Toon posts:

Apple koopt Emagic!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van http://www.emagic.de/english/news/index.html :
Apple Acquires Emagic
July 1st 2002

CUPERTINO, California and HAMBURG, Germany -- July 1, 2002 --
Apple today announced it has acquired Emagic, a leading provider of professional software solutions for computer based music production. Emagic's most popular product, Logic, is actively used by over 200,000 musicians around the world. Emagic will operate as a wholly owned division of Apple.

"Emagic has set the industry standard for professional music creation and production," said Sina Tamaddon, Apple's senior vice president of Applications. "We're very excited to have the Emagic team join Apple and create more amazing products for musicians."

Macintosh-based products account for over 65 percent of Emagic's current revenues. Emagic's Windows-based product offerings will be discontinued on September 30, 2002.

Apple ignited the personal computer revolution in the 1970s with the Apple II and reinvented the personal computer in the 1980s with the Macintosh. Apple is committed to bringing the best personal computing experience to students, educators, creative professionals and consumers around the world through its innovative hardware, software and Internet offerings.
Ik heb zelf een pc en heb verderniks tegen mac's (werk er op school bijna alleen maar mee) maar dit vind ik dan toch wel weer een idiote ontwikkeling.....geen nieuwe Logic meer voor de pc!

Verwijderd

Argh op zich was het op de Mac wel in de meerderheid (denk ik) maar ik vind het wel een beetje een laffe actie om het maar helemaal af te schaffen.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:47
In de categorie "bezopen beslissingen" komt deze voor mij toch aardig hoog te staan. Ik gebruik Logic Audio programma dan wel niet (ik "shop" bij de concurrentie), maar ken wel mensen die ervoor betaald hebben, veelal in combinatie met een Audiowerk kaart van emagic (en dan praat ik niet over een of andere light edition, maar de volledige versie). Wat eeuwig zonde zou zijn is als ze Sounddiver dumpen, daar ken ik echt geen goede vervanger voor :(
Apple is lekker arrogant bezig als dit doorgaat.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 21:52 schreef Marcel het volgende:
In de categorie "bezopen beslissingen" komt deze voor mij toch aardig hoog te staan. Ik gebruik Logic Audio programma dan wel niet (ik "shop" bij de concurrentie), maar ken wel mensen die ervoor betaald hebben, veelal in combinatie met een Audiowerk kaart van emagic (en dan praat ik niet over een of andere light edition, maar de volledige versie). Wat eeuwig zonde zou zijn is als ze Sounddiver dumpen, daar ken ik echt geen goede vervanger voor :(
Apple is lekker arrogant bezig als dit doorgaat.
Ze zullen vast nog wel support gaan bieden voor PC gebruikers die zo'n set hebben aangeschaft. Ik denk dat ze alleen de nieuwe releases exclusief voor OS X houden.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

die hele audiowerk kaart is al een grote fout geweest van hun... slechte ondersteuning slechte drivers bla bla..

en nu dit... tis idd weer lekker klote...

dan ben je weer zo dankbaar voor al die 'demo' versies waarvoor je geen grof geld hoeft neer te leggen om als student je ding te kunnen doen...
//offtopic
ben trouwens benieuwd wat ze op school gaan doen ...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) ik ben blij dat ik geen logic gebruik :P
nuendo werkt toch et fijnst vind ik :)

ik heb wel de unitor 8.. maar het werkt al goed.. dus ik heb kein problemen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hmz, erg jammer.. Logic Audio is toch wel een veelgebruikt stukje software in de professionele producing wereld. ;( Deze wordt nu weer iets meer 'ingeperkt' naar een bepaald platform...

#

Verwijderd

Ach wat microsoft al zoveel jaren doet doet apple nu eens een keer. Ik kan er niet wakker van liggen eigenlijk.

Verwijderd

Ik kan daar wel wakker van liggen verdorie!

Ik was geïnteresseerd in LAP om twee redenen. De eerste is de Logic Control, welke makkelijk is uit te breiden. De tweede is Sounddiver welke goed behoort te werken icm LAP.

Wil je een keer de overstap wagen krijg je dit voor je kiezen. "Koop dan gelijk een Mac erbij"... Ja hoor, we blijven aan de gang. Laat die hele zooi dan ook maar :(

We blijven nog wel even de Akai mpc trouw.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Dat wordt een Cubase monopolie op den duur op de PC. Niet zo gungstig voor de prijstontwikkelingen lijkt me.

