Toon posts:

CPUFSB vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik heb een PC-Chips moederboard type M810LMR alles onboard lekker goedkoop :). Er zit een CPU AMD Athlon op 1,0 Ghz. Deze mag wel wat sneller gaan lopen van mij. De FSB draaid op 133 Mhr als ik nu in CPUFSB hem iets hoger zeg slaat hij meteen al vast er zit een ICS 9248AF-136 clock in. Kan iemand mij helpen dit op te lossen, misschien met een ander proggie??

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Heeft niets met CPUFSB te maken, heeft met je hardware te maken, of je nu je pc sneller laat lopen met cpufsb of vanuit je bios hij zal op diezelfde snelheden altijd vast blijven lopen.

btw: wat voorn mobo heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dat dan....in m'n bios kan ik hem toch ook niet sneller zetten?

• Novah
Uhm tuurlijk wel, wat voorn mobo heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Pcchips M810LMR

• Novah
Ah misschiem moet je dan eerst je bios flashen, had ik eerst ook. Maar je moet het rustig opbouwen, hij stond op 133mhz? Ik denk eerder 100mhz, wat is de multiplier?

Verwijderd

Topicstarter
ehh 7,5 als ik me niet vergis. Maar ik heb m'n bios laatst al geupdate.

• Novah
Probeer eerst iets van 140mhz en dan opbouwen, totdag je pc vastloopt en dan onthouden wat de laatste stand was, je moet wel goed de temperatuur in de gaten houden want over de 50 graden begint slecht te worden. Als je de 146 kan halen draait ie al op 1100mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ik heb nog niets gedaan bij m'n CPU is al 54 graden terwijl ik er toch 4 coolers in heb hangen. Maar kun je me uitleggen hoe ik da bios flash ik heb amibios.

• Novah
bios flashen en alles staat op de website van je mobobakker, dus je cpu is nu al 54 graden stressed?
Check voor de zekerheid even of er genoeg koelpasta op je processor zit. Dit is waarschijnlijk de oorzaak dat je pc zo snel vastloopt, je kan beter eerst zorgen dat je hem op de 40 graden krijgt en dan beginnen met overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee 54 IDLE en max van 60 stressed lekker he. Zeg ff hoe isk kan kijken of er genoeg paste opzit.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je moet eerst beter gaan koelen, anders krijg je nooit een stabiel systeem.

Dus, koop een betere koeler voor je processor, welke kun je met de search vinden.

Suc6 verder ;)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Novah
Je kijkt gewoon op je processor, en anders smeer je er nog een beetje bij, check ook of je heatsink en alles er goed opzit. Daarna kan je gaan werken aan een betere airflow, als je 4 fans hebt draaien en zo warm moet je wel een slechte airflow hebben.
Op maandag 01 juli 2002 15:23 schreef -=MOL=- het volgende:
Je moet eerst beter gaan koelen, anders krijg je nooit een stabiel systeem.

Dus, koop een betere koeler voor je processor, welke kun je met de search vinden.

Suc6 verder ;)
heb je gister je amd athlon xp 1800 dood gemaakt? Damn kut voor je, veel suc6 jij ook ;)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 01 juli 2002 15:23 schreef Novah het volgende:
Je kijkt gewoon op je processor, en anders smeer je er nog een beetje bij, check ook of je heatsink en alles er goed opzit. Daarna kan je gaan werken aan een betere airflow, als je 4 fans hebt draaien en zo warm moet je wel een slechte airflow hebben.
Als je de koeler eraf haalt altijd nieuwe pasta nemen. Verder is meer pasta niet beter. Het moet alleen maar de oneffenheden tussen je core en je koeler opvullen. Een laagje pasta op de core zo dun dat je de letertjes erop nog kan lezen is het beste. Hoe dikken, hoe minder goed de geleiding tussen core en koeler, hoe hoger je temperatuur. Dit kan je vinden o pde site van arcticsilver. www.arcticsilver.com geloof ik.

Verder kan je dit ook in de search vinden. Suc6 ermee.

edit:
[quote]
heb je gister je amd athlon xp 1800 dood gemaakt? Damn kut voor je, veel suc6 jij ook ;)
[/quote]

Thnx. En voor de details het was smiddags |:(

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Novah
Maar het is vandaag 1 juli geen 30 juni :P

En hoe ik heb het gedaan loopt ook goed trouwens... misschien teveel maar loopt gewoon 38 graden. Naja als dat nog beter is... thx :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 01 juli 2002 15:26 schreef Novah het volgende:
Maar het is vandaag 1 juli geen 30 juni :P

En hoe ik heb het gedaan loopt ook goed trouwens... misschien teveel maar loopt gewoon 38 graden. Naja als dat nog beter is... thx :)
[way offtopic]
Dacht dat je gisteravond had getypt, maar kap met dit offtopic geblaat anders krijgt hij straks een slotje.
[/way offtopic]

Verwijderd

Topicstarter
Okay zal wel eens kijken naar die pasta van mij, nog ff iets heel anders. Als ik mijn zijpaneel eraf haal valt hij uit komt dit omdat mijn voeding spanning lekt of omdat die kast statisch is? hebben jullie misschien een oplossing?

• Novah
Jah heb je kabeltjes voor, moet je je arm verbinden met de kast dacht ik. Ik gebruik het zelf niet maar het kan sommige apparaten redden als videokaarten en harddisk's van de te vroege dood.
Pagina: 1