Toon posts:

maxtor 40 gig udma133 7200 rpm op pio?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een zwaar lastig probleem.

Ik heb een Maxtor 40 gig udma133 7200 rpm. Nu heb ik hem op mijn primaire ide controller hangen op master. Ik heb een WD 20 gig op slave erbij hangen. Dit verliep allemaal goed tot dat ik vanochten mijn computer aan zette en erachter kwam dat het allemaal zwaar traag verliep :(. Ik kwam er na een hele tijd zoeken achter dat mijn Maxtor op pio mode 4 liep.

Heeft iemand dit probleem wel eens gehad of weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welke windows versie?

Verwijderd

In Windows bij primair IDE-channel 'DMA indien beschikbaar' qaanzetten. Misschien ff drivers voor je mobo/chipset installeren..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 01 juli 2002 16:23 schreef SH007 het volgende:
Welke windows versie?
Dat zal er weinig mee te maken hebben....Hij bedoelt de ATA mode niet de DMA instellingen van WIN.
Haal die WD eens weg..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp en mijn "dma if available" staat aan. Als ik bij die primaire device 0 kijk draait hij op pio mode 4 en mijn device 1 draait op udma mode 5.

Echt zwaar irri :'(

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05
Eerst op pio only zetten, herstarten en dan weer op dma if available zetten. Dan zou het weer moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 16:27 schreef White Feather het volgende:
Eerst op pio only zetten, herstarten en dan weer op dma if available zetten. Dan zou het weer moeten werken.
Heb ik net gedaan maar dit werkt niet. Hoe kan dit nu :?
Pagina: 1