IS er een functie die ik kan gebruiken zodat ik willekeurig ergens in het programma op een toets kan drukken om een event te triggeren ?!?
een help onder toets F1 ofzo ?!?
Professioneel Hyves-weigeraar
Dan zal het waarschijnlijk ongeveer hetzelfde werken als in Windows, in de code die het key_press_event afhandeld moet je controleren of de key de F1 knop is. Zoja -> help(); Zonee -> // doe nietsOp maandag 01 juli 2002 14:57 schreef Daniel304 het volgende:
Unix platform met GCC (c en geen c++)
F1 is idd al een key_press_event.. Maar ik wil hem dus willekeurig wanneer en waar hij ingedrukt word iets kunnen laten gebeuren (zoals een subroutine aanroepen)
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik heb geen idee hoe dit op unix is geregeld. Op de console werk je?Op maandag 01 juli 2002 15:21 schreef Daniel304 het volgende:
het leuke is dat het key_press_event altijd aanwezig moet zijn ookal ben je met scanf een string aan het inlezen... Ik kan geen enkel help filetje vinden !!!
Verwijderd
Nee, je moet gewoon raw uitlezen. Er is geen methode om een event te koppelen aan een toets.Op maandag 01 juli 2002 14:57 schreef Daniel304 het volgende:
Unix platform met GCC (c en geen c++)
F1 is idd al een key_press_event.. Maar ik wil hem dus willekeurig wanneer en waar hij ingedrukt word iets kunnen laten gebeuren (zoals een subroutine aanroepen)
Thread aanmaken die "luistert" naar die key ? Misschien met een childproces. Je moet IMHO in ieder geval een loopje kunnen maken dat continu gaat kijken of je een toets al of niet hebt ingedrukt.Op maandag 01 juli 2002 14:33 schreef Daniel304 het volgende:
IS er een functie die ik kan gebruiken zodat ik willekeurig ergens in het programma op een toets kan drukken om een event te triggeren ?!?
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943