Toon posts:

[php] melding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de volgende melding
Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /home/httpd/vhosts/satokokitahara.nl/httpdocs/foto_bevers/fotodisp.php on line 16

ik probeer alle .jpg bestanden uit een directory te lezen maar dat lukt niet

Verwijderd

Dan staan ze buiten de door jou host toegestane home directory. Dat is een restrictie die je host dmv safe mode kan instellen. Probeer je bestanden eens naar een andere directory te verplaatsen (directory waar je php bestanden staan of dieper).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 19:44 schreef Zef het volgende:
Dan staan ze buiten de door jou host toegestane home directory. Dat is een restrictie die je host dmv safe mode kan instellen. Probeer je bestanden eens naar een andere directory te verplaatsen (directory waar je php bestanden staan of dieper).
Kan ik daar niks aan doen ?? anders moet ik al mijn foto's in de root van mijn webaccount mikken en dat wordt natuurlijk een zooitje

Verwijderd

Je host overhalen safe mode uit te zetten, maar dat doen ze toch niet. Zit niks anders op ben ik bang :)

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Je kan onder de root wel een subdirectory zetten met de foto's.

Volgens mij hoef je voor open_basedir trouwens geen safe mode te gebruiken, dat kan los van elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 19:46 schreef Zef het volgende:
Je host overhalen safe mode uit te zetten, maar dat doen ze toch niet. Zit niks anders op ben ik bang :)
`

Ik vind het wel raar want ik heb 2 domeinen op die server
1 doet het wel 1 doet het niet

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Op maandag 01 juli 2002 19:48 schreef Cavedude het volgende:

[..]

`

Ik vind het wel raar want ik heb 2 domeinen op die server
1 doet het wel 1 doet het niet
Wat gebeurd er als je de bestanden in dezelfde directory zet als je .php file? Misschien is de open_basedir directory wel verkeerd ingesteld voor het ene domein.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer je niet vanaf je ene domein de fotodir uit te lezen die bij het andere domein hoort?

(ik vraag het maar ff :) )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Neej ...
daar was ik al achter dat het niet werkte,
maar ik moet toch wel in een subdir een .php file kunnen laten staan en aanroepen.......
Pagina: 1