Toon posts:

OpenGL werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn Matrox G550 beschikte ik nog niet over OpenGL voor het spel RTCW.

Ik heb dit toen gedownload op de site van matrox. Toen ik deze patch probeerde te installeren, kwam er echter de mededeling dat er geen RTCW was gevonden, maar ik kon wel gewoon doorgaan met installeren.

Toen ik RTCW opstartte was het niet mogelijk om OpenGL te gebruiken, en ook SiSoft Sandra geeft niet weer dat er OpenGL is geinstalleerd.

Wat doe ik fout?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:34
zou het niet weten :D
maar probeer anders glsetup te vinden op www.glsetup.com suc6

Verwijderd

Topicstarter
Voor verschillende kaarten van Matrox is daar OpenGL te vinden, maar net niet voor mijn kaart (G550).

Verder nog misschien belangrijk; deze RTCW is een demo, maar dat moet volgens mij voor OpenGL niets uitmaken.

• Schuey
hmmm, uhm wat voor os draai je?
De demo genereerd ook een config.cfg bestandje neem ik aan? Verwijder dat eens en start RTCW daarna eens op, kijken wat hij doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai win98 SE. Waar vind ik dat config.cfg bestand en hoe herken ik dat het van OpenGL is en niet ergens anders van?

• Schuey
ok, het is gewoon een *.cfg bestand en heeft nmix specifieks met je openGL te maken, het zijn gewoon de instellingen in RTCW die je opslaat.
Ik heb alleen Q3, maar aangezien het op dezelfde engine loopt moet de path hetzelfde zijn:
D:\QuakeIII\baseq3\q3config.cfg
de *.cfg zal bij jouw wel iets anders heten-> rtcwconfig.cfg oid, die moet je dus ff verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, die config.cfg is verwijderd. Als ik RTCW weer opstart en OpenGL extensions op "yes" zet en daarna weer in mijn systemopties kijk, dan staat ie weer op "no".

RTCW was idd wel de standaard insteliingen ff kwijt maar heeft dus nog steeds geen zin in OpenGL.

• Schuey
grmbl, dan draai je hem in d3d :D

[serieus]
zou het echt niet meer weten sorry, hier moeten 1337-te mensen aan te pas komen :)
[/serieus]

edit:
heb ff de search gechecked voor de zekerheid en het komt erop neer nieuwe detonator drivers denk.

Weet iemand hoe je je searchresultaten hier kan copy/pasten ofzo? Krijg heel de tijd de search-index....|:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel in de gaten dat het niet helemaal lekker draait.
Zit sowieso al op 640*480 wil ik de kwaliteit van de omgeving enz nog een beetje ok hebben. Verder is het een Matrox G550, ook niet een toonbeeld van een videokaart voor spellen.

Ik neem echter aan dat het met OpenGL wel beter moet draaien, hopelijk komen er nog wat "1337-te mensen" aan :)

• Schuey
^^^
tjek edit ;)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Bij mij hielp het de normale nieuwste drivers van mijn kaart opnieuw te installen :)

• Schuey
gewoon de 23.11 (beste toch?) detonator drivers of de VIA 4 in 1 drivers ofzo, of is matrox niet met die chipset?

cool icon zmn

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op maandag 01 juli 2002 15:25 schreef Schuey het volgende:
gewoon de 23.11 (beste toch?) detonator drivers of de VIA 4 in 1 drivers ofzo, of is matrox niet met die chipset?
Matrox heeft volgens mij geen nvidia chipset :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:26 schreef zmn het volgende:

[..]

Matrox heeft volgens mij geen nvidia chipset :?
Nee, klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar nieuwe drivers hebben die nut? Ik bedoel, die patch moet er sowieso aan te pas komen om de boel te laten werken, zal dan wel niet zoveel van de driverversie van mijn G550 afhangen.

• Schuey
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=opengl+subsystem&data%5Border%5D=relevance#hitstart]handig[/url] moet je dat allemaal zelf intypen ofzo? ->uit ander topic geript ;), snap dat search doorlinken nog niet helemaal
misschien is:
dit topic handig
of dit

Verwijderd

Topicstarter
Heeelllluuupppp, man, ik krijg er niet meer vertrouwen in zeg maar, allemaal mensen met problemen in die topics. Soms lukt het niet eens na bios-update van kaart, moederbord, nieuwe drivers overal voor enz.

Iedereen geeft als antwoord: nieuwe detonator drivers en patches downen en installeren. Nou, dat eerste kan ik niet en het tweede heb ik al gedaan en het werkt niet.

Zal Matrox eens mailen, ze hebben die patch voor RTCW op hun eigen site staan en het werkt niet eens. Speciaal geregistreerd voor hun forum, ik type een heel uitgebreid verhaal, druk op verzenden, komt er melding: tis weekend en forum is dicht; great. Ook direct hele verhaal kwijt natuurlijk...
Pagina: 1