Hoe betrouwbaar is Motherboard Monitor eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:37

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ik heb dat programmaatje al een aantal maanden lopende nu en constant wordt er een temperatuur van rond de 30 graden aangegeven. Nu heb ik zojuist een p2t kabeltje gebruikt (via aansluiting op je moederbord) om de temperatuur te meten en opeens geeft zowel de BIOS als Sandra aan dat de temperatuur van mijn Athlon 55 graden is. Wel een beetje vreemd eigenlijk. Of zou MM alleen de temperatuur van je moederbord meten?

Het p2t kabeltje zit op dit moment trouwens aan de buitenkant van de heatplate van de processor. Dus eigenlijk tussen de heatsink en de heatplate.

Systeem:
Athlon 700@840 (0.25 micron)
Asus K7V

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 18:35

WoutF

Hoofdredacteur
MBM gebruikt als je hem goed hebt ingesteld dezelfde sensor als je bios, dus check je temp es in je bios

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Dat heb ik dus gedaan en mn bios geeft ook 55 graden aan. MBM gebruikt op dit moment de (standaard gedetecteerd) 'voelers' van het moederbord.

Verwijderd

Misschien zinvol om even op de MBM site mbm.livewiredev.com/ langs te fietsen. Daar staan voor een heleboel moederborden wat je in moet stellen aan monitorchip en sensor. Als het dan nog steeds niet klopt en je Bios wel, zou ik een aardig(!) mailtje aan Alex Kaam sturen en vragen of hij een oplossing weet.

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Je hebt gelijk.

Ik heb even gespeeld met de sensoren en waarschijnlijk had ik de sensor van mijn moederbord temperatuur te pakken. Nu staat het goed. Thnx!

* vanDaal vindt 55 graden toch best warm.... (en dat terwijl er twee 12cm fans direct op staan)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik vertrouw mijn Via Hardware Monitor voor 100%

Don't You stare there, Operate!

Pagina: 1