Mag het iets meer informatie zijn? Gnome? KDE? Iets anders?
Het gaat om KDE 3..
Ik kan geen tools vinden om zich maar "ingangen" in het start menu te verwijderen...bv de map Games..
Ik kan geen tools vinden om zich maar "ingangen" in het start menu te verwijderen...bv de map Games..
KDE Start Menu -> System -> Menu Editor
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Damn, dat het zoveel makkelijker kanOp maandag 01 juli 2002 17:02 schreef janjanjansen het volgende:
met de rechter muistoets op je K menu klikken en kiezen voor menubewerker.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Windows kan het ook op die manierOp maandag 01 juli 2002 17:02 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Damn, dat het zoveel makkelijker kan
Hmm die optie heb ik al eens gezien, maar ik kan er nix uit deleten ? Wel iets met verbergen, maar dat is voor het proggie zelf ....
?
Verwijderd
suse heeft dit inderdaad op de een of andere manier 'op slot' gezet... je kunt geen items uit het menu verwijderen dmv de menu editor...
geen idee hoe dit komt of hoe je dit uitzet... (/me werkt niet met kde)
geen idee hoe dit komt of hoe je dit uitzet... (/me werkt niet met kde)
Hmm zal wel eens de root destop starten en daar wat rond frotten
Nog een reden temeer om geen SuSE te gebruiken
Maar goed, anders moet je even in $KDEDIR/share/applnk/ kijken, dat is in feite je KDE Menu. Bij mij is dat /usr/kde/3/share/applnk/ , dus het zal bij jou ook wel zoiets zijn.
Maar goed, anders moet je even in $KDEDIR/share/applnk/ kijken, dat is in feite je KDE Menu. Bij mij is dat /usr/kde/3/share/applnk/ , dus het zal bij jou ook wel zoiets zijn.
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Suse plaatst op verschillende plekken het startmenu (debiel, ik weet het...):
1: in /opt/kde3/share/kdelnk
2: in /etc/kde3/share/kdelnk
3: in ~/.kde*/share/kdelnk
Uiteraard hangt 'kde3' af van welke installatie je hebt, en '.kde*' ervan af welke kde op je systeem gebruikt. (kde3.0 kan best .kde, .kde1, .kde2 of .kde3 gebruiken, als je alleen software van een bepaalde versie gebruikt, vogel dan uit welke directory kde gebruikt, verwijder de rest en maak er symlinks van om er voor te zorgen dat kde altijd de juiste map kan vinden. )
Wil je globaal dus iets wijzigen, dan snoei je in de kde-mappen in /etc/ en /opt/kde3. Voor lokale wijzigingen kun je het best de menu-editor gebruiken. In de menu-editor kun je de hoofdingangen niet verwijderen, wel laten verbergen.
1: in /opt/kde3/share/kdelnk
2: in /etc/kde3/share/kdelnk
3: in ~/.kde*/share/kdelnk
Uiteraard hangt 'kde3' af van welke installatie je hebt, en '.kde*' ervan af welke kde op je systeem gebruikt. (kde3.0 kan best .kde, .kde1, .kde2 of .kde3 gebruiken, als je alleen software van een bepaalde versie gebruikt, vogel dan uit welke directory kde gebruikt, verwijder de rest en maak er symlinks van om er voor te zorgen dat kde altijd de juiste map kan vinden. )
Wil je globaal dus iets wijzigen, dan snoei je in de kde-mappen in /etc/ en /opt/kde3. Voor lokale wijzigingen kun je het best de menu-editor gebruiken. In de menu-editor kun je de hoofdingangen niet verwijderen, wel laten verbergen.
Thanks, daar kan ik wel wat mee...ik heb het nu zo voor mekaar dat in het "K menu" geen enkel proggie + catagorie staat...alleen nog Log out en lock en run commando
Pagina: 1