Hopen dat er een stevige concurrent opstaat voor Cubase dan, al is dat mijn favoriete sequencer.

Heeft iemand hier SX al geprobeerd trouwens? Ik wel, maar ik kom er niet echt uit :(

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 03 juli 2002 23:20 schreef Ali G het volgende:
Dat wordt een Cubase monopolie op den duur op de PC. Niet zo gungstig voor de prijstontwikkelingen lijkt me.

Hopen dat er een stevige concurrent opstaat voor Cubase dan, al is dat mijn favoriete sequencer.

Heeft iemand hier SX al geprobeerd trouwens? Ik wel, maar ik kom er niet echt uit :(
is de SX al officieel uit?

Hij scheen vol met bugs te zitten nog..
btw, cubase had beloofd dat er amt ondersteuning zou komen net als dat dingetje van de midex8, maar dat ging niet door dacht k

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

SX is al een tijdje uit en zoals gewoonlijk zat deze weer vol bugs. Ik moet wel zeggen dat Steinberg die arrogante houding wat is kwijtgeraakt (hoe vaak heb ik me daar vroeger aan ge-ergert wanneer ik weer weken-maanden moest wachten op een simpele bugfix totdat ik uit frustratie het pakket maar verkocht). Tegenwoordig brengen ze beta versies uit en luisteren ze wel degelijk naar de consument. Helaas zijn hun distributeurs waaronder BMI in Nederland en Arbiter (UK) nog alles behalve behulpzaam.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op donderdag 04 juli 2002 10:48 schreef gitaarwerk het volgende:
is de SX al officieel uit?
Sinds 20 mei ja. Versie 1.01 is nu ook uit, waar ik het over heb. Ik ben zelf in die versie nog geen echte bugs tegengekomen overigens :)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 00:23 schreef Zap het volgende:
Hmz, erg jammer.. Logic Audio is toch wel een veelgebruikt stukje software in de professionele producing wereld. ;( Deze wordt nu weer iets meer 'ingeperkt' naar een bepaald platform...
Inderdaad erg jammer, maar nou wordt in de "professionele producing wereld" toch meestal met macs gewerkt, dus het inperken valt eigenlijk wel mee. Het zal in ieder geval wel de keuze uit een sequencer, voor toekomstige gebruikers met een kleiner budget (mensen die dus gewoon geen geld hebben om nog even een mac erbij te kopen), behoorlijk makkelijker maken.

Verwijderd

Ik moet zeggen trouwens dat de nieuwe Cubase Sx echt goed is :) ik ben er zeer tevreden over :) alhoewel ik moet zeggen dat ik wel een iritante Bug heb ondekt,
als je in de eerste vier 8 stappen een midi noot zet slaat ie een over, heel vaag, maar dat is opgelost door dus wat later te beginnen :7

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stevige concurrent voor Cubase? (ingaande op vraag op eerdere reply)

-> Cakewalk

Veel mensen werken nog steeds met de software van Cakewalk / Twelve Tone systems. Met Cakewalk Sonar hebben ze een vrij nieuwe weg ingeslagen, maar daarbij ook weer een hoop nieuwe klanten verworven...

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 20:58 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Veel mensen werken nog steeds met de software van Cakewalk / Twelve Tone systems. Met Cakewalk Sonar hebben ze een vrij nieuwe weg ingeslagen, maar daarbij ook weer een hoop nieuwe klanten verworven...
Zelfs Ray Charles werkt nu met Sonar als we de reclames mogen geloven. Waarschijnlijk de mensen die voor hem de knopjes indrukken want ik denk niet dat ze Sonar Braille compatible hebben gemaakt *D

In de US is Cakewalk zelfs een hele grote vis itt Europa waar Logic en Cubase al ingeburgerd waren. Kwa prijs is Cakewalk iig in het voordeel maar hoe het werkt? Ik heb er absoluut geen ervaring mee.

Ondertussen baal ik nog een beetje na van het Emagic debacle omdat ik bang ben dat ze straks de driver support voor m'n amt8 afkappen. Verder heb ik een Roland Harddiskrecorder die aangestuurd kan worden door jawel: Logic VS... Daar hoef ik geen XP versie meer van te verwachten :(
Pagina: 1