Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Wordt er wel termination gebruikt [weerstandenblok aan het einde van je SCSI kabel]????
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Zijn al je kabels en aansluitingen wel oke?
Ik heb ooit zo'n zelfde soort problemen meegemaakt, en toen bleek gewoon de scsi-kabel rot te zijn..
Ik heb ooit zo'n zelfde soort problemen meegemaakt, en toen bleek gewoon de scsi-kabel rot te zijn..
Er zitten verder geen SCSI apparaten in de machine, en de kabel loopt van de disk naar de controller waarbij de middelste connector is aangesloten en de buitenste gewoon leeg is (als: daar is niets op aangesloten, ook geen termination blok, al zou ik niet weten hoe die eruit ziet.)
Het aansluiten van de laatste connector op de controllerkaart resulteert in een grote vonk uit de voeding
..
Dat wordt de leverancier opbellen denk ik
Het aansluiten van de laatste connector op de controllerkaart resulteert in een grote vonk uit de voeding
Dat wordt de leverancier opbellen denk ik
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Sorry... 400+ posts en mijn eerste dubbelpost.
Anyway, weer iets geleerd: geen kabels loshalen en vastmaken terwijl de stekker nog op het lichtnet zit....
Anyway, weer iets geleerd: geen kabels loshalen en vastmaken terwijl de stekker nog op het lichtnet zit....
logt nu ook
Dat eerste regel wat leert als Tweaker :-)Op maandag 01 juli 2002 16:31 schreef TheDjasp het volgende:
Sorry... 400+ posts en mijn eerste dubbelpost.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Het lijkt er inderdaad op dat er iets niet goed zit met je termination. Dus opzoek naar een losse terminator of een kabel met een terminator, misschien kun je um aanzetten op je schijf, maar met de snellere varianten van SCSI wordt er weinig onboard termination toegepast.
Verwijderd
Adaptec 29160, dat is toch een ultra 160 (LVD)-controller?Op maandag 01 juli 2002 16:18 schreef TheDjasp het volgende:
Het is een PIII 1Ghz 512MB machine met een adaptec 29160 SCSI controller en een Seagate 9,1 GB SCSI schijf.
[/sub]
Op de LVD-SCSI-kabel hoort op het einde een terminator te zitten.
http://www.adaptec.com/worldwide/support/supporteditorial.html?sess=no&prodkey=SCSI_termination
Pagina: 1