gnome powermanagement

Pagina: 1
Acties:

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Het is vet iri. Ik krijg na 10 minuten steeds een zwart scherm. Ik weet niet hoe ik het weg moet krijgen. Bij gnomecc kan ik wel dingen instellen voor de screensaver, maar ik heb geen tab voor geavanceerde instellingen (volgens mij kun je bij nieuwere versies van gnome die power-rotzooi hier uitzetten). :(
Ik hep de apmd service al uit weten te zetten, maar toch krijg ik steeds een soort screensaver / powermanagement. Hoe zet ik die sh*t toch nog uit?
redhat 7.2 laptop.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Dit is een X setting, niet een Gnome iets. :P.
code:
1
2
xset s off
xset -dpms

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Mooi

Nu 10 minuten w8en of het werkt :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb het ook geprobeerd !! goede tip !!, maar
blijven deze instellingen ook bewaard ???

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 01 juli 2002 17:37 schreef Debian-User het volgende:
Heb het ook geprobeerd !! goede tip !!, maar
blijven deze instellingen ook bewaard ???
Nope. Je kunt ze wel in je X config uitzetten.

Wat je ook kunt doen is 'xset whatever' (ik gebruik xset s 0 dpms 0 0 0') in je .xinitrc of in je .xsession (welke van die twee je gebruikt) zetten.
Dat heeft als voordeel dat je scherm wel blankt als je niet ingelogd bent (dus als de display-manager te zien is), maar dat hij niet blankt als je ingelogd bent.

Oja, ook handige tip: als je X blanking dus uit hebt staan, zodat hij niet uit zichzelf uitgaat, kun je altijd nog het uitgaan van het scherm (onmiddelijk) forceren met 'xset dpms force off'.