Club3D Ti4200: geen XP-installatie meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu een paar weken de Club3D GF4 Ti4200, en ben er zeer tevreden over. Totdat ik vanochtend Windows XP opnieuw moest installeren tenminste, want dat gaat nu niet meer. Ik krijg nu het bekende 'zwarte scherm' nadat setup de bestanden heeft gekopieerd en er voor de 1e keer opnieuw opgestart wordt. Normaal gesproken krijg je dan dus nog een blauw DOS-scherm waarin je kunt kiezen op welke disk je XP wilt installeren, maar die komt dus niet.

Ik heb dus opgezocht hoe je dit kunt fixen, maar dat blijkt dus vrijwel niet te kunnen :(. Soms helpt een bios-update, dat is dan ook het eerste wat ik heb gedaan. Helaas geen resultaat. BIOS settings veranderen (zoals ACPI e.d.) werkte ook niet.

Mijn mobo: Abit KT7-RAID (KT133) incl. de nieuwste bios. Ik heb uiteindelijk maar mijn oude GeForce1 teruggezet, zodat ik iig de XP-install uit kon voeren.Echter, ik moet toch een aantal keer per jaar een re-install doen, en aangezien mijn pc aardig in een meubel zit weggewerkt zit en ik bovendien mijn oude kaart in een ander systeem ga stoppen, kan dit niet eeuwig zo gaan.

Mijn vraag: zijn er hier mensen met een Club3D Ti4200 die wel een XP-installatie kunnen uitvoeren, en met welk moederbord / chipset is dat dan? Zijn er andere merken GeForce4-kaarten die dit probleem ook hebben?
Ik heb het nergens kunnen vinden, maar ik vermoed dat GF4's icm oudere VIA-chipsets vaak de oorzaak is. Mocht het zo zijn dat bijv. een i845 moederbord hier ook nog last van kan heeft icm met deze Club3D, dan ga ik terug met de kaart. Alvast bedankt voor de informatie!

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 16:41
Had van het weekend hetzelfde probleem op mijn KT7A met een Leadtek GF4 Ti4400.
Effe een ander videokaartje erin en vervolgens na installatie een ghost image gemaakt van een vrijwel kale XP, is vooralsnog denk ik het makkelijkst....

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

Verwijderd

IK had dat met de engelse versie van XP, met XP NL was het probleem weg :?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Hier geen enkel probleem gehad tijdens XP UK installatie. Ik heb een ECS K7S5A lan en dus ook een Club3D Ti4200. Zal dus idd met je mobo te maken hebben.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:00

Nitai

Live the life you love.

ff een beetje offtopic, ik heb ook een ECS K7S5A LAN met een Club 3d 440mx kaart, welke nvidia drivers heb je draaien?

Ik heb dus de driver versie 23 geinstalleerd en m'n spellen liepen allemaal vast, UT, DeltaForce 4 etc....zeer irritant.

Nadat ik een ghost image terug had gezet, deed XP het weer goed en liepen m'n spellen niet meer vast...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01
Een collega van mij heeft precies dezelfde problemen met dezelfde combinatie (ABIT + Club 3d 4200), dus waarschijnlijk trekken ze elkaar niet zo.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Zelfde hier, Abit KA7-100 met Club3d Ti4200... had het eerst ook met win2k maar na uitzetten van ACPI in bios (of iets dergelijks) was het met win2k verholpen. Xp bleef het probleem houden...

Geloof niet dat het iets met club3d te maken heeft maar meer met GF4 in het algemeen (en Abit/Via?).

• draakhoofd
  • Niet online
Het lijkt mij nu ook aan de GF4 / VIA combo te liggen.
Zijn er mensen met een Intel chipset en een GF4 die wel/geen last hebben van dit probleem?

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb een moederbord met een ali chipset, en daar werkt ie ook zonder problemen op.

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
IRQ Level/Edge instellingen ofzo heb ik in me bios een keer veranderd en toen deed xp het wel eerst liep die vast, misschien zou je dat kunnen proberen?

• draakhoofd
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 19:45 schreef MrOizo het volgende:
IRQ Level/Edge instellingen ofzo heb ik in me bios een keer veranderd en toen deed xp het wel eerst liep die vast, misschien zou je dat kunnen proberen?
met welk systeem precies?

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Op dinsdag 02 juli 2002 20:03 schreef draakhoofd het volgende:

[..]

met welk systeem precies?
nou met een Banshee agp kaart, die zouden problemen geven maar ik had het dus zo opgelost en misschen is het ook dat het geval met sommige andere kaarten..:?

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

mijn pc:

met gf3 erin, GEEN XP installatie mogelijk

ok dus daarna

oude bikkel s3 ViRGE DX erin ( heeft elke tweakert wel liggen ) maar toen ging ie wel verder.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Ik had ook zoiets met een tnt-2+a7v333+XP.
Ik had toen de agp ivp x2 op x4 gezet (of andersom ik weet het niet meer) toen ging ie wel door.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Pagina: 1