Ondertitels voor een divx film

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:51
Hoi,

Ik download de laatste tijd erg vaak films en hoe goed de kwaliteit ook is, om alles te horen wat ze zeggen moet de versterker toch behoorlijk ver open. Zelfs als ze 5,1 geëncode zijn.

Daarom lijkt met me gaaf om er ook ondertitels bij te hebben, nu heb ik al wat gezocht op GOT en heb ook deze site gevonden ( <font color=blue>linkje niet zo leuk :o</font>) en idd, je kan er erg veel vinden.

Toch is me tot nu nog onduidelijk hoe ik deze files tegelijk met de film af moet spelen, moet dit bijvoorbeeld met Mediaplayer of zou dit ook met GDiVX Player kunnen? (die ik veel ralaxter vind)

En wat nou als ik een film heb die uit twee delen bestaat? moet je dan zelf het ondertitel bestandje splitten?

Alvast bedankt voor de reacties

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

ik zal je eerst ff vertellen dat ondertitels als warez beschouwd worden, dus die link zou ik weghalen...

verder zou ik ff zoeken, zijn genoeg topics over

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 01 juli 2002 17:08 schreef Procyon for life het volgende:
Ik download de laatste tijd erg vaak films en hoe goed de kwaliteit ook is, om alles te horen wat ze zeggen moet de versterker toch behoorlijk ver open. Zelfs als ze 5,1 geëncode zijn.
Dat komt doordat in films zo af en toe nog gebruik gemaakt wordt van dynamiek, het verschil tussen hard en zacht. De tegenwoordige jeugd weet helaas niet meer wat dat is, in de tijd dat alle radiozenders alles op exact hetzelfde volume uitzenden, en alle cd's totaan de 0dB zijn opgevuld met boem-tsjik.

Siditamentis astuentis pactum.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op maandag 01 juli 2002 17:14 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Dat komt doordat in films zo af en toe nog gebruik gemaakt wordt van dynamiek, het verschil tussen hard en zacht. De tegenwoordige jeugd weet helaas niet meer wat dat is, in de tijd dat alle radiozenders alles op exact hetzelfde volume uitzenden, en alle cd's totaan de 0dB zijn opgevuld met boem-tsjik.
:D

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

2 programs 4 u:
Micro DVD Player
Subrip

Die doen het kunstje voor je

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Op maandag 01 juli 2002 17:08 schreef Procyon for life het volgende:
Hoi,

Daarom lijkt met me gaaf om er ook ondertitels bij te hebben, nu heb ik al wat gezocht op GOT en heb ook deze site gevonden ( hier sotnd een link die niet mag) en idd, je kan er erg veel vinden.

Toch is me tot nu nog onduidelijk hoe ik deze files tegelijk met de film af moet spelen, moet dit bijvoorbeeld met Mediaplayer of zou dit ook met GDiVX Player kunnen? (die ik veel ralaxter vind)

En wat nou als ik een film heb die uit twee delen bestaat? moet je dan zelf het ondertitel bestandje splitten?

Alvast bedankt voor de reacties
je heb een aantal verschillende formaten. *.sub *.srt en nog wat van die dingen. Het zijn allemaal gewone txt files.

Ik gebruik zelf de nimo codec pack met autoloader. Als ik windows media player start (of bsplayer) dan zorg ik gewoon dat de ondertitel file en de film file gelijk zijn qua naam. Krijg ze er dan automatisch in.

Tevens is het ook mogelijk als je bsplayer gebruikt om de file handmatig te lokalizeren.

Splitten zijn ook veel progjes voor.

Zoek ff bij www.doom9.net (of org of com weet ik veel) nar subtitle guides.

Suc6

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• procyon
Op maandag 01 juli 2002 17:11 schreef smokalot het volgende:
ik zal je eerst ff vertellen dat ondertitels als warez beschouwd worden, dus die link zou ik weghalen...
Dit is niet illegaal hoor, deze link mag omdat het ook hulp bied voor mensen die zelf een film hebben liggen en geript hebben naar divx en de ondertitels vergeten waren..

Beetje krom maar zo is het wel..
trouwens, ik heb de link van GOT...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 01 juli 2002 17:16 schreef Fat Tony het volgende:
2 programs 4 u:
Micro DVD Player
Subrip

Die doen het kunstje voor je
en ook Dvlad

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik geloof dat de mod subtitles hetzelfde beschouwen als de film zelf. Openlijke handel en links hier zou ik dus maar vermijden.

Ik denk dat BSPlayer het handigste is voor je, met directe ondersteuning voor allerlei sub-formaten.

• procyon
Fat Tony, megamuch thx..!

