Het volgende:
Ik ga naar een website doormiddel van een volgende url (en dus variablen):
index.php?merk=test&id=2
Nou wil ik het volgende.
In de database zitten een aantal merken, laten we zeggen test, test1 en test2:
Zoals je ziet heeft elk merk een aantal rijen die weer een id bevatten. Probleempje: de id's lopen niet logisch op. Geeft opzich niks.
Maar stel dat ik nou bij TEST zit, en hij laat ID 2 zien (zoals de voorbeeld url bovenaan) en ik wil naar de volgende. Dan moet ie dus naar index.php?merk=test&id=4 toe gaan. Maar hoe laat ik de site nou weten dat 4 de volgende is en niet 3?
Dit snap ik dus niet. Moet ik de waarde aan het begin van de pagina in een array zetten? Dus iets als
test[1] = 2
test[2] = 4
test[3] = 7
En dan als ik naar de volgende wil doen index.php?merk=test&id='test[2]' waarbij ik de 2 in de array aanroep door een nieuwe variabele? Of zit ik er helemaal naast?
Graag een beetje hulp, ik zit echt even helemaal klem met mn gedachten!
/me slaakt een diepe zucht en hoopt maar dat ie het zo goed heeft uitgelegd......
Ik ga naar een website doormiddel van een volgende url (en dus variablen):
index.php?merk=test&id=2
Nou wil ik het volgende.
In de database zitten een aantal merken, laten we zeggen test, test1 en test2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| tabel merken merk id ------------------- test 2 test 4 test 7 test1 3 test1 5 test1 8 test2 1 test2 6 test2 9 |
Zoals je ziet heeft elk merk een aantal rijen die weer een id bevatten. Probleempje: de id's lopen niet logisch op. Geeft opzich niks.
Maar stel dat ik nou bij TEST zit, en hij laat ID 2 zien (zoals de voorbeeld url bovenaan) en ik wil naar de volgende. Dan moet ie dus naar index.php?merk=test&id=4 toe gaan. Maar hoe laat ik de site nou weten dat 4 de volgende is en niet 3?
Dit snap ik dus niet. Moet ik de waarde aan het begin van de pagina in een array zetten? Dus iets als
test[1] = 2
test[2] = 4
test[3] = 7
En dan als ik naar de volgende wil doen index.php?merk=test&id='test[2]' waarbij ik de 2 in de array aanroep door een nieuwe variabele? Of zit ik er helemaal naast?
Graag een beetje hulp, ik zit echt even helemaal klem met mn gedachten!
/me slaakt een diepe zucht en hoopt maar dat ie het zo goed heeft uitgelegd......