• Dani-22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 21:42
okeej..

ik bedacht me net wat..
ik ben in het bezit van een XDA met een 1mb gprs bundel.
nu vraag ik me het volgende af..
met gprs ben ik altijd online.. maar als ik nu msn de hele tijd aan laat staan.. gebruikt hij nou ook data dan??
zoals pakketjes versturen e.d. ??

nou als iemand hier antwoord op weet, graag...

alvast bedankt..

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 11:54
Het zal bij continu verbruik wel wat overhead verkeer kosten, ja. Maar lijkt me in de praktijk beperkt.

'k Heb nog niet met de XDA gespeeld, maar kent deze geen meter voor het dataverbruik?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Dani-22
Op maandag 01 juli 2002 19:25 schreef Maestro- het volgende:
Het zal bij continu verbruik wel wat overhead verkeer kosten, ja. Maar lijkt me in de praktijk beperkt.

'k Heb nog niet met de XDA gespeeld, maar kent deze geen meter voor het dataverbruik?
Vast wel.. maar standaard niet.. volgens mij.. ik heb m nog niet zo heel lang..

• jHack
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De msn server stuurt je om de zoveel tijd(paar minuten geloof ik) een zgn challenge, die moet beantwoord worden om online te blijven. Verder komt er data binnen als er iemand van je lijst online komt of van status verandert. Als je wilt kan ik wel ff kijken hoeveel precies.

• Dani-22
Ja.. dat zou ik erg fijn vinden als je dat zou willen doen.

Want ik ben van plan om toch redelijk veel te msn'en met dat ding...

ik hoor t wel..

Verwijderd

ik heb zelf een ipaq 3870 en een t68 en ben ook de gehele dag online met MSN (scherm van ipaq gaat uit maar ipaq blijft gewoon aan...). Je MSN verbruikt dan wel data maar dit is minimaal.

1MB is echter wel heel weinig. Ik heb zelf een 5MB bundel bij Vodafone die ik iedere maand net niet op maak :) .

• Dani-22
is inderdaad wel weinig 1mb..

maar het is niet anders..

zal t ff uitleggen..
ik werk bij een telecomzaak en daar hebben ze nu een personeels aanbieding van o2.
Het betreft de xda in combinatie met een jaarlang gratis een 1mb gprs bundel en de xda tegen een actie prijs.
en als ik dan een grotere bundel wil zal ik die gewoon moeten betalen..

• jHack
  • Niet online
Ik heb ff gekeken, inloggen kost iets van 1,5 kb per keer. Ik heb hem 10 minuten aan laten staan en dat was 290 bytes, waarvan 180 bytes was van mensen die van status veranderen(3x). Dus als je niet te veel mensen in je lijst zet en email blokkeert(ieder mailtje dat nieuw is kost ong ,5 kb ofzo) is het best te doen. Waarschijnlijk zijn de standaard dingen nog minder, ik had in 10 minuten slecht een challenge gekregen, dus dat kost bijna niks aan data.

• Dani-22
Op maandag 01 juli 2002 21:05 schreef jHack het volgende:
Ik heb ff gekeken, inloggen kost iets van 1,5 kb per keer. Ik heb hem 10 minuten aan laten staan en dat was 290 bytes, waarvan 180 bytes was van mensen die van status veranderen(3x). Dus als je niet te veel mensen in je lijst zet en email blokkeert(ieder mailtje dat nieuw is kost ong ,5 kb ofzo) is het best te doen. Waarschijnlijk zijn de standaard dingen nog minder, ik had in 10 minuten slecht een challenge gekregen, dus dat kost bijna niks aan data.
Ja, dat valt inderdaad nog wel mee..

Hoe heb je dat bekeken dan?? met een speciaal prog?
welke? dan moet ik die ook hebben, das altijd wel handig zoiets..

Nou in ieder geval harstikke bedankt voor de moeite..

• jHack
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 21:17 schreef Dani-22 het volgende:

[..]

Ja, dat valt inderdaad nog wel mee..

Hoe heb je dat bekeken dan?? met een speciaal prog?
welke? dan moet ik die ook hebben, das altijd wel handig zoiets..

Nou in ieder geval harstikke bedankt voor de moeite..
Ik had laatst ff voor de gein in vb een msn client geschreven, en die genereert een log file met alle data die ontvangen en verstuurt wordt.

• Dani-22
Maar zouden er wel van die programma's bestaan??

vast wel..

Verwijderd

Wel een heel leuk idee om je msn / icq etc te gebruiken op je pda/xda , geeft weer een extra dimensie in het altijd "bereikbaar" zijn

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Zag laatst zo'n programma op de XDA van een vriend van me gprs traffic counter ofzo..

http://www.all-locations.com/

Je moet ervoor betalen, waarschijnlijk had hij een trial versie geinstalleerd, of het 'ergens anders gevonden'.

Verwijderd

Als iemand hem wilt, en er serieuze interesse in heeft kan ik hem voor een lage prijs geheel nieuw in verpakking, compleet en nog gesealed leveren. €500,-, zonder abbonement. Wie ernaar zoekt weet ho goedkoop het is. info <font color="red">verwijderd</font>

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alleen maar registreren om te spammen en er nog oude topics voor omhoogkicken ook :{

Check je mail over een paar minuutjes, de twijfelachtige eer valt je ten deel om rechtstreeks en zonder verdere stappen van het forum gekickt te worden *D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.