ips blocken aan de hand van dbase

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
ik zoek een mogenlijkheid om mensen wel of niet toegang te geven tot mijn server.

dat wil ik doen ik op IP level zodat de overige software lekker door kan blijven draaien en onafhankelijk is.

nu moet ik de lijst met ip's echter via internet aan kunnen passen (real-time!) dus ik moet hem warschijnlijk in een dbase stoppen.

kent iemand een oplossing of is er een stukje software dat invloedbaar is zonder restart van die software oid.

een router met web-mogenlijkheden of een simpele telnet ingang is ook goed, dan prog ik zelf wel een telnet connector.

openkat.nl al gezien?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
Welk OS/Firewall ? In het geval van een hardware router: deze hebben meestal de management interface afgesloten voor gebruik vanaf het internet.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Indien een *n?x dan kan je gewoon met behulp van je firewall software een tekst bestand uitlezen.

Tekstbestand kan je aanpassen met wat voor programma dan ook.

• killercow
hmm jah het os maakt in weze niet zo veel uit.
maar aangezien een firewall altijd op pakcet niveau alles checkt lijkt het mij niet een goed plan om iedere keer weer die text file in te lezen, ook lijkt cachen me niet ene goed plan omdat je dan weer niet real-time bezig bent

ik wil dus eigenlijk gewoo aan het lijstje in het geheugen een ip adres kunnen toevoegen of verweideren, dan blijft het tenminste lekker snel.

liefst draai ik btw win2k server oid.

zijn er uberhaupt routers die dus hun geheugen direct aanpasbaar stellen zoals ik hierboven vertelde, want een update of reboot van de software/router is dus niet te doen

openkat.nl al gezien?

• killercow
ff kicken hoor, iemand al ideeen?
alsjebliieeeeft :P

openkat.nl al gezien?