Toon posts:

upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem:
Pentium 3 900Mhz met 384mb mb 133mhz sdram en geforce 2 MX (nog nen echten mx, gene 200 of 400)

mijn vraag:
kwil een ander videokaartje derinsteke, maar kvraag mij af welk kaartje dak het best koop. kweet da mijne ram en cpu nen ongelofelijke bottleneck zijn en daarom vraag ik hier hulp. upgrade van cpu/mobo/ram is momenteel onmogelijk, enkel vid-kaart gaat.

hier komt het dus opneer: welke videokaart is het minst cpu/ram afhankelijk? koop ik best een ati 8500 of een gf3 (ti200/500) of gf4 ti4200?

thx 4 your help

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zeker geen GF 4, daarvoor is je systeempje wat te traag.
Neem dan een ATI Radeon 8500 of die GF 3.

March of the Eagles

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je in hoge resoluties wil gaan spelen met nieuwe en toekomstige spellen, is de GF3 of GF4 de beste keuze. (Heb je later ook nog wat aan, als je je PC upgrade). Je ram doet er dan niet zo heel erg toe, want bij een 128MB kaart is er bijna geen interactie tussen videokaart en PC-ram :)

Je CPU is echt niet zo vreselijk de bottleneck als het lijkt, zeker bij hogere resoluties staat die nog redelijk uit z'n neus te vreten :)

Ow, ik heb geen ervaring met radeon's, dus misschien is dat wel een heel goede kaart, ik heb zelf een GF4 en kan hem je aanraden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 10:38
Ik heb een ongeveer gelijkwaardig systeem met een GF3 TI200 erin.
Die TI200 werkt prima en als ik bij madonion.com kijk zie ik dat met mijn systeem de meeste winst geboekt kan worden met een nieuwe processor.
Een TI4600 in mijn systeem zou een performance winst van ongeveer 30% betekenen.
Maar ik denk dat ik op dit moment gewoon een GF4 TI4200 zou kopen, want die gaat weer net wat langer mee en het kan je bij een latere upgrade weer een videokaart schelen.

Verwijderd

Ondanks de 'trage' cpu raad ik toch een ti4200 aan. Je zit dan goed met AA en AF schijnt met nieuwere drivers ook sneller te zijn geworden. Spellen in de nabije toekomst (UT2003, doomIII) zullen er ook beter op draaien dan op de radeon8500/geforce3.

Verwijderd

[topic=305287/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.