Ik denk dat ik nu ver genoeg op weg geholpen ben..

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Download VobSub, gooi die subtitles en noem ze hetzelfde als je film (behalve de extensie uiteraard) en zet je media player aan..

Thats all.. de rest doet vobsub voor je (zet ze transparant onderaad de film voor je erbij) echt een wereld programma...

En er is echt niks illegaals aan.. lekker makkelijk om altijd te roepen !

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Als je het programma VobSub download heb je gelijk ondersteuning voor subs in de meeste afspeelprogramma's, waaronder Media Player.

De subtitle moet dezelfde filename hebben als de film(behalve de extensie natuurlijk), dus bijv:
MrTinux To The Rescue 2 [DivX DVD-rip].avi
MrTinux To The Rescue 2 [DivX DVD-rip].srt

Als je de film dan in MP opent, wordt VobSub direct gestart (het werkt dus ahw als een plugin) en heb je de subs.

zo, we zijn weer snel vandaag :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op maandag 01 juli 2002 17:18 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

Dit is niet illegaal hoor, deze link mag omdat het ook hulp bied voor mensen die zelf een film hebben liggen en geript hebben naar divx en de ondertitels vergeten waren..

Beetje krom maar zo is het wel..
trouwens, ik heb de link van GOT...
op de subtitles van die site zitten ook copyrights, is wel illegaal dus.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

[..]

ik weet wel degelijk wat dynamiek is. en ben 16 dus je stelling klopt niet hellemaal.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 14:16
Op maandag 01 juli 2002 17:22 schreef chefke het volgende:

[..]

ik weet wel degelijk wat dynamiek is. en ben 16 dus je stelling klopt niet hellemaal.
|:(

Geef mij maar een Warsteiner.

• JvS
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 01 juli 2002 17:22 schreef chefke het volgende:

[..]

je bent de uitzondering die de regel bevestigt! >:) :P.

Ik heb die bovenste link weggehaald, subs uitwisselen doen we niet via het forum :). Verder geen gevolgen oid, alleen maar een "foei! niet meer doen" :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 20:18

Garrett

Watercooler

Op maandag 01 juli 2002 17:11 schreef smokalot het volgende:

verder zou ik ff zoeken, zijn genoeg topics over
Ja het zal wel... als het bij warez hoort, waarom staat er dan DVDx 2.0 in de meuktracker, terwijl je daarmee ook DVD's kan rippen en ondertitels in je vcd/svcd/DivXjes kan zetten :?

I love watercooling

• procyon
Op maandag 01 juli 2002 17:27 schreef JvS het volgende:
Verder geen gevolgen oid, alleen maar een "foei! niet meer doen" :).
tnx m8 :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 01 juli 2002 17:31 schreef Garrett het volgende:

[..]

Ja het zal wel... als het bij warez hoort, waarom staat er dan DVDx 2.0 in de meuktracker, terwijl je daarmee ook DVD's kan rippen en ondertitels in je vcd/svcd/DivXjes kan zetten :?
De subtitles zelf zijn (pseudo)warez, de software eromheen niet perse...

Damn, wat is het moeilijk...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

In veel films is de dynamiek echt heel erg overdreven.

Zit je je versterker helemaal omhoog te draaien omdat je niet kunt verstaan wat er wordt gezegd en dan komt er ineens weer zo'n keiharde muziek en/of actie (schieten/ontploffen) scene. Heel erg irritant en voor de omgeving ook.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dat komt doordat in films zo af en toe nog gebruik gemaakt wordt van dynamiek, het verschil tussen hard en zacht.
Mjah, je hebt dynamiek, en je hebt divxjes waarvan de center channel zodanig zachtjes erin gemixt is dat de tekst nauwelijks te verstaan is door de muziek heen. Toch anders :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

DivX Subtitle Displayer gebruik ik zelf erg graag.
Ondersteunt zo'n beetje alle formaten
Je kan je subs synchroniseren als ze niet gelijk lopen
Fontsize veranderen
Renamen niet nodig

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 14:33
Op maandag 01 juli 2002 17:31 schreef Garrett het volgende:

[..]

omdat het programm niet illegaal is, de resultaten van het echter wel. Zelfde reden waarom musicmatch jukebox (om mp3 te rippen) legaal is. De mp3's kunnen echter illegaal zijn. (dit ivm als jij de orginele cd bezit)

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 14:33
Op maandag 01 juli 2002 17:40 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Mjah, je hebt dynamiek, en je hebt divxjes waarvan de center channel zodanig zachtjes erin gemixt is dat de tekst nauwelijks te verstaan is door de muziek heen. Toch anders :)
Applausje voor de MONO versterker met maar speaker en de equalizer

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1