Toon posts:

Analoog fax/modem kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik heb een fax/modem kaartje.
Wanneer mijn computer uitstaat en er een fax binnenkomt via dat kaartje, onthoud de lijn die fax dan of moet mijn computer ALTIJD aan staan?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

Als jij niet een speciaal kaartje met een soort van buffergeheugen hebt zal de fax niet binnen kunnen komen; de lijn 'onthoudt' m ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 19:58 schreef Korakal het volgende:
Als jij niet een speciaal kaartje met een soort van buffergeheugen hebt zal de fax niet binnen kunnen komen; de lijn 'onthoudt' m ook niet.
Maar dat buffer geheugen zal ook van 'stroom voorzien' moeten zijn?

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 20:01 schreef laddy17 het volgende:

[..]

Maar dat buffer geheugen zal ook van 'stroom voorzien' moeten zijn?
volgens mij moet dat gewoon een pcikaartje zijn en dus niet nog extra stroom, maar bind me er niet op vast :).

Verwijderd

Je computer moet altijd aanstaan om een fax te kunnen ontvangen

Of hij moet "Wake on Modem" (of was het nou Wake on Ring) ondersteunen... dan start je computer op wanneer er word gebelt.
Op maandag 01 juli 2002 19:54 schreef laddy17 het volgende:
Stel ik heb een fax/modem kaartje.
Wanneer mijn computer uitstaat en er een fax binnenkomt via dat kaartje, onthoud de lijn die fax dan of moet mijn computer ALTIJD aan staan?
De "lijn" onthoudt de fax niet.... als de computer niet aanstaat word er geen fax ontvangen, de fax aan de andere kant heeft dus niet kunnen versturen.

De fax aan de andere kant probeert na een bepaalde tijd weer de fax te versturen, hoevaak hij dit probeert is afhankelijk vd fax-instellingen

Verwijderd

t was wake on ring. die optie staat ook in je bios maar dan moet je net zo als bij het netwerk een kabeltje hebben die van je modem naar je mobo loopt. En je moet er dan wel voor over hebben dat elke telefoon die binnen komt dat die opgenomen word doorje pc.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 01 juli 2002 22:44 schreef letalis het volgende:
t was wake on ring. die optie staat ook in je bios maar dan moet je net zo als bij het netwerk een kabeltje hebben die van je modem naar je mobo loopt. En je moet er dan wel voor over hebben dat elke telefoon die binnen komt dat die opgenomen word doorje pc.
Plus je PC moet bliksemsnel booten- eigenlijk alleen mogelijk bij een hibernate functie. Anders heeft de faxapparaat aan de andere kant van de lijn al lang de moed opgegeven eer de PC zover is om te ontvangen.

Oslik blyat! Oslik!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Kortom: je PC moet aanstaan om faxen te ontvangen.
Waarom?

1) je fax/modem kaart heeft bijna 99% zeker geen buffer
II) een fak/modem kaart werkt via software op je PC
C) je computer boot niet snel genoeg (behalve hybernation) om de fax aan te nemen

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1