmm,
mischien dan toch maar een spannings meter ergens vandaan toveren....

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 20:21 schreef _JGC_ het volgende:
Als je gaat meten met een draadje tussen de groene draad en een willekeurige zwarte: success ermee, maar je meet heel er foute waarden.
Een voeding geeft hele vreemde spanningen af als ie onbelast gestart wordt. Veel voedingen starten niet eens (heb hier een A-merk voeding van 110W liggen die pas start na de 4e fan of de 2e harddisk eraan)
yeah right en dat geloof je zelf.
het zou best kunnen dat je niet helemaal ziuvere waarden meet, maar wat je er achteraan schrijft is bul
(die pas start na de 4e fan of de 2e harddisk eraan)
dan zou er bijna geen pc opstarten want er zijn buiten de tweakers om weinig mensen met twee hd's of 4 fan's in hun systeem.
als je er niks vanaf weet geef dan liever geen antwoordt, want hier help je niemand mee.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Op maandag 01 juli 2002 20:29 schreef dutchtubby het volgende:

[..]

het zou best kunnen dat je niet helemaal ziuvere waarden meet, maar wat je er achteraan schrijft is bul
dan zou er bijna geen pc opstarten want er zijn buiten de tweakers om weinig mensen met twee hd's of 4 fan's in hun systeem.
als je er niks vanaf weet geef dan liever geen antwoordt, want hier help je niemand mee.
Een cpu&mobo gebruikt wel iets meer stroom dan een fannetje hoor...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41

[..]

deze jgc doed weet er meer dan af dan het gemiddelde hiero hoor.

Verwijderd

Geschakelde voedingen moet je altijd een beetje belasten voordat je de spanning meet. Ik gebruik daar altijd een oude harddisk voor ! (die trekken ook lekker veel van die elektronen weg !)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

[..]

Laat ik t zo zeggen, als hij het niet zelf zou geloven zou hij een achterlijke idioot zijn, want het is zo. Met de houding waarmee je dit gepost hebt zal je niet ver komen @ GoT kan ik je wel vertellen.

Verwijderd

ik ben het idd met m-m eens, lees even de FAQ door, ajb :)

topicstarter, meet idd je voeding door een post je voltages hier.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
MSI mobo's staan er bekend om dat ze om te haverklap kapot gaan, zie alle topics over 4 rode LEDjes.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen nog steeds MSI mobo's kopen, het lijkt alsof de hele KT7 * serie na ongeveer een jaar (net op het randje van garantie) kapot gaat.

Verwijderd

Klinkt me heel bekend in de oren ... kheb een msi mobo, 1 week voor garantie, winkel op verlof, 4 ledjes blijven branden en em maakt de cpu's werkelijk kapot, alle ik gok erop dat he tmobo is, vanavond es men spanningen meten ...

check anders de topic "Mobo blaast cpu's op help !" maar, staat men verhaal in en ik hoop dat iemand uitleg kan geven ... Stoort me dat ik niet snap waarom :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de voeding vervangen. Want dit is niet normaal, het kan ook een energiepiek geweest zijn maar dan zou je voeding kapot moeten zijn ipv je mobo.

dikzak

• GiLuX
ff buiten die voeding om,
heeft iemand het wel eens meegemaakt dat er 4 elco's in een klap ploffen?

btw, ik draai thuis al geruime tijd een msi kt7 266 pro 2 met 150mhz frontbus onder full load draaien en dat ding is rock stable, maar wellicht heb ik geluk.

aan de andere kan, als hier 10 mensen posten dat hun mobo er na een jaar mee ophielden dan lijkt dat natuurlijk veel als je al die topics leest, dan denk je bij het 10e topic:"tjemig dat is al de zoveelste keer dat ik dit tegenkom" terwijl er natuurlijk tienduizende mensen zzonder enkel probleem dat zelfde mobo'tje gebruiken.
toch?

Pagina: 1