Toon posts:

Mobiele telefoon meenemen op vakantie? (zinvol?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gratis Telfort/O2 abbonement met een gratis Siemens C35 toestel van de Universtiteit Twente.

Nou vroeg ik me af of het zinvol is om dat ding mee op vakantie door Europa te nemen. Vooral omdat het in het buitenland soms erg duur kan zijn om naar Nederland te bellen (vanuit vast, in Hotels enzo) en omdat het nogal een gedoe kan zijn (met telefoonkaarten etc).

Of is het net zo onbetaalbaar duur :?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:03
Op maandag 01 juli 2002 16:54 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ik heb een gratis Telfort/O2 abbonement met een gratis Siemens C35 toestel van de Universtiteit Twente.

Nou vroeg ik me af of het zinvol is om dat ding mee op vakantie door Europa te nemen. Vooral omdat het in het buitenland soms erg duur kan zijn om naar Nederland te bellen (vanuit vast, in Hotels enzo) en omdat het nogal een gedoe kan zijn (met telefoonkaarten etc).

Tarief is afhankelijk van het land waaruit je belt. Meer info hierover kan je vinden op de site van O2. en ja, verder vind ik het handig omdat je ieder moment dat je wil kan bellen, ook als er geen telefooncel in de buurt is. Bovendien ben je zelf bereikbaar (duhuh :P)....

edit:

typo :o

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 16:56 schreef GFM het volgende:

[..]

Tarief is afhankelijk van het land waaruit je belt. Meer info hierover kan je vinden op de site van O2. en ja, verder vind ik het handig omdat je ider moment dat je wil kan bellen, ook als er geen telefooncel in de buurt is. Bovendien ben je zelf bereikbaar (duhuh :P)....
En dat gebeld worden kost je ook geld :z

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Je kan beter SMS'en vanuit het buitenland, stuk goedkoper. En schakel je voicemail uit, want die kost echt klauwen met geld als je hem aan laat staan.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• JJapie
  • Laatst online: 22:03
Op maandag 01 juli 2002 16:57 schreef Europeaan het volgende:

[..]

En dat gebeld worden kost je ook geld :z
tsja.... je moet er wat voor over hebben he? >:)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 22:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik neem hem wel mee naar het buitenland, maar als er een telefooncel in de buurt is, gebruik ik die.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik neem nou elk jaar mijn telefoon mee, en heb er nog nooit spijt van gehad, sms is zeker goedkoop en bellen is volgens mij ook helemaal niet duur(behalve als je met je zatte hoofd besluit te gaan bellen, dan kan 't ooit veeeeel kosten:7)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Op maandag 01 juli 2002 17:01 schreef tijsco het volgende:
ik neem nou elk jaar mijn telefoon mee, en heb er nog nooit spijt van gehad, sms is zeker goedkoop en bellen is volgens mij ook helemaal niet duur(behalve als je met je zatte hoofd besluit te gaan bellen, dan kan 't ooit veeeeel kosten:7)
niet duur?? ik weet niet wat jij duur vind maar bellen/smsen in het buitenland vind ik aardig prijzig. Laatst nog enkele minuutjes vanuit Londen > NL... toch mooi wel 9 euro op mijn vodafone rekening :( En smsen vanuit Spanje was ook echt stukken duurder als die 0,23 cent die ik in NL betaal...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Het kan zinvol zijn om iig je telefoontje mee te nemen. Zorg wel dat ie niet ge-simlocked is. In een heleboel landen is het kopen van een lokale prepaid kaart de een na goedkoopste oplossing (meestal is bij een local bellen met de vaste tel. de allergoedkoopste oplossing).

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

bellen in en vanuit Engeland: € 0,71
Gebeld worden in Engeland: € 0,42
SMS verzenden: € 0,15
SMS ontvangen: gratis

Dit zijn de prijzen van Ben® Zakelijk excl. BTW

En het SMS-en vind ik best meevallen!

• kamerplant
  • Niet online
O2 is dacht ik €1,10 per minuut in Frankrijk. Dat is nou niet bepaald goedkoop te noemen. :o

Alleen dus meenemen om berijkbaar te zijn voor als iemand je echt nodig hebt e.d., daarvoor is het zeer handig. :)
Maar gezellig met iemand praten over hoe leuk het wel was lijkt me niet zo verstandig. ;)

🌞🍃

• tijsco
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 18:34 schreef Gully het volgende:

[..]

niet duur?? ik weet niet wat jij duur vind maar bellen/smsen in het buitenland vind ik aardig prijzig. Laatst nog enkele minuutjes vanuit Londen > NL... toch mooi wel 9 euro op mijn vodafone rekening :( En smsen vanuit Spanje was ook echt stukken duurder als die 0,23 cent die ik in NL betaal...
vanuit kreta 20 smsjes verstuurd en een half uur gebeld(toen had ik nog prepaid) 17 gulden beltegoed, vind ik nog wel meevallen

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik neem/nam mijn telefoon op vakantie alleen mee voor noodgevallen. Ik had em meestal niet aan, en 1 of 2 keer per dag zette ik em ff aan om te zien of iemand gebeld had.

Handig als de familie in nood zit, of als je zelf in nood zit of pech krijgt onderweg ofzo..... voor de rest wil ik zo ver mogelijk van iedereen zitten als ik op vakantie ben, en niet lastig gevallen worden als ik in Italie op een terrasje van een flinke pul bier zit te genieten. Dat ding blijft dus uit.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• tijsco
  • Niet online
voor de rest wil ik zo ver mogelijk van iedereen zitten als ik op vakantie ben, en niet lastig gevallen worden als ik in Italie op een terrasje van een flinke pul bier zit te genieten. Dat ding blijft dus uit.
juist lekker joh, als je baas belt of je ff kan komen werken, kunnen zeggen dat je lekker in 't zonnetje zit 8-)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
ik heb em altijd aanstaan in het buitenland en bel zoals ik in nl ook doe, ik heb kpn, dus die hoge rkeningen ben ik al wel gewend ;)

Verwijderd

Ik neem m'n foon altijd mee... al is het alleen maar om het lolletje wanneer je een sms'je ontvangt erachter te komen dat je nix terug kunt sturen omdat je dat eerst moet aanvragen :?

Verwijderd

Als je echt goedkoop uit wilt zijn koop je gewoon van die budgetphone kaarten die kan je op elke straathoek kopen in t buitenland en dat scheelt echt een hoop. Ik kan hier in Spanje voor 5 euro 110 min bellen naar een vaste telefoon in Nederland

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Is het relevant c.q. zinvol om ons te vermelden dat je alles gratis hebt gekregen? Nee dus...betaal maar eens een keertje op vakantie. Hoeveel? Informeer bij Telfort over de kosten over de mogelijke roaming providers in dat betreffende land. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 15:48 schreef Sheik het volgende:

[..]

Is het relevant c.q. zinvol om ons te vermelden dat je alles gratis hebt gekregen? Nee dus...betaal maar eens een keertje op vakantie. Hoeveel? Informeer bij Telfort over de kosten over de mogelijke roaming providers in dat betreffende land. |:(
Rustig maar hoor, ik dacht dat dat misschien relevant was, omdat het dan duurder is om te bellen :?
Pagina: 1