Voor een project moet ik een bestaand programma laten fungeren als een server, dit programma is geschreven in VBDOS, weet iemand of het mogelijk is om netwerkfunctionaliteit te krijgen in VBDOS (het liefst TCP/IP maar een ander protocol is ook geen probleem) en zo ja, hoe
Het programma bestaat al? Heeft het al server-mogelijkheden? Zo ja, voor welk protocol? Heb je de source?
need more info...
Als je een TCP stack voor DOS zoekt, moet je eens op zoek gaan naar de webbrowser Arachne voor DOS, die gebruikt er ook 1 en heeft vast wel info over waar je die kan krijgen.
Bovendien: Als het in VBDos geschreven is, moet het niet zo'n probleem zijn om dat om te gooien naar windows. VB is grotendeels hetzelfde voor zover ik weet (al ken ik het pas sinds VB3, VB1 heb ik 1x gezien
)
need more info...
Als je een TCP stack voor DOS zoekt, moet je eens op zoek gaan naar de webbrowser Arachne voor DOS, die gebruikt er ook 1 en heeft vast wel info over waar je die kan krijgen.
Bovendien: Als het in VBDos geschreven is, moet het niet zo'n probleem zijn om dat om te gooien naar windows. VB is grotendeels hetzelfde voor zover ik weet (al ken ik het pas sinds VB3, VB1 heb ik 1x gezien
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Het bestaande programma heeft geen netwerkfunctionaliteit. Het is een visualisatieprogramma voor een specifieke insteekkaart.
De gegevens van deze kaart dienen via dit programma (die dus aangepast dient te worden) op een server gezet te worden via een netwerkkaart over een smb-bus.
Het programma draait op een in een 19'' rack geplaatste 486 met daarop MSDOS-5.0 draaiende. Ik zit dus redelijk vast aan mijn omgeving.
Ik moet dus netwerkfunctionaliteit krijgen voor VBDOS. Ik heb daarbij wel op internet het programma PC/TCP van FTP gevonden die TCP/IP onder DOS installeert. Alleen moet ik dit dan in VBDOS aan de praat krijgen
Ik hoop je nu beter geinformeert te hebben
De gegevens van deze kaart dienen via dit programma (die dus aangepast dient te worden) op een server gezet te worden via een netwerkkaart over een smb-bus.
Het programma draait op een in een 19'' rack geplaatste 486 met daarop MSDOS-5.0 draaiende. Ik zit dus redelijk vast aan mijn omgeving.
Ik moet dus netwerkfunctionaliteit krijgen voor VBDOS. Ik heb daarbij wel op internet het programma PC/TCP van FTP gevonden die TCP/IP onder DOS installeert. Alleen moet ik dit dan in VBDOS aan de praat krijgen
Ik hoop je nu beter geinformeert te hebben
Heb je de source? Als je die niet hebt zal je niet ver komen vrees ik... er bestaan dan nog wel mogelijkheden (schermgeheugen capturen en over het netwerk sturen), maar die gaan niet werken op een 486 en al helemaal niet in VBDOS.Op maandag 01 juli 2002 15:29 schreef KlukKluk het volgende:
Het bestaande programma heeft geen netwerkfunctionaliteit. Het is een visualisatieprogramma voor een specifieke insteekkaart.
Dat lijkt me een (eenvoudige) kwestie van de docs lezen die erbij zitten. Ik weet niet of het mogelijk is om in VBDOS je programma te linken met custom .obj files (ik neem aan dat die erbij zitten, een .dll was er nog niet in DOS), maar als dat ook niet kan, neem ik aan dat je die library niet kan gebruiken in VB.Ik moet dus netwerkfunctionaliteit krijgen voor VBDOS. Ik heb daarbij wel op internet het programma PC/TCP van FTP gevonden die TCP/IP onder DOS installeert. Alleen moet ik dit dan in VBDOS aan de praat krijgen
Hoe dat PC/TCP in elkaar zit weet ik niet, kan ik ook niet opzoeken, want de enige site die ik erover vond vertelde me dat ik ervoor moest betalen en dat ze het dan per e-mail zouden opsturen.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
een 486 moet daarvoor op zich best snel genoeg zijn of niet?er bestaan dan nog wel mogelijkheden (schermgeheugen capturen en over het netwerk sturen), maar die gaan niet werken op een 486
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Op zich wel, hangt van je netwerk en framerate af. Het scherm zal wel niet groter dan 640x480x8 zijn, dus dat is dan 307.200 bytes per seconde voor 1 fps. Als je netwerk layer dat aankan is het geen probleem.Op maandag 01 juli 2002 15:45 schreef limoentje het volgende:
een 486 moet daarvoor op zich best snel genoeg zijn of niet?
Als je betere refreshrate wil, moet je waarschijnlijk gaan compressen en daar heeft die 486 de power niet voor denk ik.
er is een Waterloo TCP/IP stack ergens wel te vinden voor dos (en met source)
zal je waarschijnlijk wel je eigen interface voor moeten schrijven.
zal je waarschijnlijk wel je eigen interface voor moeten schrijven.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Pagina: 1