Ben nu inmiddels een dag bezig met SWT, en ik moet zeggen dat het (na SWING) allemaal goed te begrijpen is.
Ik liep net echter wel tegen een beperking van de standaard GROUP widget aan: Ik heb een aantal Coolbar's (balken zoals de knoppenbalken van IE) in een Group gezet. M.b.v. een GridLayout zorg ik ervoor dat het hele zootje netjes gespreid wordt in de breedte.
Nu blijf ik echter een spacer houden tussen de bovenrand van de Group en mijn bovenste CoolBar. Ik vermoed dat deze spacer er standaard inzit om ruimte over te houden voor een eventuele titel. (Group.setText()). Deze spacer wil ik er echter uit hebben.
Iemand hier al ver genoeg met SWT om hier een oplossing voor te hebben ?
Zo niet, dan duik ik vanavond even in de sources van SWT...
Wat ik overigens erg vaaaag vind, is het volgende: Ik heb een aantal dagen geleden een Eclipse build gedownload (SDK), 43,nogwat MB, met alle sources erin (eclipse, SWT, alles).
Nu heb ik vrijdag een nieuwere build van de eclipse SDK gedownload (53,9 MB), maar hier zitten geen eclipse sources, noch swt sources bij... ?
Los daarvan viel het volgende me op:
Ik heb straks uitgebreid gebruik gemaakt van de Reference Javadocs op eclipse.org. Nu pakte ik hem er zojuist weer bij, en bleek dat een aantal zaken veel slechter gedocumenteerd waren... Ik vermoed dat ik eerder vandaag ergens anders op de eclipse website zat te neuzen, weet alleen niet waar ergens (en mijn IE history bied geen uitkomst...).
Zojuist had ik nl.
http://www.eclipse.org/documentation/html/plugins/org.eclipse.platform.doc.isv/doc/reference/api/org/eclipse/swt/layout/package-summary.html op mijn scherm staan. Dit zijn verouderde docs, er zijn inmiddels namelijk een aantal extra Layout's. Vanmiddag had ik doc's op mijn scherm waar ze wel allemaal instonden.
Als ik de link terugvind post ik 'em wel hier.