Toon posts:

[PHP] Cookie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een cookie maken in PHP.
Ik gebruik deze functie:
code:
1
2
3
4
function setc ($cookiename, $user_id, $user_pass, $blaat) {
  $cookiedata = $user_id . ">" . $user_pass . ">" . $blaat; 
  setcookie($cookiename, $cookiedata, "/"); 
}

Dit werkt prima.
Nu wil ik alleen nog 1 gegeven toevoegen maar dan werkt het niet meer. De code die ik nu heb is dit:
code:
1
2
3
4
function setc ($cookiename, $user_id, $user_pass, $blaat, $blaat2) {
  $cookiedata = $user_id . ">" . $user_pass . ">" . $blaat . ">" . $blaat2; 
  setcookie($cookiename, $cookiedata, "/"); 
}

De error die ik krijg is:

Warning: Missing argument 5 for setc() in c:\websites\solectron\inc\functions.inc on line 4

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\websites\solectron\inc\functions.inc:4) in c:\websites\solectron\inc\functions.inc on line 6

Verwijderd

Heb je de foutmelding wel serieus gelezen?

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Je kunt geen cookie wegschrijven als je ook maar iets aan data hebt afgesrukt. Dus zorg dat <?php op de eerste regel staat, en dat je geen echo of print of iets dergelijks gebruikt hebt van te voren ...

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 14:50 schreef Fox het volgende:
Je kunt geen cookie wegschrijven als je ook maar iets aan data hebt afgesrukt. Dus zorg dat <?php op de eerste regel staat, en dat je geen echo of print of iets dergelijks gebruikt hebt van te voren ...
Ik denk dat hij die tweede foutmelding geeft omdat daarvoor al een foutmelding gegeven was ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist zo vaag.
Als ik van

function setc ($cookiename, $user_id, $user_pass, $blaat) {

Dit

function setc ($cookiename, $user_id, $user_pass, $blaat, $blaat2) {

maak dan komt die error.
Als ik het weghaal dan is die error er niet meer.

Verwijderd

Ja, misschien omdat je dan 5 parameters hebt en die ook allemaal moet invullen als je de functie aanroept?
Grapjas. Lezen wat de foutmelding is en het regelnummer dat er bij staat.

Verwijderd

dit heeft trouwens niks met cookies te maken, maar met functies en het zelf schijven ervan... overigens zie ik het nut niet van de functie setc

Verwijderd

Ik heb regelmatig problemen gehad met cookies die eigenlijk altijd weer terug kwamen op 1 probleem en dat is de juiste manier van het aanroepen van cookie().
PHP:
1
<?//niets echo'en / printensetcookie("Naam","$Waarde",time()+3600,"/",".domein.org",1);//echo'en / printen op eigen risico?>

Probeer voor de gein eens. Wie weet is het hetzelfde probleem.
Pagina: 1