Toon posts:

Ide kabels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een klein probleempje. Ik help wat mensen met hun computer. Hun computer stond eerst zo:

IDE1 - CDROM1(cs) - CDROM2(cs)
IDE2 - HDD1(m) - HDD2(s)

(m) = Master
(s) = Slave
(cs) = Cable select

Nu heb ik hiervan gemaakt:

IDE1 - HDD1 (m) - CDROM1 (s)
IDE2 - HDD2 (m) - CDROM2 (s)

Nu dacht ik dus dat dit zou werken... maar nee dus... Wat doe ik fout?

Verwijderd

Theoretisch niets.. miscchien dingen in de bios vergeten, kabel goed nalopen. Wat gaat er precies mis?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:12
In BIOS ff de instellingen op Auto zetten.

En misschien is't beter als je alle HDD's op IDE1 doet en alle CD-om's op IDE 2 doet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Moesten alle harddisks niet op een kabel?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 14:09 schreef Flappie het volgende:
In BIOS ff de instellingen op Auto zetten.

En misschien is't beter als je alle HDD's op IDE1 doet en alle CD-om's op IDE 2 doet.
Dan krijg je met o.a. Nero gezeur dat de cd-rom's op een kabel zitten en daarom het branden niet goed gaat. ( /me ziet vaak dit probleem, aar weet het voor topic starter natuurlijk niet zeker ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 14:10 schreef Flipke het volgende:

[..]

Dan krijg je met o.a. Nero gezeur dat de cd-rom's op een kabel zitten en daarom het branden niet goed gaat. ( /me ziet vaak dit probleem, aar weet het voor topic starter natuurlijk niet zeker ;) )
Inderdaad wil ik dit probleem oplossen. Ik zie nu trouwens dat er een ide kabel met een blauwe connector er tussen zit. Wat is hier speciaal aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 01 juli 2002 14:19 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Inderdaad wil ik dit probleem oplossen. Ik zie nu trouwens dat er een ide kabel met een blauwe connector er tussen zit. Wat is hier speciaal aan?
dat is een ATA 66 kabel. (of ATA100)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 01 juli 2002 14:10 schreef Flipke het volgende:

[..]

Nooit last van gehad, maar ja ik copy nooit "on the fly"..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je met die ATA100 kabels ook wel gekeken of de master aan het eind van de kabel zit?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:21
Op maandag 01 juli 2002 15:41 schreef Twynn het volgende:
Heb je met die ATA100 kabels ook wel gekeken of de master aan het eind van de kabel zit?
Geldt dat niet enkel als je devices op cable select staan?

Verwijderd

je master moet op de zwarte connector IDE
Pagina: 1