Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn , maar ik kan maar geen goede oplossing vinden
. Ik hoop dat iemand hier een helder idee heeft om mijn op weg te helpen.
De onderstaande configuratie geeft het probleem :
Win32 Desktop met Apache/1.3.24 (Win32) PHP/4.2.0
Ik wil naar een oracle database (op een andere server V8.1.6) dus in de PHP.ini uncomment ik de volgende opties :
Wat volgens de documentatie ook nodig is , is de Apache Enviroment aan te passen zodat alles wat nodig is te vinden is :
En wat ook nodig is (wat volgens de meeste het probleem is)
is het naar Unix formaat converteren van de TNSNAMES.ORA en de SQLNET.ORA
Nou heb ik dit allemaal gedaan ... en ik krijg deze foutmelding bij het starten van de server :
Als ik alleen Oracle.dll inlaad gaat het goed. Bij beide , of alleen de oci8.dll krijg ik dus deze melding.
Dit is dus een bekend probleem (ik kom hem vaker tegen in de nieuwsgroepen).. maar de oplossingen die geboden worden werken niet. Dus probeer ik het hier nog even.
Alvast bedankt voor het lezen.
Oja , kleine toevoeging :
Bij het aanroepen van de functies in de DLL :
De onderstaande configuratie geeft het probleem :
Win32 Desktop met Apache/1.3.24 (Win32) PHP/4.2.0
Ik wil naar een oracle database (op een andere server V8.1.6) dus in de PHP.ini uncomment ik de volgende opties :
code:
1
2
| extension=php_oci8.dll extension=php_oracle.dll |
Wat volgens de documentatie ook nodig is , is de Apache Enviroment aan te passen zodat alles wat nodig is te vinden is :
code:
1
2
| SERVER["ORACLE_HOME=c:/apl/oracle"] _SERVER["ORACLE_SID=OVSD"] |
En wat ook nodig is (wat volgens de meeste het probleem is)
is het naar Unix formaat converteren van de TNSNAMES.ORA en de SQLNET.ORA
Nou heb ik dit allemaal gedaan ... en ik krijg deze foutmelding bij het starten van de server :
Vervolgens :apache.exe - Entry Point Not Found
The procedure entry point OCILobFree Temporay could not be located in the dynamic link library OCI.dll
De file php_oci8.dll evenals de oracle.dll is gewoon aanwezig in de directory op de juiste plaats.Warning
Unable to load dynamic library 'd:\utils\php\extensions\php_oci8.dll' - The specific procedure could not be found.
Als ik alleen Oracle.dll inlaad gaat het goed. Bij beide , of alleen de oci8.dll krijg ik dus deze melding.
Dit is dus een bekend probleem (ik kom hem vaker tegen in de nieuwsgroepen).. maar de oplossingen die geboden worden werken niet. Dus probeer ik het hier nog even.
Alvast bedankt voor het lezen.
Oja , kleine toevoeging :
Bij het aanroepen van de functies in de DLL :
You must have installed PHP 4 with --with-oci8 support!