Toon posts:

welke geluidskaart voor aansluiten op HiFi-set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal ongetwijfeld al eens langsgekomen zijn, maar ik kwam er met de search ook niet uit. Search tips dus ook welkom.

Ik ben nu een systeempje aan het samenstellen met welke ik ook gelijk op mijn tv en stereo-instalatie met dolby-suround wil aansluiten.
Ik wil dus niet zo'n standaard boxen setje gebruiken, maar gewoon de speakers in de kamer.

Ik kan alleen niet helemaal wijs worden uit de sites van geluidskaartenleveranciers. Welke aansluiten heb ik nu nodig om deze optimaal op mijn instalatie aan te sluiten?

Welke kaart kan ik het beste kopen?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maakt helemaal niks uit, iedere kaart kan gewoon je hifi-set aansturen.

De signaal/ruisverhouding verschilt wel per kaart, daar zou je dus naar kunnen kijken. De Audigy van Creative bijvoorbeeld heeft een verhouding van 100dB/W.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik wel, ik heb het nu ook, maar ik wil echt een zo-goed-mogelijke kwaliteit bereiken. Tenminste, voor niet meer dan zeg 250 euro.

Verwijderd

Zo'n ouwe AWE64 GOLD had twee vergulde tulpstekkers dacht ik, dat was wel goed.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Willekeurige Terratec 5.1 of Creative 5.1

Mocht je nog eens Dolby Digital nemen, heb je gelijk de kaart ervoor

Creative Live Player is er al rond de 50 Euro (zonder doosje en extra's)

Die goedkopere en onboard kaarten werken natuurlijk ook wel (AC'97, CMedia 5.1) maar die ruisen meer en klinken scheller

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt deze kaarten dus ook rechtstreeks op je hifi-receiver aansluiten? Welke aansluitingen heb ik dan nodig om toch dolby-digital te krijgen?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Op maandag 01 juli 2002 18:51 schreef meep het volgende:
Je kunt deze kaarten dus ook rechtstreeks op je hifi-receiver aansluiten? Welke aansluitingen heb ik dan nodig om toch dolby-digital te krijgen?
Je kan een geluidskaart gewoon op een versterker aansluiten. Als je dolby digital wilt hebben op je versterker moet je je versterker via een digitale optische of coaxiale kabel met de geluidskaart verbinden. Het ligt er aan wat voor aansluitingen je geluidskaart en je versterker hebben.

Je kan je geluidskaart en versterker ook door middel van een analoge kabel verbinden. Dan moet je versterker wel een analoge 5.1 input hebben.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 17:57 schreef meep het volgende:
Ja dat begrijp ik wel, ik heb het nu ook, maar ik wil echt een zo-goed-mogelijke kwaliteit bereiken. Tenminste, voor niet meer dan zeg 250 euro.
Audigy Player Retail dan. Die heeft gouden aansluitingen, een optische aansluiting en een perfecte signaal/ruisverhouding.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je nou een Dolby Surround set, of een Dolby Digital set :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Je kan ook een DMX 6fire 24/96 kopen.. is echt supermooie kaart.. precies 250 euro... 24 bit 96 khz, tulpjes uitgang, 51/4 " bay enz, ruis signaal verhouding 100 db. EAX, A3D, AC3 en DTS, zeer compleet kaartje dus....

[img][url="ftp://ftp.terratec.de/Audio/DMX6fire2496/Images/DMX6fire2496_Board_and_Module_S.jpg"]ftp://ftp.terratec.de/Audio/DMX6fire2496/Images/DMX6fire2496_Board_and_Module_S.jpg[/url][/img]

[img][url="ftp://ftp.terratec.de/Audio/DMX6fire2496/Images/DMX6fire2496_Module_Front_S.jpg"]ftp://ftp.terratec.de/Audio/DMX6fire2496/Images/DMX6fire2496_Module_Front_S.jpg[/url][/img]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hoontech is ok een leuke.. licht eraan of je wel surround hebt of niet :) het mooiste is gewoon als je surround set hebt, dan gelijk de decoder op de kaart zit..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

ff een ander vraagje ik wil dus ook een sound kaartje kopen maar deze moet dts out en dus ook een digitale uitgang
ik heb begrepen dat de gewone sb live player dit bijvoorbeeld niet heefd
welke kaart heeft dit wel ??

Verwijderd

wamirack??
Pagina: 1