Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Klopt, ASP heeft deze functie NIET, je zult dus altijd zelf een script moeten schrijven.
Tip: Vang het clientside af, dit is een stuk makkelijker aangezien je dan de afbeelding gewoon als HTML-object kunt benaderen.
Tip: Vang het clientside af, dit is een stuk makkelijker aangezien je dan de afbeelding gewoon als HTML-object kunt benaderen.
Hoe bedoel je? Ik wil nl. absoluut geen javascript gebruikenOp maandag 01 juli 2002 16:44 schreef dominicbout het volgende:
Dat is de enige mogelijkheid om het aan de clientkant te gebruiken (wat is er mis met javascript???).Op maandag 01 juli 2002 16:48 schreef Altaphista het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik wil nl. absoluut geen javascript gebruiken
Aan de serverkant zal je een component moeten gebruiken, bijv van: www.serverobjects.com
Niet getest maarre kijk hier eens:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/code/imgsz.asp.html
Exact expert nodig?
Thnx, dat was idd een van de 'eigengeschreven' versies die ik al had gevonden. Maar het wordt een veel aangeroepen pagina, en ik wil de server niet overbelasten met dit soort, eigenlijk onnodige, aanroepen van een functie.Op maandag 01 juli 2002 20:28 schreef Crazy_D het volgende:
Niet getest maarre kijk hier eens:
'mag' ik niet gebruikenOp maandag 01 juli 2002 17:30 schreef Vigory het volgende:
[..]
Dat is de enige mogelijkheid om het aan de clientkant te gebruiken (wat is er mis met javascript???).
In wat voor situatie wil je het gebruiken? (komen de afbeeldingen uit een db?)Op maandag 01 juli 2002 22:19 schreef Altaphista het volgende:
Thnx, dat was idd een van de 'eigengeschreven' versies die ik al had gevonden. Maar het wordt een veel aangeroepen pagina, en ik wil de server niet overbelasten met dit soort, eigenlijk onnodige, aanroepen van een functie.
Exact expert nodig?
Nee, het is een variabele aantal plaatjes, bijvoorbeeld img1.jpg t/m img9.jpg.Op maandag 01 juli 2002 22:27 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
In wat voor situatie wil je het gebruiken? (komen de afbeeldingen uit een db?)
Nu wil ik ze in een loepje afdrukken, incl width en height, anders krijg je met het laden dat ze 'verspringen'
Als de pagina veel wordt bezocht kan je de grootte van de afbeeldingen misschien cachen door opslag in een database, of door deze in de bestandsnaam te zetten.
ASP kun je ook clientside uitvoeren, dus als je een idee hebt hoe je het zou willen programmeren in ASP (server side) dan zou je het clientside kunnen maken en ben je klaar.
clientside ASP
script
/script
clientside ASP
script
/script
Asp kan je dus niet clientside uitvoeren, je bent kennelijk in de war met VBscript.Op dinsdag 02 juli 2002 00:34 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
ASP kun je ook clientside uitvoeren, dus als je een idee hebt hoe je het zou willen programmeren in ASP (server side) dan zou je het clientside kunnen maken en ben je klaar.
clientside ASP
script
/script
Stimmt, foutjeOp dinsdag 02 juli 2002 01:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Asp kan je dus niet clientside uitvoeren, je bent kennelijk in de war met VBscript.
Mag de topic starter dit wel gebruiken? Maar dan is er wel het probleem dat het alleen met internet explorer werkt (toen mijn ASP boek uitgegeven werd in ieder geval wel, weet niet of dit nu anders is)
Dat werkt inderdaad alleen in IE.
Maar de functie waarvoor de topicstarter het wil gebruiken is niet geschikt voor client-side scripting. Hij wil immers de grootte van de afbeelding weten voordat die is ingeladen.
Maar de functie waarvoor de topicstarter het wil gebruiken is niet geschikt voor client-side scripting. Hij wil immers de grootte van de afbeelding weten voordat die is ingeladen.
Klopt, en het moet echt op alle browsers werken, is een vereiste... dus geen VBscript ben ik bang
Dan is er volgens mij alleen maar de mogelijkheid dit server-side te doen. Dit kan dus met een component of het bovengenoemde asp script.
Wat vind je van mijn idee van caching?
Wat vind je van mijn idee van caching?
Uhm makkelijkste is dat je direct na uploaden de afbeelding in html gooit en via javascript imagesize opvraagt, en dan een automatisch form submit doet met een update van de grote.
Dan zou ik er persoonlijk toch voor kiezen om na het uploaden serverside dat te controlleren met dat scriptje, scheelt je iig weer een post met de benodigde controles uiteraard die daarbij horen.Op dinsdag 02 juli 2002 12:57 schreef raptorix het volgende:
Uhm makkelijkste is dat je direct na uploaden de afbeelding in html gooit en via javascript imagesize opvraagt, en dan een automatisch form submit doet met een update van de grote.
Exact expert nodig?
Pagina: 1