[ORACLE] in winxp of linux

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Hoi ik wil vanavond een opdracht voor school afmaken, waarbij ik sql query's in oracle moet uitvoeren. Dus ik denk, dat doen we effe, door de juist programmatuur van oracle.com te downloaden...... NOT ...... super veel files en dan moet ik 3 gig binnenhalen. Dat red ik nooit. Dus mijn vraag is, wie heeft een oracle database draaien waarop ik sql query's kan submitten, zodat ik mijn opdracht af kan maken?!?! Of heef iemand misschien een methode om oracle op linux te draaien?
Op school draaien ze Oracle 8, en ik heb zo'n sqlfile die de database zou moeten vullen met de juiste info *D
Wie helpt mij??!

P.S. ik weet niet of ik dit in het juist forum neerzet, zo niet -> sorry hiervoor

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is ook een oracle voor linux hoor.

En oracle8 is vast ook nog wel te downloaden op otn.oracle.com en die is een stuk kleiner dan oracle 9 :)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Maar draait ie onder winxp?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 18:53 schreef Trax_Digitizer het volgende:
Hoi ik wil vanavond een opdracht voor school afmaken, waarbij ik sql query's in oracle moet uitvoeren. Dus ik denk, dat doen we effe, door de juist programmatuur van oracle.com te downloaden...... NOT ...... super veel files en dan moet ik 3 gig binnenhalen. Dat red ik nooit. Dus mijn vraag is, wie heeft een oracle database draaien waarop ik sql query's kan submitten, zodat ik mijn opdracht af kan maken?!?! Of heef iemand misschien een methode om oracle op linux te draaien?
Op school draaien ze Oracle 8, en ik heb zo'n sqlfile die de database zou moeten vullen met de juiste info *D
Wie helpt mij??!

P.S. ik weet niet of ik dit in het juist forum neerzet, zo niet -> sorry hiervoor
Een methode om Oracle op Linux te draaien?????? Er is gewoon een Linux versie van Oracle. Maar ja als je die moet downloaden ... Dat gaat vanvond dus niet lukken. Je kan natuurlijk met sqlplus of een andere client connecten naar een remote db. Maar ja, vanavond lijkt me kort dag.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb al een groot deel af, maar het zijn voornamelijk dingen waar ik niet uit kom, waarnaar ik nog moet kijken.

• leonardo1504
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 18:55 schreef Trax_Digitizer het volgende:
Maar draait ie onder winxp?
1. Wil je nou Oracle onder Linux of onder XP laten draaien?
2. Voor dit soort vragen kan je beter op http://technet.oracle.com kijken (ff registreren)

/edit
kleine toevoeging: 3Gig hoef je niet te downloaden alleen maar om wat queries te kunnen draaien. Complete download van 8.1.7 (==8i) onder Linux past makkelijk op 1 CD.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 18:58 schreef leonardo1504 het volgende:

[..]

1. Wil je nou Oracle onder Linux of onder XP laten draaien?
2. Voor dit soort vragen kan je beter op http://technet.oracle.com kijken (ff registreren)
Maakt me niet uit wat het is. Hetgeen wat het snelste klaar is met downloaden en configgen, zodat ik aan de slag kan

Verwijderd

Ik heb Oracle 8i PE lokaal onder XP draaien en het werkt :)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik neem aan dat je die 8i PE voor win2000/NT hebt gedownload dan? (612,139,274 bytes)

• leonardo1504
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 18:59 schreef Trax_Digitizer het volgende:

[..]

Maakt me niet uit wat het is. Hetgeen wat het snelste klaar is met downloaden en configgen, zodat ik aan de slag kan
8i downloaden en installen op het OS dat je het beste beheerst. Install-instructies kun je wel vinden (technet of Google. Ik heb iig goed ervaringen met Redhat 6.2 , maar het kan ook op andere Linuxen (maar geen oudere, bijv Redhat 5.2). Let wel ff op dat je de install instructies GOED leest en opvolgt, er zitten wat features in de install-scripts.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 19:02 schreef Trax_Digitizer het volgende:
Ik neem aan dat je die 8i PE voor win2000/NT hebt gedownload dan? (612,139,274 bytes)
ja. Ik dacht dat hij 400mb was, maar dat zal ik wel verkeerd in m'n hoofd hebben.
Pagina: 1