vaag Iiyama VMP 19" probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58
Hoi

Sinds kort heb ik problemen met mijn Iiyama Vision Master Pro 450 19" monitor (is met een apperture grille beeldbuis).
Een keer ging hij tijdens gebruik gewoon een keer uit. Aan en uit schakelen hielp niks, hij bleef gewoon uit. Ik heb toen de pc uitgezet en een paar minuten later weer aangezet en toen ging hij wel weer gewoon aan, en bleef deze keer ook gewoon aan.
Nu heb ik geregeld last van een uitvallende monitor als ik hem aanzet. Hij gaat dan aan, en gelijk daarna weer uit. Een paar minuten later weer proberen heeft tot nu toe wel succes.
Als hij dan net aan is dan geeft ie in het begin rare horizontale strepen door het beeld, alsof hij een beetje stoort. Dit is na 1 minuut ook voorbij maar wel een beetje vreemd. Ik heb het idee dat dit elke keer wat erger wordt bij het aanzetten.

[update] Ik liet mijn monitor vroeger altijd in standby mode staan, maar de laatste paar dagen doe ik hem met de aan/uit knop gewoon uit. De monitor gaat nu wel elke keer weer aan maar die rare horizontale strepen heb ik nog wel. [/update]

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit te verhelpen valt, of wat er aan het handje is?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Lijkt erop alsof je voeding echt gaar aan het worden is, check ook je aarding btw.

Download my music on SoundCloud

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik denk ook dat het je voeding is als je hem daar tenminste op aangesloten hebt.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• BackSlash
Uhmm ik heb em rechtstreeks aangesloten op het stopcontact. Zal dan niet aan m'n voeding liggen lijkt me?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
videokaart misschien brak?

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Hee datzelfde heb ik één keertje gehad met mijn iiyama Vision Master Pro 452 19". Ging ook zomaar ineens tijdens het werken uit. Verder geen raar beeld of zo naderhand. Ik dacht ook aan een brakke videokaart maar toen ik een andere monitor op de videokaart prikte gaf die meteen goed beeld.
Ik heb dit (klop klop) nog maar 1x gehad en na zo'n 10 minuten deed de monitor het weer. Weet wel, dat ik me kapot schrok. Dit is geen goedkope monitor en hij is pas in januari dit jaar aangeschaft.
Als ik jou verhaal zo lees, ga ik toch maar even contact opnemen met iiyama hierover nu hij nog in de garantie zit.

Ik heb die van mij de hele dag aanstaan. Hij gaat alleen uit als ik ga slapen.
Hij is ook direct aangesloten op een wandcontactdoos

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• BackSlash
mja dat is beetje het probleem, de garantie is namelijk al verlopen :s Deze monitor heb ik 2ehands gekocht en is in totaal nu 3,5 jaar oud ofzo, en de garantie is maar 3 jaar.

Ik heb tot nu toe geen last gehad meer van een uitvallende monitor (klop klop ;)) maar die rare strepen heb ik nog wel als ie net aanstaat. Het lijkt alsof ie even moet opwarmen ofzo want na 3 min dat ie aanstaat zie ik die strepen ook niet meer....vreemd...
Maar waar zou het aan kunnen liggen? Gare beeldbuis ofzo? Ik zou het zelf echt niet weten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bel of mail even met Iiyama Nederland. Ze hebben elke vrijdag een walk-in. Dan kan je met je scherm langskomen en wordt ie ter plekke gerepareerd. Zo hebben ze dus 2 weken geleden mijn gare VMP 450 gefixd. Hoogspanningsunit was defect. Scherm ging ook af en toe uit, en beeld werd groter en kleiner.
Ze schijnen redelijk coulant te (kunnen) zijn, ook al is ie uit garantie. Hangt ook een beetje van het aantal draai-uren af. Maar reken wel op ong. € 150 voor een hoogspanningsunit, dit ter indicatie, mochten ze het je alsnog in rekening brengen.
Ze zitten in Oude Meer, pal naast Schiphol.
Suc6!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BackSlash
Ik heb Iiyama nu net gemailt, ik wacht met smart op een reactie...

• BackSlash
nou nou, meneer Piyama heeft me gebeld hoor, zegt ie doodleuk dat me monitor buiten de garantie valt, en wanneer ik deze wil laten repareren kost me dat € 175,- plus € 24,- verzendkosten....hmm laat dan maar hangen. Dan zie ik wel hoe lang ie het nog volhoudt, en als ie ermee kapt koop ik wel een nieuwe.

Verwijderd

[half-on-topic]
Zie ik het nu goed of zijn er heel veel mensen met problemen met Iiyama monitoren???
Zijn er bekende problemen die vaak voorkomen bij dit merk???

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 12:37 schreef Eyeopener het volgende:
[half-on-topic]
Zie ik het nu goed of zijn er heel veel mensen met problemen met Iiyama monitoren???
Zijn er bekende problemen die vaak voorkomen bij dit merk???
Neuh, niet echt IMO. Het is zo'n beetje de beste monitor-fabrikant. Ze geven niet voor niets 3 jaar garantie. Het zijn over het algemeen top-kwaliteit onderdelen die erin zitten. Maar ja, problemen heb je altijd wel.

Verwijderd

:)

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Sorry voor het omhoogschoppen van dit topic maar ook mijn iiyama Vision Master Pro 452 19" heeft er inmiddels de brui aan gegeven.
Bij het aanzetten maakte hij een geluid dat vergeluikbaar is met het ruisen van een radio die naast de zender staat. Op het scherm een en al strepen.
Ik heb gelukkig nog garantie. Hij is van Jan2002. Hij is inmiddels een week geleden door IIyama opgehaald voor reparatie. Ik heb nu een leenmonitor van ze.
Da's wel een mooie service.

Iemand al es een monitor ter reparatie aangeboden bij IIyama?
Hoe lang duurde het voordat je 'm terugkreen?

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over de garantie/service van Iiyama/Teleplan is met de search echt wel genoeg te vinden, even verder zoeken dus ajb :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.