Toon posts:

[Nieuw systeem] Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb vorige week mijn nieuwe systeem ontvangen en kwam er achter, nadat het in elkaar zat, dat het niet werkte. Het moederbord is toen omgewisseld maar dit had weer geen effect. Daarna is er nog een keer een nieuwe plank verzonden maar dit mocht, vandaag, ook niet baten.

Het gaat om de volgende specs:

AMD Duron 1200
ECS Elitegroup K7S5A
Maxtor 60 gig 7200
Diamond Viper
No name kast + voeding
En normaale koeler

Het gaat als volgt:

Ik druk de power knop in
HD's spinnen op en dan kapt het gelijk (geen beeld ofzo)

Ik heb toen mijn videokaart omgedraait met die uit mijn pc, dat ging niet. De voeding omgedraaid, ging ook niet. Sdram geprobeerd ipv DDR (ja dat kan met die plank, ondersteunt beide) had ook geen effect.

Ik zit aan het einde van mn latijn want weet echt niet waar het nu nog aan kan liggen. Kan iemand me helpen? :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Terug naar de winkel en garantie claimen. Als je wat koopt heb je recht op een werkend product.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het is opgestuurd en zie het ook niet zitten om helemaal naar Zutphen te gaan. Ik wil graag het onderdeel weten waarom het niet werkt zodat ik dat kan vragen om om te ruilen. Zat zelf aan de CPU te denken, maar ben er niet zeker van. Vandaar het topic. :)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Misschien een gek idee

kijk eens naar je bios clearjumper
het zou klunnen dat deze standaard in de clear stand staat en dan start deze idd niet meer op.

Verwijderd

Topicstarter
Staat die niet. Als die zo staat gaat de voeding niet eens aan. Op de andere 2 borden van gigabyte stonden ze ook gewoon op default. En default is voor hun dat die niet op clear cmos staat. :)

Verwijderd

ff duidelijk:
zelf gebouwd
of
door de winkel gebouwd?????

Verwijderd

Topicstarter
Zelf bouw :)

Verwijderd

geen beeld en geen bios piepjes betekend:
cpu defect

eventueel in bijzonder geval is je geheugen defect.

Verwijderd

Topicstarter
Toch CPU. Ok ga ik vragen of die te vervangen is. Alvast bedankt he :)

Verwijderd

heb je niet iemand die ook een duron of athlon heeft?
kun je ff testen.
check of je de cpu er wel goed in hebt zitten...

en de cooler er recht op hebt zitten.

wanneer je de cpu uit de scoket haalt ff kijken of alle pootjes nog recht zijn.

zijn ze krom danheb je hem zeker er verkeerd ingedrukt.

en dan kun je proberen de cpu er voorzichtig in de socket te steken (na de hendel naar boven gehaald te hebben :)) vinder op de processor en lichtelijk naar beneden houden en dan de hendel weer over halen zodat hij er goed in zit....

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 14:53 schreef beek402 het volgende:

heb je niet iemand die ook een duron of athlon heeft?
kun je ff testen.

Nee

check of je de cpu er wel goed in hebt zitten...
Ja uiteraard

en de cooler er recht op hebt zitten.
Check

wanneer je de cpu uit de scoket haalt ff kijken of alle pootjes nog recht zijn.
Nope geen kromme pootjes

zijn ze krom danheb je hem zeker er verkeerd ingedrukt.
NVT dus

en dan kun je proberen de cpu er voorzichtig in de socket te steken (na de hendel naar boven gehaald te hebben :)) vinder op de processor en lichtelijk naar beneden houden en dan de hendel weer over halen zodat hij er goed in zit....
Zit dr goed in weet ik 100% zeker

suc6

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Waarschijnlijk een d.o.a. CPU, de pc gaat aan (opspinnen), komt de post niet door (merkt dat de cpu niet werkt) en schakeld zichzelf uit :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet m aan HD spint op. Ledjes knipperen van CDROM. Daarna stil op koeler na en hds die doordraaien :)

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Dit probleem heb ik dus ook precies. Ook nieuw systeem. En van alle onderdelen bijna al 2 geprobeert.
Pagina: 1