Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Verwijderd
We werken met hele groote databasen en we zitten op locatie met lijn-problemen waardoor het ongeveer 1 tot 2 minuten duurdt voordat er 1 pagina binnen is, ik heb gelukkig de pagina's in x aantal record per pagina opgedeeld maar dan is het af en toe nog 20 seconde wachten. Nu heb ik dus gedacht om alle data in een cookie op te slaan en als er dan een bepaalt aantal regels uit de database gelezen moeten worden dan wordt er door mijn asp eerst gekeken of de regel(s) de resente data heeft en zo niet wordt deze in het cookie opgeslagen en dan wordt de pagina alleen uit het cookie opgemaakt! Dus je hoeft maar 1 keer lang te wachten als je een nieuwe pagina bekijkt en daarna kan je met high-speed browsen door de pagina's! Maar als je maar 8k op kan slaan schiet dat niet echt opOp maandag 01 juli 2002 14:35 schreef Gordijnstok het volgende:
... hoe de fok wil je over 8000 karakters heen
Maar ik denk dat deze topic beter in [forum=14] past dus daar move ik em dan maar heen.
Daarnaast wordt de asp op de server uitgevoerd, en word de data dus ipv uit de DB gewoon uit het cookie gehaald waardoor de totale communicatie die over de lijn plaats gaat vinden dus eigenlijk verdubbeld ipv verminderd.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Tenzij de cookie's client side worden afgehandeld door Javascript of VBscriptOp maandag 01 juli 2002 15:01 schreef Janoz het volgende:
Nee, dat is handig... Je bent er trouwens wel van op de hoogte dat bij elk request de cookies mee worden gestuurd?
Daarnaast wordt de asp op de server uitgevoerd, en word de data dus ipv uit de DB gewoon uit het cookie gehaald waardoor de totale communicatie die over de lijn plaats gaat vinden dus eigenlijk verdubbeld ipv verminderd.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Verwijderd
Waarom gebruik je geen query caching? Dat alleen al zou de trick moeten doen.
Tis redelijk tricky om zelf een goeie cache optie in te bouwen, maar verscheidene uitbreidingen van ASP (o.a. ASP+, ASP.NET trouwens ook) ondersteunen van zichzelf al caching...
Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!
Heren...Op maandag 01 juli 2002 15:07 schreef zoepercavia het volgende:
volgens mij hoor je geen grote dingen te cachen (want dat doe je) naar een cookie. Hiervoor zijn de Session en de Application (in ASP) meer geschikt (alhoewel je moet oppassen met schaalbaarheid).
Tis redelijk tricky om zelf een goeie cache optie in te bouwen, maar verscheidene uitbreidingen van ASP (o.a. ASP+, ASP.NET trouwens ook) ondersteunen van zichzelf al caching...
Hij wil de lijn sparen , aangezien hij een slechte verbinding heeft met de server.
SERVER-SIDE CACHE-ING is dus geen OPTIE!!!
Hij is bezig met een client-side oplossing via Cookie's. Helaas is dat IMHO niet zo'n goede oplossing. Misschien moet je eens kijken naar XML en XML-RPC of SOAP. Dan kan je kleine pakketen toevoegen aan je data-set.
Heeft iemand een cursus NL voor me
Wat je wel kunt doen is je baas overtuigen dat het zo ECHT niet langer kan en 'em een nieuwe, snellere lijn laten leggen.
Of je gebruikt natuurlijk een Applet/ActiveX oid, dan hoef je je pagina's niet te refreshen en kun je client-side enorm veel data cachen.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik maak alles in ASP en deze draait onder IIS5, alle gebruikers werken onder Win98 en Win2k en hebben allemaal IE6.Op maandag 01 juli 2002 14:54 schreef McVirusS het volgende:
Wat is het platform waar je op werkt?
De database werkt gewoon goed en als we op de zaak zelf (het gaat over een intranet) er mee werken gaat het wel snel, maar omdat de buitenlocaties op een sloom WAN-aansluiting zitten duurdt het heel lang voordat alle data uit de database over de lijn op het scherm van de gebruiker staat! Daarom leek mij het verstandig om het in een cookie te zetten en d.m.v. een uniek ID te controleren of het lokale cookie nog up-to-date is (zoniet: eerst updaten) en dan de complete pagina opbouwen vanuit het cookie!En kan je misschien niet beter eens wat aandacht besteden aan de database en de problemen gewoon bij de source aanpakken?
Ik geloof dat als je data met Session opslaat dat dit op de IIS gebeurd en NIET op de locale PC, en sessions gaan verloren zodat de verbinding weg is, en een cookie niet!Als je het toch perse op deze manier wilt doen kan wellicht beter sessions gebruiken.
ik heb de typecursus van davilex op cdHeeft iemand een cursus NL voor me![]()
en een tik-cursus... De tikfouten zijn teveel en te erg...
[/edit]
Dat klinkt leuk, maar je vergeet dat voordat je ook maar 1 regel ASP of VBScript/Javascript code uit kan voeren het cookie al overgestuurd is. Het duurt in zo'n geval dus 20 sec VOOR je code gaat uitvoeren en de pagina gaat opbouwen uit het cookie...Op maandag 01 juli 2002 15:18 schreef Polderdijk het volgende:
Daarom leek mij het verstandig om het in een cookie te zetten en d.m.v. een uniek ID te controleren of het lokale cookie nog up-to-date is (zoniet: eerst updaten) en dan de complete pagina opbouwen vanuit het cookie!
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik lees nu de cookies uit met VBScript wat op de client draaid, dit gaat allemaal goed totdat ik over de 8Kb komt, dan krijg ik er niks meer bijOp maandag 01 juli 2002 15:04 schreef LuCarD het volgende:
[..]
Tenzij de cookie's client side worden afgehandeld door Javascript of VBscript
#@$@#%$ Daar had ik dus ff niet aan gedacht, dus het schiet dus niet echt op, maarrrrr, net kwam mijn afdelingschef met een mogelijke oplossing, om dit programma over de Citrix-server te draaien! Is dit een verstandige oplossing, immers staat de citrix op de zaak op een 100Mb lijn wat dus de data wel SNEL naar de citrix kan laden! Wat denken jullie hiervan??? Of hebben jullie slechte ervaring om IE onder citrix te draaien!Op maandag 01 juli 2002 15:22 schreef Gerco het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar je vergeet dat voordat je ook maar 1 regel ASP of VBScript/Javascript code uit kan voeren het cookie al overgestuurd is. Het duurt in zo'n geval dus 20 sec VOOR je code gaat uitvoeren en de pagina gaat opbouwen uit het cookie...
Ik denk dat je het cookie idee uit je hoofd moet zetten en naar een andere oplossing moet zoeken. Aangezien Janoz gelijk had.Op maandag 01 juli 2002 15:22 schreef Polderdijk het volgende:
[..]
Ik lees nu de cookies uit met VBScript wat op de client draaid, dit gaat allemaal goed totdat ik over de 8Kb komt, dan krijg ik er niks meer bij
Cookie die gezet worden door JS of VBS worden ook gewoon naar de server gestuurd tijdens volgende request!
Verwijderd
misschien dat zoiets in ASP ook een optie is?