.nl persoonsdomein registratie

Pagina: 1
Acties:

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil een domeinnaam :)

Het is mogelijk om die via mijn provider te krijgen/huren maar dan krijg je er ook nog niet gewenste extras zoals mail en homepage space bij waar je ook vor betaald. Ik wil dan ook ergens anders mij .nl domeinnaam registreren.

Ik weet niet waar ik het beste een domeinnaam kan registreren maar het komt erop neer dat ik de mogelijkheid wil hebben om de ns-servers te kunnen veranderen. Ik zoek dan ook een betrouwbare/snelle SIDN-deelnemer en heb daarvoor wat referenties nodig.

Een andere vraag die ik nog even wilde stellen:
Als ik een domeinnaam heb, kan ik die dan 'hard' op mijn server vastzetten, of rederect hij het verkeer alleen maar?? Het laatste wil ik het liefste voorkomen.

PS. het klopt toch als ik zeg dat de persoons-domeinnamen gewoon zo zijn: domein.nl en niet domein.zooi.nl?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:23

Kettrick

Rantmeister!

persoonsdomeinen zijn devries.123.nl

imho de brakste uitvinding ooit.

als je een .nl wilt hebben moet je eigenlijk een kvk nr. hebben, heb je die niet dan moet je een hoster zoeken die zijn kvk beschikbaar stelt.

• Tidaku
  • Niet online
dus toch.... :(

hmm, dat is best wel behoorlijk brak!! Dan zal ik toch voor de domainnaam registraatie van mijn provider moeten gaan...

rest mij nog om te vragen; Als ik eenmaal een een domeinnaam (mijndomein.nl) heb, kan ik die dan hard in mij linux server gooien? Bij mijn provider zit bij die domein registratie namelijk ook e-maail en webspace inbegrepen. Dat ben ik helmaal niet van plan om te gebruiken, maar komt er dan niets in conflict?

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Waarom neem je dan niet alleen een domeinnaam registratie als je toch zelf gaat "hosten".

Verwijderd

zie www.webselect.nl

zoek een betrouwbare provider als je een gewone .nl wilt op naam van de provider. Vrijwel elke provider kan en wil wel een domeinnaam via de dns redirecten naar je ip. webruimte enzo is dan niet meer van belang

• Tidaku
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 17:56 schreef Mark Olthuis het volgende:
Waarom neem je dan niet alleen een domeinnaam registratie als je toch zelf gaat "hosten".
enig id waar ik dit kan doen zonder KvK uittreksel?

Ik heb wel een paar van bedrijven gezien die dat aanboden, maar dat zag er allemaal zo onprofessioneel uit en je moest een KvK uittreksel hebben. dus...

• Tidaku
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 17:57 schreef Kertje het volgende:
zie www.webselect.nl

zoek een betrouwbare provider als je een gewone .nl wilt op naam van de provider. Vrijwel elke provider kan en wil wel een domeinnaam via de dns redirecten naar je ip. webruimte enzo is dan niet meer van belang
Ik zit die site eens te bekijken en je kan daar een domeinnaam reserveren, betekend dat dat als je dat doet je hem ook echt kan gebruiken en kan laten redirecten of dat hij voor je wordt vastgehouden en dat je later nog een een webspace pakket erbij moet pakken?

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 17:58 schreef Tidaku het volgende:

[..]

enig id waar ik dit kan doen zonder KvK uittreksel?

Ik heb wel een paar van bedrijven gezien die dat aanboden, maar dat zag er allemaal zo onprofessioneel uit en je moest een KvK uittreksel hebben. dus...
kijk gewoon even op www.webselect.nl er zijn heel veel bedrijven die dit bieden. Let wel, je bent nooit officiele eigenaar dus een goed betrouwbaar bedrijf is absolute must. Laat dus niet de prijs de beslissende factor zijn
Op maandag 01 juli 2002 18:04 schreef Tidaku het volgende:

[..]

Ik zit die site eens te bekijken en je kan daar een domeinnaam reserveren, betekend dat dat als je dat doet je hem ook echt kan gebruiken en kan laten redirecten of dat hij voor je wordt vastgehouden en dat je later nog een een webspace pakket erbij moet pakken?
geen idee, ik denk dat reserveren ook echt reserveren is, maar daar moet je gewoon met de betreffende hoster over mailen
Pagina: 1