Abit BE6 II Bios?

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Allo,
Ik heb eindelijk mijn nieuwe systeem aan de praat.
Mobo=Abit BE6 II
CPU =PentIII 700 FSB100 + Alpha FC-PAL35T + Delta AFB-60MP
Ram =128 pc133
Verders een Adaptec 29160N SCSI controller met daaraan 18GiG Seagate cheetah X15 >:)
CD-Rom=Ultraplex 40 Max

Nou heb ik al een paar keer gelezen dat met het AbitBE6 bord je de FSB met stapjes van 1MHZ kunt verhogen.Alleen bij mij in het bios kan ik daar niet bij.Moet ik om dat enebled te krijgen het SoftMenu III soms uitschakelen?
Ik kan wel de normale default settings van verschillende CPU's kiezen.Ik heb de laatste Bios Update geflashed dus daar kan het niet aanliggen.Ik wil graag weten hoe ik die FSB in stapjes van 1Mhz kan opvoeren.

Verwijderd

In het Softmenu staan de standaard settings, met PageUp en PageDown kun je bladeren tussen de verschillende settings.

Er zit ook een setting User Define tussen. Selecteer deze en je hebt de mogelijkheid om de FSB in stapjes te verhogen.

Suc6

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 23:06

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het kan ook zijn dat je op je board de dip-switches zo hebt staan dat je dit niet mag doen! Kijk ff in je handleiding hiervoor...

https://powershellisfun.com

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Pirm = right!

Gewoon "user defined" kiezen... wel de goede instellingen neerzetten op ALLES!

:FSB op ongeveer 110 om te beginnen, dan de dividers nog gewoon op 1/3 en 2/3 (PCI&AGP) Voltage vast op 1,75 zetten en kijken wat 'ie doet! (boven de 120FSB, de PCI divider op 1/4) Ik heb het voltage op 1,85 draaien stabiel op 130Mhz FSB)

PS. zorg dat je weet waar je reset-jumper zit voordat je gaat OC-en. Als 'ie niet meer boot kan dat nog 's noodzakelijk zijn ;)

(dit is trouwens niet denigrerend bedoeld, je weet dit allemaal vast wel, maar "better save than sorry")

Verwijderd

Mijn PIII700E op mijn AbitBE6-II draait op 1002Mhz en is stabiel. Dus een FSB van 143Mhz. :D :D

• Obi

Obi

Pirm: da's lekker! Wat is je voltage..? Ik ben ook een beetje bang om m'n G400 MAX op te blazen... Da's kut met die dividers... Ik koel met een coolermaster BTW, 24/25 idle, 46/49 in stress... (nog geen kastkoeling) (49 is echt de maximale reading die ik heb gehad).

Verwijderd

Ik heb een cvoltage van 1.8V. Ik koel met een Golden Orb. Maar hij is nog niet aan zijn top. Maar als ik er meer volt op zet wordt ie te heet. Deze week komen er peltiers voor me binnen en dan ga ik eens kijken wat de echte top is.

Verwijderd

newbie, zet de dipswitch no. 10 op off en je kan in de softmenu3 komen.
Dan inderdaad ff user devine kiezen en het overklookken kan beginnen

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Zorg wel ff dat je je pci bus niet onderklokt je moet dan ff je Fsb en die diveders goed zetten anders kunnen sommige pci kaarten gaan crashen. Je kan dan nog beter je pci te snel hebben staan want anders gaat het niet goed :) Veel succes

• Macaco
Ik heb het gevonden,en inderdaad je kan voor user define kiezen staat helemaal bovenaan.
als je een 700MHZ cpu gaat instellen moet je naar beneden scrollen in dat Biosmenu en ik heb helemaal niet bovenin gekeken,en daar staat dus de UserDefine optie.en gelijk alles is dan enebled.
Al de dipswitches staan bij mij op nul.
Ik moet alleen nog even ontdekken waar die Reset jumperzit kijk wel even in de hand leiding.

Alleen wat lastig is dat ik maar een monitor heb en als ik die nieuwe bak wil draaien moet ik konstant die kast wisselen dat is irri.Zou eigenlijk een soort switch moeten hebben waarbij ik gewoon kan schakelen tussen twee pc's.

thankx voor de support.

• Macaco
WTF is dat kijk ik in de doos van het moederboard zit er zo'n metaal plaatje met een vieraderige draad met connector en er staat op Postman what the hell is dit?Waar moet die connector op?

• Obi

Obi

Ik denk dat je de Thermometer hebt gevonden! :) Kijk maar bij 'appendix E (E1) van je handleiding). 't moet trouwens wel een 2-aderig draad zijn...

Oh ja, de 'reset-knop' is je Ccmos jumper. kijk op paragraaf 2-10 Chapter 2 van je handleiding. Onderaan de pagina staat waar 'ie zit en hoe je 'm reset. (hij zit nu op de 'onderste' 2 pinnen, ff op de bovenste twee prikken en weer terug zetten (niet schrikken als 'ie ineens weer aan gaat ;))

• Macaco
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik denk dat je de Thermometer hebt gevonden! Kijk maar bij 'appendix E (E1) van je handleiding). 't moet trouwens wel een 2-aderig draad zijn...[/quote]Ja dat klopt die met 2-aderige draad heb ik ook daar zit een speciaal contact op het moederboard voor.Maar die Postman komt zeg maar achter op de pc op de plaats waar de afdekplaatjes van pci sloten zitten,en er zit een connector aan met vierdraden het lijkt wel of dat je met dat ding ook je temp kan aflezen.In het mobo boekje staat niks geschreven hierover.

• Obi

Obi

Ik heb nét een nieuwe BE6-II binnen, er zit veel bij, maar geen postman... Trouwens, met die nieuwe heb ik 5graden CPU temp minder!!!! van 49 MAX tot 44Max (komt er echt niet boven bij lang full load !!! :) (nieuwer Bios denk ik) ('k had hiervoor ook een BE6-II)

• Macaco
Heb je niet de allernieuwste Abit BE6-IIV2.0? daar zit geloof ik een RAID technologie op maar dat weet ik niet zekers.
Pagina: 1