Ik het het volgende probleem waar ik tot nu toe niet goed uitkom.
ik ben met een cms bezig en heb (versimpeld) twee tabellen:
Nu haal ik met de volgende sql query de relaties die bij een content horen te voorschijn:
Wat hieruit komt is
Dit werkt goed, maar nu wil ik de bijgehordende gegevens van de content ook eruit krijgen.
Ik wil dus bij de id's ook bv de tekst.
Nu heb ik de volgende query:
Hij pakt dan de gegevens uit de tabel CONTENT die overeenkomen met CONTENT_ID2 en dat is dus niet goed, dit gaat bv fout bij de laatste relatie, omdat hij hier de gegevens die horen bij CONTENT_ID1 moet pakken.
De oplossing zou binnen Access kunnen zijn: maak een query zoals de eerste die hier staat die een rij met de bijbehordende ID's teruggeeft, en maak een tweede query die de ID's uit de eerste query gebruikt en de bijbehorende gegevens erbij pakt.
Dit werkt wel binnen Access, maar de query moet binnen ASP werken, en de id die opgevraagd wordt is uiteraard variabel.
Iemand tips of oplossingen?
<edit>
vergeten op 't einde een goede titel geven...sorry...:)
</edit>
ik ben met een cms bezig en heb (versimpeld) twee tabellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| de tabel CONTENT, waar de content van de site in staat CONTENT_ID | CONTENT_TEKST 1 | dit is content 1 blabla 2 | dit is content 2 blabla 3 | dit is content 3 bladerdeeg 4 | content 4, enz, enz de tabel RELATIONS, omdat content een meer op meer relatie heeft met de content zelf. CONTENT_ID1 | CONTENT_ID2 1 | 2 1 | 3 4 | 1 |
Nu haal ik met de volgende sql query de relaties die bij een content horen te voorschijn:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT CONTENT_ID2 AS [RELATIONID] FROM RELATIONS WHERE content_id1 = 1; UNION SELECT CONTENT_ID1 AS [RELATIONID] FROM RELATIONS WHERE content_id2 = 1; |
Wat hieruit komt is
code:
1
2
3
4
| RELATIONID 2 3 4 |
Dit werkt goed, maar nu wil ik de bijgehordende gegevens van de content ook eruit krijgen.
Ik wil dus bij de id's ook bv de tekst.
Nu heb ik de volgende query:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT RELATIONS.CONTENT_ID2 AS RELATIONID, CONTENT.CONTENT_TITLE FROM CONTENT RIGHT JOIN RELATIONS ON CONTENT.CONTENT_ID = RELATIONS.CONTENT_ID2 WHERE (((RELATIONS.CONTENT_ID1)=3)); UNION SELECT RELATIONS.CONTENT_ID1 AS RELATIONID, CONTENT.CONTENT_TITLE FROM CONTENT RIGHT JOIN RELATIONS ON CONTENT.CONTENT_ID = RELATIONS.CONTENT_ID2 WHERE (((RELATIONS.CONTENT_ID2)=3)); |
Hij pakt dan de gegevens uit de tabel CONTENT die overeenkomen met CONTENT_ID2 en dat is dus niet goed, dit gaat bv fout bij de laatste relatie, omdat hij hier de gegevens die horen bij CONTENT_ID1 moet pakken.
De oplossing zou binnen Access kunnen zijn: maak een query zoals de eerste die hier staat die een rij met de bijbehordende ID's teruggeeft, en maak een tweede query die de ID's uit de eerste query gebruikt en de bijbehorende gegevens erbij pakt.
Dit werkt wel binnen Access, maar de query moet binnen ASP werken, en de id die opgevraagd wordt is uiteraard variabel.
Iemand tips of oplossingen?
<edit>
vergeten op 't einde een goede titel geven...sorry...:)
</edit>