Hoe het beste de temperatuur laten dalen?

Pagina: 1
Acties:

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
beste tweakers,

Laatst werd aan mij een vraag gesteld over de ventilatie van een computerkast. Waar 2 computers in staan.

1 ervan is een bigtower met een AMD 1 GHZ die met een temperatuur rond de 50 graden leeft.

De tweede is een AMD 1.4 GHZ 266 fsb die ook rond de 50 graden leeft. Het is een midi-tower.

Hij staat in een redelijk ruime kast waar ongeveer 2,5 systeem in zou kunnen staan.

Omdat die kast redelijk warm wordt werd mij de vraag gesteld hoe hij het beste de temperatuur van de kasten kon verlagen.

Waarop ik zei dat ik dat niet zo heel snel wist maar er wel een oplossing zou voor gaan vinden :D
Dus ik denk GoT >:)

Wat is het verstandigste?

3 Opties:

- Gaasjes inbrengen in de kast, en daar een hoop voor moeten boren waardoor het bureau niet meer zo vreselijk mooi is.

- Een grote ventilator maken in de kast, waardoor de 2 systemen dus ventilatie krijgt.

- Of gewoon systemfans in beide pc's, waar ik zelf denk ik meer voorstander van ben omdat het misschien wel het meeste nut heeft, want dat verkoeld meteen de warme lucht.

Voor welke optie kan ik het beste gaan?

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Nummer 3. Is het meest praktisch en die kan je ook nog mooi makkelijk aanpassen, extra stille fans nemen, etc. :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

KneoK

Not in a million lightyears

Optie 3 om de systemen goed te koelen en verder een aangepaste versie 2 erbij:

Voorin grote ventilator of 2 grote casefans (120mm) bouwen en die naar binnen laten blazen.
Achterin ook grote ventilator of 2 grote casefans en die weer naar buiten laten blazen.

Mooie grilletjes aan de buitenkant voor de fans maken en het ziet er nog "cool" uit ook...