//computer is not accessible....

Pagina: 1
Acties:

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32
"The network path was not found."

Problemz dus bij windows networking met TCP/IP.
netwerk:
COAX, BNC dus.
w98---w98---w98---W2K---inet

De computers zien elkaar wel in het netwerk maar kunnen verder alleen hun eigen computer bekijken. Het netwerk heeft al wel goed gewerkt, dus de instellingen waren goed.
(w2k was DHCP server voor ICS en clients haalden dus hun IP hiervandaan)

1- Kan ik er nu vanuit gaan dat er ergens een kabel of een aansluiting niet meer werkt??

2- Hoe kan ik eventuele defecten het gemakkelijkst opsporen?

Tnx for the help...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Als ze elkaar wel zien, zal het waarschijnlijk niet aan de bekabeling liggen.

• StratoFarmer
moet ik dat nou fijn vinden of niet?
hmmmmm....

Helpt het om de netwerk troep van de win98 bakken te herinstalleren? Of is er misschien een gerichte aanpak?
Internet delen gaat nu ook niet btw.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 22:16 schreef StratoFarmer het volgende:
De computers zien elkaar wel in het netwerk maar kunnen verder alleen hun eigen computer bekijken. [/quote]Als je iets precieser bent kan ik je misschien wel helpen.... heb je het hierboven over de netwerk omgeving van windows ofzo?!

Verwijderd

hoeveel packet-loss heb je eigelijk?

• StratoFarmer
Network Neigborhood ziet wel welke computers er aan staan en geeft ze dus ook aan in het netwerk venstertje. En volgens ping is er 100% packetloss....bij het pingen van de w2k-bak (deze heeft als enige een vast IP:192.168.0.1) vanaf een w98-bak. Vaag.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Je network neighbourhood is geen indicatie dat je IP configuratie goed is als je andere protocollen hebt geinstalleerd naast IP

Laat maar.. .

• StratoFarmer
oke, maar ik heb dus ALLEEN maar TCP/IP geinstalleerd staan.

Pagina: 1