Toon posts:

DNS probleem met inbelverbinding(zonnet,myweb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er iemand is die dit kan oplossen!

Een pII400 win2kpro sp2, office 2000 sp2. Standaard machientje dus.
Probleem:
Ik kan inbellen maar kan geen url resolven. Ik kan een website op ip nummer opvragen dat ik kan opzoeken via nslookup. Pingen werk alleen met het ip dat door de provider is toegewezen. Met ipconfig /all lijkt alles toegewezen te zijn door de provider.
Geprobeerd:
Alle netwerk onderdelen weggegooid en opnieuw tcp/ip geinstalleerd en inbelverbinding aangemeekt. Zelde probleem. :(
Hostfile overschreven met kopie van wel werkende pc. Zelfde probleem. ;(
Computer opnieuw geinstalleerd. Zelde probleem. |:(
DNS server van andere provider. Zelde probleem. :'(

Is er iemand die mij hierbij kan helpen.

Verwijderd

Ehhhh, ligt het probleem niet gewoon bij je ISP?????

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best kunnen maar wat is er dan fout bij de ISP. Zowel zonnet als MyWeb geeft hetzelde probleem. Plus andere DNS servers doen het ook niet (xs4all, euronet)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
De volgende oplossing werkt bij win98, misschien werkt het ook wel bij w2k.

Probeer het iig even uit.
Op dinsdag 19 februari 2002 11:54 schreef KillerAce_NL het volgende:
Verwijder middels REGEDIT alle sleutels waar WINSOCK2 bijstaat. Vervolgens alle adapters en protocollen verwijderen binnen netwerk eigenschappen.

Daarna het systeem opnieuw opstarten. Hierbij wordt de installatie CD van Windows'98 gevraagd. Tijdens herinstallatie van de adapters en de protocollen wordt er een nieuwe sleutel voor WINSOCK2 geïnstalleerd met de juiste waarden.

Kan zijn dat het niet werkt, dan moet je ff weer alles verwijderen, NIET herstarten maar WIN eroverheen installen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ga ik vanavond ff proberen. Morgen hoor je of het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb alles wat met winsock te maken had uit het register gehaald. Windows opnieuw opgestart (deed effe moeilijk) en daarna weer ingebelt. Zelfde resultaat. IK ga eens proberen om de machine op een andere plek neer te zetten met een andere modem.

Als er iemand nog suggesties heeft dan graag :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij win2k werkt dat winsock gebeuren inderdaad niet ..
enigste oplossing is format c:
Vermoedelijk staat er op je systeem iets van firewalls/spyware (van oa. kazaa) waardoor je winsock corrupt raakt..
Bij win98 is dat inderdaad op te lossen door de winsock sleutels te verwijderen en daarna weer opnieuw toe te voegen .. maar bij win2k is dit niet mogelijk.
Probeer het volgende anders, verwijder alle firewalls van je systeem ... verwijder alle progs wat oa. spyware (Gator/New.Net/..) bevat waaronder ook Kazaa ...
Start je systeem opnieuw op ... vervolgens installeer je je firewalls + alle progs die je net heb verwijdert weer in de hoop dat het daarna wel weer werkt.
Mocht dit niet werken ... format c: :)
Pagina: 1